Autor |
Wiadomość
|
szczesk
|
Wysłany: Wto 9:58, 09 Paź 2012 Temat postu: Tłok z OSA M52 175 do M11 |
|
|
Forumowicz
![Forumowicz Forumowicz](http://www.shlka.fora.pl/images/galleries/10066383085155acc96dce4-569289-wm.gif)
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 573
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kalisz
|
Tłoki w osie i w M11 są takie same
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/DAJ_Glass/images/spacer.gif) |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
halcik
|
Wysłany: Wto 16:55, 09 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Moderator
![Moderator Moderator](http://www.shlka.fora.pl/images/galleries/14216255815155b6b963574-571833-wm.gif)
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2263
Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
dokładnie, a ja sam kupowałem go od tego człowieka. Towar jest OK
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/DAJ_Glass/images/spacer.gif) |
Gość
|
Wysłany: Śro 13:52, 10 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
|
Dzięki z odpowiedź.
Niestety mój cylinder jest na 2-gi szlif. Ten PRL-owski tłok będzie musiał pracować niestety ze współczesnym cylindrem. Za miesiąc dam znać jak to ze sobą hula.
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/DAJ_Glass/images/spacer.gif) |
halcik
|
Wysłany: Pią 17:23, 12 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Moderator
![Moderator Moderator](http://www.shlka.fora.pl/images/galleries/14216255815155b6b963574-571833-wm.gif)
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2263
Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
To znaczy, że kupiłeś nowy cylinder do SHL? Zakładałem o tym temat
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/DAJ_Glass/images/spacer.gif) |
Gość
|
Wysłany: Wto 15:01, 16 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
|
Tak kupiłem ten nowy cylinder, jaki pojawił sie na rynku ostatnio. Z zewnątrz wygląda dobrze. Oddaje go do szlifu pod tłok stary tłok. Po dotarciu dam znać jak taka konfiguracja się spisuje.
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/DAJ_Glass/images/spacer.gif) |
Rojek
|
Wysłany: Wto 18:26, 16 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
![Forumowicz Forumowicz](http://www.shlka.fora.pl/images/galleries/20038111495155accf361e3-569295-wm.gif)
Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 1140
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: RLU
|
No to czekamy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/DAJ_Glass/images/spacer.gif) |
Gość
|
Wysłany: Wto 13:35, 08 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
|
Niestety po remoncie z nowym cylindrem i tłokiem z Osy po przejechaniu 50 km silnik sie zatrzymał. Powodem był obluzowane zabezpieczenie sworznia tłoka. Mój błąd - zabezpieczenia już podczas zakładania wyglądały na liche.
Cylinder niestety został uszkodzony. Kupuję nowy i robie szlif pod stary tłok (tłok jaki był w silniku po kupnie motocykla - nie powinienem miec problemów z puchnącym tłokiem)
Czy ktoś próbował stosować pierścienie segera zamisat tych drucianych zabezpieczeń sworznia ? Czy możecie polecić konkretny sklep z dobrymi pierścieniami ?
tak off topic - mam do sprzedania zarysyowany cylinder m11 s32- pierwszy szlif
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/DAJ_Glass/images/spacer.gif) |
Polonez
|
Wysłany: Śro 17:29, 09 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
![Forumowicz Forumowicz](http://www.shlka.fora.pl/images/galleries/5063604585155c6fd345d2-575997-wm.gif)
Dołączył: 22 Paź 2012
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Adamerek jak oceniasz ten nowy cylinder? W sensie wykonania, zgodności okien z oryginałem i z karterami, ogólnie jak to wygląda? Pytam bo też rozważam zakup nowego cylindra w przyszłości.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/DAJ_Glass/images/spacer.gif) |
daszkes
|
Wysłany: Śro 20:16, 09 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
![Forumowicz Forumowicz](http://www.shlka.fora.pl/images/galleries/997390515155acb5a2edf-569269-wm.gif)
Dołączył: 11 Cze 2012
Posty: 445
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Żyrardów
|
Gdzieś czytałem by lepiej nie stosować segerów jako zabezpieczenie sworznia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/DAJ_Glass/images/spacer.gif) |
wild
|
Wysłany: Śro 21:29, 09 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
![Forumowicz Forumowicz](http://www.shlka.fora.pl/images/galleries/11839749165155acafde9bd-569263-wm.gif)
Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 352
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Oczywiście że pierścienie Seegera można wstawić jako zabezpieczenie sworznia tłoka. Trzeba odpowiednio dopasować pierścień do średnicy wytoczonego zagłębienie w tłoku. Przede wszystkim zwrócić uwagę by pierścień osadczy nie był za małej średnicy. Uszy oczywiście muszą być skierowane do wewnątrz.
Dodam, iż takie rozwiązanie jest obecnie stosowane w niektórych silnikach tłokowych.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/DAJ_Glass/images/spacer.gif) |
mruty
|
Wysłany: Śro 23:31, 09 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Elita forum
![Elita forum Elita forum](http://www.shlka.fora.pl/images/galleries/20038111495155accf361e3-569295-wm.gif)
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Miłomłyn
|
Panacewicz bodajże pisze że nie należy stosować pierścieni segera do zabezpieczania sworzni.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/DAJ_Glass/images/spacer.gif) |
Polonez
|
Wysłany: Śro 23:43, 09 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
![Forumowicz Forumowicz](http://www.shlka.fora.pl/images/galleries/5063604585155c6fd345d2-575997-wm.gif)
Dołączył: 22 Paź 2012
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Jak rowek w tłoku ma kształt prostokątny to należy stosowac seger, a jak okrągły to zabezpieczenie druciane, a że nowe tłoki mają w 99% okrągły rowek to wiadomo co stosowac.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/DAJ_Glass/images/spacer.gif) |
wild
|
Wysłany: Czw 19:15, 10 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
![Forumowicz Forumowicz](http://www.shlka.fora.pl/images/galleries/11839749165155acafde9bd-569263-wm.gif)
Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 352
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Oto możliwości zabezpieczenia tłoka:
Koledzy wyżej słusznie zasugerowali o zależności rodzaj zabezpieczenie - kształt rowka w tłoku. Jest tutaj jednak pewna luka w myśleniu. Otóż jeżeli rowek w tłoku jest zbyt mały na skutek błędu tokarza to o wiele lepiej umieścić odpowiedni pierścień Seegera, który dzięki większej sprężystości będzie "mocniej" siedział w gnieździe. Ten przypadek jest jednak również niedopuszczalny. Jedynym słusznym zabiegiem jest powiększenie rowka.
Uszkodzenie tego tłoka nastąpiło po wypadnięciu oryginalnego zabezpieczenia wykonanego z drutu stalowego.
Należy zawsze sprawdzić poprawność montażu zabezpieczenia Segeera, czy też z drutu stalowego poprzez próbę obrotu wokół miejsca zamocowania. Pierścień powinien obracać się, a w żadnym wypadku nie może wyskoczyć!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/DAJ_Glass/images/spacer.gif) |
|