Autor |
Wiadomość
|
TomekSHL
|
Wysłany: Nie 22:28, 25 Sty 2015 Temat postu: Brud w silniku |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 05 Mar 2012
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: łódzkie
|
Demontowałem cylinder. Pomiędzy żebrami było trochę syfu/piasku i wpadło mi to do silnika. trochę tzn. powiedzmy z 20 drobnych ziaren piasku.
Czym przepłukać silnik? Olejem? Czy wlewać to prosto do karterów?
Czy zostawić to jak jest, bez płukania?
Rozbieranie silnika to ostateczność, której chciałbym uniknąć.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Marco
|
Wysłany: Nie 23:00, 25 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 2237
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz
|
Zdarza się. Ja bym tego nie zostawiał tylko wypłukał bym np benzyną, nigdy olejem. Jak zostawisz tak jak jest, możesz doprowadzić do uszkodzenia gładzi cylindra i tłoka.
Wykręć śrubę spustową komory korbowej i przelej przez komorę pare razy większą ilość benzyny, byle czystej. Powinno wylecieć ,,ciało obce''.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
halcik
|
Wysłany: Nie 23:09, 25 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2251
Przeczytał: 15 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Również polecam przepłukać benzyną. Olej z racji gęstości bym nie użył. Jak silnik masz wyjęty to możesz trochę pomieszać, a jak nie to lejesz kilka razy i spuszczasz dołem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
TomekSHL
|
Wysłany: Nie 23:15, 25 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 05 Mar 2012
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: łódzkie
|
Dzięki za odpowiedzi.
Chodzi tu o benzynę ekstrakcyjną, czy może zwyczajną 95?
Czy po takim płukaniu pierwszy olej jaki wleję do silnika, nadaje się do jazdy (pewnie trochę benzyny gdzieś zostanie w silniku) czy raczej go zlać i wlać drugi raz nowy?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
halcik
|
Wysłany: Nie 23:35, 25 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2251
Przeczytał: 15 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Zacznę jakby od początku. Jaki silnik posiadasz? Uwagi zawarte tutaj od marcoM11 i moje tyczą się silnika s32. Jeśli taki właśnie masz to:
Zwykłą benzynę, brud wpadł ci na wał? Bo trochę tracę orientację Jeśli tak to płuczesz, zakładasz cylinder i jazda.
Olej do silnika wlewasz albo wlewem bocznym, pod okrągłym kapslem, ale nad dźwignią biegów, albo otworem nad kopniakiem. Zależy jaki dekiel masz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
TomekSHL
|
Wysłany: Nie 23:51, 25 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 05 Mar 2012
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: łódzkie
|
Silnik jest od motorynki Dezamet 023. Jak zaświecę latarką do karterów, to widzę parę ziaren piasku przyklejonych na wale oraz po bokach.
Czy mogę po prostu wlać benzynę na wał i spuszczać korkiem spustowym?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pawlasty
|
Wysłany: Pon 0:13, 26 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Junior Admin
Dołączył: 14 Lip 2011
Posty: 1324
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Krosno Odrzańskie
|
Jak najbardziej. Lejesz benzynę na wał i spuszczasz korkiem. Myślę, że najlepiej byłoby podstawić jakąś miskę czy coś, do czego mogłaby spływać benzyna i przydałoby się też jakieś sitko, lejek z sitkiem, żeby te ziarenka piasku odseparować. Potem przelaną benzynę wlewasz jeszcze raz i tak w kółko, aż uznasz, że komora jest czysta. A na koniec może jeszcze jakimś sprężonym powietrzem dmuchnąć i powinno być po sprawie.
