Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów / S32 | S32-U->uszczelnienie na wale od strony sprzegla S-32

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2, 3  Następny
uszczelnienie na wale od strony sprzegla S-32 <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
Gość
PostWysłany: Pią 21:08, 25 Sty 2013 Temat postu: uszczelnienie na wale od strony sprzegla S-32







szanowni koledzy,czy ten pierścień miedzy 2 łożyskami od strony sprzęgła na wale pełni funkcje semeringu?? czy jest sens jakoś go regenerować,szukać o ringu by go wymienić?? robię remont i obawiam sie przecieku oleju przekładniowego do komory mieszania.... czy moze zamiast niego zastosować semering ???

Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Pią 21:11, 25 Sty 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Marco
PostWysłany: Pią 22:19, 25 Sty 2013 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 2237
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

To jest forum, a nie śmietnik i księga życzeń. Piszesz drugiego posta o tej samej tematyce. Nie czytasz odpowiedzi i nie stosujesz się do zasad panujących na tym forum. Zakładając tutaj konto akceptujesz regulamin którego Ty raczej nie przeczytałeś.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szakal1313
PostWysłany: Pią 22:50, 25 Sty 2013 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Brześć Kujawski

Zastosowanie zamiast tulei odległościowej (katalog części tablica T-14 poz. 63) simmerringu o większym rozmiarze nie wchodzi w grę. Tuleja pełni funkcję dystansu o który opiera się zewnętrzne łożyskoa. W karter jest ona osadzana na oring o przekroju prostokąta, który można było kupić na [link widoczny dla zalogowanych] a w niej dopiero umieszczony jest simmerring o rozmiarze 20x35x7. Nie widzę prostej możliwości i sensu przerabiania tego rozwiązania.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Polonez
PostWysłany: Pią 23:38, 25 Sty 2013 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 22 Paź 2012
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Dawaj tam zwykły simmering dobrej firmy i nie baw się w żadne badziewne oringi, nikt jeszcze nie podał sensownego pomysłu czemu miałaby służyc ta tuleja.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marco
PostWysłany: Sob 1:18, 26 Sty 2013 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 2237
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

Polonez napisał:
Dawaj tam zwykły simmering dobrej firmy i nie baw się w żadne badziewne oringi, nikt jeszcze nie podał sensownego pomysłu czemu miałaby służyc ta tuleja.

To daj jakiś sensowny argument żeby poprawić fabrykę. Może lepiej od razu kupić nowy Chiński silnik za 300 zł, przerobić uchwyty i cieszyć się z jazdy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szakal1313
PostWysłany: Sob 10:59, 26 Sty 2013 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Brześć Kujawski

Panowie pomimo tego, że silnik został zaprojektowany ponad 50 lat temu uwierzcie mi, że ówcześni konstruktory mieli na temat silników większą wiedzę od nas i bez powodu tej tulei tam nie umieścili. Jakby była możliwość zastosowania samego simmerringu to z pewnością tak by postąpili. Moim zdaniem tuleja ta stanowi oparcie dla zewnętrznego łożyska i jest tak niezbędna.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Polonez
PostWysłany: Sob 11:18, 26 Sty 2013 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 22 Paź 2012
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Ja mam taki argument, że dostac taki oring na pewno zrobiony z gumy olejoodpornej to rzadkośc, niech każdy robi jak chce ale ja wolę dac dobry simmering FKM np. Corteco i miec święty spokój.
marcoM11 masz rację, wolę zastosowac nowoczesne simmeringi, łożyska i wiele innych rzeczy aby właśnie cieszyc się z jazdy a nie postawic SHL jako mebel w pokoju.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jaca
PostWysłany: Sob 16:04, 26 Sty 2013 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 21 Paź 2012
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Polonez napisał:
Dawaj tam zwykły simmering dobrej firmy i nie baw się w żadne badziewne oringi, nikt jeszcze nie podał sensownego pomysłu czemu miałaby służyc ta tuleja.


