Autor |
Wiadomość
|
Oldtimer1967
|
Wysłany: Wto 11:16, 25 Sie 2015 Temat postu: Stuki w silniku s32 |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 17 Sie 2015
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Witam, od niedawna posiadam Shl M11 z 67r. Silnik jest po remoncie lecz wydobywają się z niego stuki na wolniejszych obrotach. Ściągnąłem cylinder w celu ustalenia usterki, tulejka na korbowodzie nowa, sworzeń bez progu. Wał luzow góra dół nie posiada. Co może być powodem tych stuków? Napewno to nie pierścienie ani magneto. Stuki są metaliczne.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
bromba111
|
Wysłany: Wto 19:04, 25 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 03 Lis 2011
Posty: 178
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: kraków
|
Luźny tłok w cylindrze. Czy stukanie ustaje na rozgrzanym silniku?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Oldtimer1967
|
Wysłany: Wto 21:34, 25 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 17 Sie 2015
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Nie, zimny czy ciepły cały czas stuka. Problem miałem podobny w Mz Jaskółce po zamontowaniu innej głowicy. Nie wiem czy to jest powodem. Uszczelka głowicy ma też na to wpływ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marco
|
Wysłany: Wto 22:36, 25 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 2237
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz
|
U mnie też puka na wolnych obrotach, podczas jazdy oraz na wyższych obrotach juz nie słychać tak bardzo. Powodem w moim przypadku jest spitolony szlif cylindra, tłok w swojej dolnej części w dolnej pozycji ma zbyt duzy luz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Oldtimer1967
|
Wysłany: Śro 5:43, 26 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 17 Sie 2015
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Właśnie, w dolnej części cylindra jest delikatna rysa. Może jest tak jak mówisz. Dodam, że tłok ma przejechane ponad 1000km. Na tłoku jest napisane R4, to oznacza czwarty szlif?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Oldtimer1967
|
Wysłany: Śro 5:43, 26 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 17 Sie 2015
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Właśnie, w dolnej części cylindra jest delikatna rysa. Może jest tak jak mówisz. Dodam, że tłok ma przejechane ponad 1000km. Na tłoku jest napisane R4, to oznacza czwarty szlif?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
halcik
|
Wysłany: Śro 7:12, 26 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2248
Przeczytał: 12 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Tak r4 to numer szlifu, rysą na dole bym się nie martwił, ale raczej tym co tą rysę zrobiło
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Oldtimer1967
|
Wysłany: Śro 9:19, 26 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 17 Sie 2015
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
A co sądzicie o zestawie cylindra z tlokiem z allegro za 150zł? Bo 4 szlif jest chyba ostatnim z tego co się orientuję.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
towot
|
Wysłany: Śro 9:29, 26 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 13 Paź 2011
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wydaje mi się, że widziałem tłoki firmy Cross... na 6 szlif, ale nie polecam ich, puchną i się zacierają, a oryginalne są niedostępne Ja obecnie testuję zestaw na 180, 190 zł, zależy od sprzedającego z allegro i powiem szczerze, że na razie przejechałem ponad 100 km i się nie zacierają.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
rudyweteran
|
Wysłany: Śro 10:26, 26 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 26 Paź 2008
Posty: 617
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tomaszów Maz
|
Przebieg na CROSS (wcześniej przed pasowaniem gotowałem je w oleju kilka razy po kilka godzin) to u mnie około 726km i nic mi się zbytnio nie dzieje. ostatnio mi lekko przyłapał ale z mojej winy (jazda na krawędzi wytrzymałości podczas docierania).
Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
halcik
|
Wysłany: Śro 12:53, 26 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2248
Przeczytał: 12 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Ja też nie narzekam na Cross impax (czy jakoś tak) jazda po łączkach i laskach, ale latam tak już drugi rok
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Szymonshl
|
Wysłany: Pią 12:52, 28 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Nie kupować tego szrotu z Allegro !!!
Ja kupiłem na próbę aby sprawdzić .
Po założeniu nie miał siły uciągnąć na 3 biegu . Kompresja też połowa tego co powinien mieć na oryginalnym .
Polecam zrobić na 5 szlif i kupić węgierski tłok do SHL które na wiosnę wprowadzili do sprzedaży . Kosztuje około 80 zł ale bynajmniej nie puchnie i moc ma jak na oryginalnym . Ogólnie mam na węgierskim tłoku przejechane 17 tyś od wiosny i to przeważnie we dwie osoby , a silnik chodzi jakby był świeżo po remoncie . Przez ten przebieg świecy nie zmieniałem ani razu , co jest oznaką dobrego spalania .
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Szymonshl dnia Pią 12:56, 28 Sie 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
towot
|
Wysłany: Pią 20:34, 28 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 13 Paź 2011
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Możesz zapodać jakiś link do "tłoka węgierskiego", bo pierwsze o nim słyszę.
Ja jeźdżę na zestawie z allegro, tyle, że kupionym w sklepie, kolega też i nie ma żadnych problemów. Wreszcie SHL-ka jeździ.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
towot
|
Wysłany: Pią 20:34, 28 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 13 Paź 2011
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Możesz zapodać jakiś link do "tłoka węgierskiego", bo pierwsze o nim słyszę.
Ja jeźdżę na zestawie z allegro, tyle, że kupionym w sklepie, kolega też i nie ma żadnych problemów. Wreszcie SHL-ka jeździ.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
halcik
|
Wysłany: Pią 23:13, 28 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2248
Przeczytał: 12 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Czyli miałeś zpiep...ony szlif i tyle. Jak po szlifie może nie dawać rady na 3 biegu? Albo jest za ciasno i przyciera/łapie, albo jest za luźno i nie osiąga pełnej mocy.
A kolega pewnie mówi o tych węgierskich, które są jednak polskie bo na naszych formach
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez halcik dnia Pią 23:15, 28 Sie 2015, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|