Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów->bardzo się grzeje

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2  Następny
bardzo się grzeje <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
Gość
PostWysłany: Pią 18:16, 30 Lip 2010 Temat postu: bardzo się grzeje







witam tak jak w opisie po przejechaniu dwóch trzech km silnik bardzo sie grzeje czy jest to wina zacierania się tłoku tłok jest współczesnej produkcji nie gotowany dodam że w czasie jazdy silnik czasami gasnie tak jak na forum niektórzy pisza jeśli jest to zacieranie to czy obejdzie się bez szlifu co radzicie ?
Powrót do góry
Suchy
PostWysłany: Pią 18:44, 30 Lip 2010 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 1621
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

Jeżeli się zaciera i tłok staje to jedyne wyjście to kupić nowy tłok ,dobrze wygotować załozyć, jeżeli będzie pasował i jeżeli cylek się nadaje. Ja musiałem w identycznej sytuacji nowy szlif robić.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Sob 10:36, 31 Lip 2010 Temat postu:







A jak będę tak jezdził staje tak po 3 km np 2 km i przerwa to się dotrze czy dac sobie spokój ? i kupic nowy tłok
Powrót do góry
motomaciey
PostWysłany: Sob 10:40, 31 Lip 2010 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 1194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grudziądz

Nadmierne grzanie może być spowodowane zakleszczeniem pierścieni w rowkach, zobacz też czy nie zaciera się sworzeń. Miałem podobny problem i po przeszlifowaniu sworznia ustąpił. Jeśli tłok puchnie możesz spróbować wygrzać go w oleju a potem studzić w temperaturze pokojowej przez 10 dni jednak to rozwiązanie dobre przy znacznie zużytej gładzi cylindra bo tłok po takim zabiegu zwiększa swoją objętość.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Sob 14:41, 31 Lip 2010 Temat postu:







a jak ten sworzeń jak przeszlifować ?

Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Sob 16:00, 31 Lip 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
motomaciey
PostWysłany: Sob 21:39, 31 Lip 2010 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 1194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grudziądz

nie dysponuję tokarką więc zrobiłem to tak: Przez sworzeń przełożyłem długą śrubę i zakręciłem dwoma nakrętkami by go unieruchomić, koniec śruby wkręciłem w wiertarkę i stoczyłem sworzeń na kamieniu szlifierskim parę setnych milimetra polewając przy tym wodą. Prościej było by przeszlifować tulejkę w główce korbowodu ale bałem się że powtórzy się nie miła historia z remontu Jawki kiedy wyszło mi krzywo U siebie przewiduję zastosowanie łożyska igiełkowego z ETZ 150 w miejsce tulejki ale to tylko teoria, nie przetestowałem jeszcze tego.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez motomaciey dnia Sob 21:39, 31 Lip 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pawe86
PostWysłany: Nie 7:51, 01 Sie 2010 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wrocław

motomaciey napisał:
nie dysponuję tokarką więc zrobiłem to tak: Przez sworzeń przełożyłem długą śrubę i zakręciłem dwoma nakrętkami by go unieruchomić, koniec śruby wkręciłem w wiertarkę i stoczyłem sworzeń na kamieniu szlifierskim parę setnych milimetra polewając przy tym wodą. Prościej było by przeszlifować tulejkę w główce korbowodu ale bałem się że powtórzy się nie miła historia z remontu Jawki kiedy wyszło mi krzywo U siebie przewiduję zastosowanie łożyska igiełkowego z ETZ 150 w miejsce tulejki ale to tylko teoria, nie przetestowałem jeszcze tego.


nie rozumiem po co szlifować sworzeń, sa na rynku od dawnych czasów urządzenia zwane rozwiertakami i one służą np do ustalenia odpowiedniej średnicy główki korbowodu.....


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motomaciey
PostWysłany: Nie 9:16, 01 Sie 2010 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 1194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grudziądz

A no są takie urządzenia ale jeśli ktoś takiego nie posiada to myślę że stoczenie nieprecyzyjnie wykonanego sworznia jest dobrą alternatywą.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pawe86
PostWysłany: Nie 10:41, 01 Sie 2010 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wrocław

można też tulejkę wiertłem potraktować... wyjdzie n to samo..... a rozwiertak można za 15 pln kupić

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bitels
PostWysłany: Nie 10:49, 01 Sie 2010 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

motomaciey napisał:
A no są takie urządzenia ale jeśli ktoś takiego nie posiada to myślę że stoczenie nieprecyzyjnie wykonanego sworznia jest dobrą alternatywą.