Możesz mi wskazać motocykl (oprócz swojej SHL) w którym łożysko zewnętrzne komory korbowej opiera się bezpośrednio na zewnętrznej części płaszcza uszczelniacza, całą powierzchnią styku?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szczesk
PostWysłany: Sob 16:34, 26 Sty 2013 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 573
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz

Cytat:
Możesz mi wskazać motocykl (oprócz swojej SHL) w którym łożysko zewnętrzne komory korbowej opiera się bezpośrednio na zewnętrznej części płaszcza uszczelniacza, całą powierzchnią styku?

Tak jest we wszystkich silnikach typu S01 (WFM, WSK)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jaca
PostWysłany: Sob 17:13, 26 Sty 2013 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 21 Paź 2012
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

To w takim razie nie mam sensownego wytłumaczenia na funkcję tej tulei.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Polonez
PostWysłany: Sob 17:37, 26 Sty 2013 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 22 Paź 2012
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Inżynier który kto projektował na pewno miał w tym jakiś cel, byc może bardzo prozaiczny, nie ze względu na działanie silnika. I też bym montował tą tulejkę gdybym mógł gdzieś dostac dobre oringi, te najtańsze z kompletów już przy montażu potrafią się przedrzec a w sklepach na wymiar też są zwykle z gumy nie odpornej na oleje.
Rozumiem że ktoś chce się trzymac ściśle katalogu ale śmieszą mnie teksty typu "Zastosowanie zamiast tulei odległościowej (katalog części tablica T-14 poz. 63) simmerringu o większym rozmiarze nie wchodzi w grę".
A jak komuś zaburza to oryginalnośc motocykla to Rotfl


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jaca
PostWysłany: Sob 18:39, 26 Sty 2013 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 21 Paź 2012
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Porównałem schematy silnika S01 i S32. Na pierwszy rzut oka to inny kształt gniazda — dodatkowy kanał (pole w czerwonym okręgu) i spory zapas materiału (zielony prostokąt). Odwracając sytuację — zastosowanie tulei zamiast uszczelniacza byłoby niemożliwe.





Czy w tym silniku (S01) jest jakaś dodatkowa tuleja albo zabezpieczenie zamykające to łożysko w gnieździe (obszar na zielono)? Ja taki silnik po raz ostatni składałem w podstawówce, niewiele z tego pamiętam.

W S32 to łożysko jest wpasowane na równi ze ścianką.





Dodatkowo jest dociskane przez aluminiową tuleję (brak na rysunku).
Nadal mi się wydaje, że zastosowanie symeringu zamiast tulei to nie jest lepsza opcja. Nie w tym konkretnym przypadku.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jaca dnia Sob 19:39, 26 Sty 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
WojtekH
PostWysłany: Sob 18:58, 26 Sty 2013 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 24 Wrz 2012
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Małogoszcz

Czytam i nie wiem o co cała sprawa pierscień był to go wsadź z powrotem, jak by go miało nie być, to by go nie było. Dokrecając mała zębatkę zgnieciesz uszczelniacz i tyle po szczelnosci.Pisanie, że nie można dokupić o-ringa jest śmieszne w dzisiejszych czasach.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wild
PostWysłany: Sob 19:05, 26 Sty 2013 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 352
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Przypominam z mechaniki, że segment o którym mowa tworzy podporę wału.
Zresztą taki temat już był:
http://www.shlka.fora.pl/silnik-i-skrzynia-biegow,15/shl-m11-175-silnik-s-32-kartery,4423.html


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szakal1313
PostWysłany: Sob 19:26, 26 Sty 2013 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Brześć Kujawski

WojtekH ma rację i całkowicie się z nim zgadzam. W moim silniku tuleja pozostała i pozostanie. Kto chcę niech przerabia rozwiązania fabryczne najwyżej jeszcze raz rozbierze silnik.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2, 3  Następny Strona 1 z 3

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów / S32 | S32-U->uszczelnienie na wale od strony sprzegla S-32
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group