Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów->Brud w silniku

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2
Brud w silniku <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
TomekSHL
PostWysłany: Pon 20:47, 26 Sty 2015 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 05 Mar 2012
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: łódzkie

Dzięki za wszystkie wskazówki. Idę zaraz płukać silnik. Mam akurat już dobraną benzynę z olejem do jazdy, więc taką użyję.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
JCB
PostWysłany: Pon 20:51, 26 Sty 2015 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 25 Sie 2014
Posty: 205
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polska Centralna

Zgadza się - smar zabezpieczający należy zmyć ale potem wypadałoby wpuścić kroplę właściwego oleju , żeby łożysko od pierwszej chwili było smarowane. Wiem, że w tym konkretnym przypadku brak tej kropli nie zniszczy łożyska. Jednak istnieje coś takiego jak kultura techniczna - to zbiór zwykle niepisanych zasad opartych na rozsądku i doświadczeniach poprzednich pokoleń. Dlatego moim zdaniem warto to robić. Jeżeli ta kropla oleju przedłuży żywot łożyska choćby o 500 km warto to zrobić bo niewiele kosztuje, na pewno nie zaszkodzi. Dlatego wargę nowego siemeringu zwilża się olejem przed montażem, dlatego nie odkręca się pneumatykiem śrub wałka atakującego mostu napędowego, dlatego nie wlewa się z powrotem do silnika spuszczonego oleju itp.
Zapewne czterosuwowego silnika samochodowego nie składalibyście bez podawania odrobiny oleju na każda składaną panewkę bo jest oczywiste , że może się obrócić z braku smarowaniu już przy kręceniu rozrusznikiem bo dostarczenie oleju z pompy może potrwać nawet kilkanaście sekund od uruchomienia. Łożyska toczne się tak nie zachowują ale praca na sucho nawet przez chwilę z niewielkim obciążeniem zostawia ślad - nawet jeżeli niedostrzegalny to będę wpuszczał tę kroplę żeby tego uniknąć


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez JCB dnia Pon 20:56, 26 Sty 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mruty
PostWysłany: Pon 21:00, 26 Sty 2015 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Miłomłyn

Tomek jeśli potrzebujesz jakieś części do Motorynki, pisz. Mam sporą kolekcję części i dwie Motorynki.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bodzys
PostWysłany: Pon 22:25, 26 Sty 2015 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 04 Sty 2013
Posty: 212
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

Tak jest trzeba smarować. Jest nawet takie powiedzenie "Kto smaruje ten jedzie".

Mruty a te motorynki to kompletne masz? Potrzebuję dla syna Wesoly


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bodzys dnia Nie 21:40, 01 Lut 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mruty
PostWysłany: Wto 17:02, 27 Sty 2015 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Miłomłyn

Motorynki nie na sprzedanie, ale to już nie tutaj.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
TomekSHL
PostWysłany: Sob 20:32, 07 Lut 2015 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 05 Mar 2012
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: łódzkie

Dziękuję za pomoc. Przemyłem (benzyną z olejem, bo taki miałem dobrany), wyczyściłem, założyłem wymyty gaźnik, nowy olej, nowa świeca i silnik zagadał. Teraz go odpalam na stole "kopiąc ręką" Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mruty
PostWysłany: Nie 9:51, 08 Lut 2015 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Miłomłyn

Masz parę w łapie że ręką silnik Dezamet odpalasz, albo kompresja cienka Jezyk

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2 Strona 2 z 2

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów->Brud w silniku
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group