I tym pogarszasz sprawę.

Sworznie są wykonane precyzyjnie.

Nie dość że nigdy nie osiągniesz właściwej chropowatości powierzchni , to wiedz że sworzeń tłokowy jest utwierdzany powierzchniowo, szlifując go ścierasz cieniutką warstewkę utwardzona co spowoduje szybkie powstanie luzu pomiędzy tulejką a sworzniem o ile wcześniej nie doprowadzi do zatarcia.Po za tym zacznie ci się obracać sworzeń w tłoku i zniszczysz szybko tłoka. Shl nie ma sworznia pływającego, o ile wiesz o czym piszę...
Koszt rozwiertaka nastawnego to około 40 pln... i nasz robotę wykonana jak trzeba.

A z łożyskiem igiełkowym nic ci nie wyjdzie.

Po pierwsze łożysko igiełkowe aby poprawnie pracować musi mieć bardzo dokładnie wykonane pasowanie obydwu powierzchni tocznych do kilku setek ,tj sworznia i otworu w główce korbowodu.
Po drugie korbowód z shl nie nadaje się do łożyska igiełkowego.
Główka korbowodu musi mieć utwardzaną powierzchnie wewnętrzną bo ta pracuje jako bieżnia łożyska. Korbowód shlki tego nie ma bo jest łożyskowany tulejką i nie ma potrzeby utwardzania główki korbowodu.

Pawe86 wiertłem nie osiągniesz Wiercenie jest operacją technologiczną o bardzo niskiej jakości wykonania powierzchni. Po to wymyślono rozwiertaki.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bitels dnia Nie 10:50, 01 Sie 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motomaciey
PostWysłany: Nie 11:15, 01 Sie 2010 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 1194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grudziądz

W zasadzie to miałem zamiar zastosować cały korbowód od MZ TS 150 z bokami dolnego sworznia stoczonymi do 22mm ale przebieg i efekty przeróbki chciał bym opisać w osobnym temacie kiedy ją skonczę. Wiem co to jest pływający sworzeń i moja SHL-ka takowy ma. Z pomiarów trzech nowych rzemieślniczych sworzni uzyskałem wynik 14,98mm, 15,07mm i 15,09mm więc nie mogę powiedzieć żeby były wykonane precyzyjnie. Spotkałem się już z tłokami nie poddawanymi obróbce cieplnej i chromowanymi kolankami oraz felgami bez podkładu miedzi które są dedykowane tym motocyklom więc nigdy nie będę do końca przekonany czy producent faktycznie je utwardzał sworznie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pawe86
PostWysłany: Nie 18:19, 01 Sie 2010 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wrocław

bitels napisał:
motomaciey napisał:
A no są takie urządzenia ale jeśli ktoś takiego nie posiada to myślę że stoczenie nieprecyzyjnie wykonanego sworznia jest dobrą alternatywą.




Pawe86 wiertłem nie osiągniesz Wiercenie jest operacją technologiczną o bardzo niskiej jakości wykonania powierzchni. Po to wymyślono rozwiertaki.

Wien tak tylko napisałem....


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Pon 11:32, 02 Sie 2010 Temat postu:







czytam czytam i już zgłupiałem rozebrałem cylinder sworzeń dosyć ciasno się przemieszcza nasmarowałem go olejem i złożyłem po odpaleniu w cylindrze zaczął się wydobywać głośne pstrykanie dzwięczenie ponownie rozebrałem i mam dość wcześniej tak nie było doradzcie co jest
Powrót do góry
motomaciey
PostWysłany: Pon 12:35, 02 Sie 2010 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 1194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grudziądz

Nasmarowałeś główkę korbowodu czy otwory w tłoku ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
picek
PostWysłany: Pon 18:09, 02 Sie 2010 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 1378
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zwoleń

motomaciey a czym zmierzyłeś sworznie?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2  Następny Strona 1 z 2

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów->bardzo się grzeje
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group