Oleju zmieniać nie trzeba, przecież komora korbowa jest uszczelniona tak, że nie ma kontaktu z olejem ze skrzyni biegów. A przynajmniej nie powinna mieć
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
halcik
|
Wysłany: Pon 8:53, 26 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2251
Przeczytał: 15 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
No i przy silnikach dezamet nie masz śruby spustowej, więc silnik w dłoń i bujamy
energicznie przekręcając do miski, aby nie uronić benzyny za dyżo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
JCB
|
Wysłany: Pon 10:02, 26 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 25 Sie 2014
Posty: 205
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Polska Centralna
|
Panowie o czym wy tu piszecie ? Korek spustowy w skrzyni korbowej ? W dwusuwie ? Korek spustowy służy do spuszczenia oleju ze skrzynki biegów a piasek wpadł do przestrzeni wału korbowego. Wlać od góry benzyny lub oleju napędowego wypłukać i wylać odwracając silnik do góry nogami. Kilka razy powtórzyć - ostatnie płukanie benzyną z dodatkiem oleju 2T żeby na łożyskach zostało trochę oleju.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
halcik
|
Wysłany: Pon 10:21, 26 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2251
Przeczytał: 15 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
JCB tak piszemy o śrubie spustowej z przestrzeni korbowej silnika dwusuwowego S32 stosowanego w SHL M11. Wszystko się zgadza.
A czy płukać ostatni raz benzyną z olejem? Dla mnie to zbędna rzecz. Czy po remoncie przy składaniu robisz taką czynność przed założeniem garka, czy może przelewasz gaźnik i najzwyczajniej w świecie zapalasz? Po pierwszym obrocie i tak z gaźnika jest zasysana mieszanka, silnik nie odpalony jest jeszcze nie obciążony, no i w naszych poczciwych 4t również olej na pierścionkach i panewkach wału nie jest na dzień dobry, tylko po przekręceniu silnika.
TomekSHL powodzenia, nie da się nic schrzanić, chyba że upuścisz silnik Ja bym sączył przez czystą szmatę, żeby się piach zatrzymał i dalej z powrotem benzynę do przestrzeni korbowej kilka razy
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez halcik dnia Pon 10:29, 26 Sty 2015, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
JCB
|
Wysłany: Pon 11:13, 26 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 25 Sie 2014
Posty: 205
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Polska Centralna
|
Fakt, S32 stanowi wyjątek pod tym względem ale pacjentem jest silnik z motorynki. W kwestii płukania czystą benzyną - wysuszysz łożyska i będą przez chwilę pracować na sucho to im nie służy , to samo z uszczelniaczami.
Nie bez powodu składając silnik po naprawie należy przesmarować olejem przed montażem łożyska i tuleję cylindra - to samo dotyczy 4T. W czasie eksploatacji zawsze odrobina oleju pozostaje zarówno na pierścieniach jak i innych elementach. Dla przykładu: ciasno spasowane łożyska (np. przeguby napędowe z samochodów) po dokładnym umyciu dosłownie się zakleszczają.
Płukanie benzyną z odrobiną oleju nie jest dużym wysiłkiem więc nie ma o co kopii kruszyć.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
halcik
|
Wysłany: Pon 12:14, 26 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2251
Przeczytał: 15 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
JCB nie pisz że wyjątek bo podam kolejny. Przemyśl też sprawę, że zanim tłok dojdzie do góry to cały dół po pierwszym kopnięciu będzie już nasmarowany bo wytworzy się podciśnienie które zassie mieszankę z gaźnika. Ja takiego stwierdzenia, żeby przesmarować oliwą łożysko nigdzie nie znalazłem.
Może podaj konkretnie gdzie jest taki wpis to się dokształcę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
JCB
|
Wysłany: Pon 12:40, 26 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 25 Sie 2014
Posty: 205
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Polska Centralna
|
Ile tego oleju z paliwem po pierwszym kopnięciu dostarczysz do łożysk ?
Olej z paliwa smaruje dopiero gdy się go trochę na łożyskach osadzi. Dlatego silników i innych mechanizmów nie składa się na sucho - uczą tego od zawsze w szkołach mechanicznych.
Z resztą każdy robi jak chce. Wszystko co trzeba już w tym wątku napisano, teraz to już tylko bicie piany.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez JCB dnia Pon 12:43, 26 Sty 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
halcik
|
Wysłany: Pon 13:59, 26 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2251
Przeczytał: 15 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Dokładnie jak piszesz, ale piszesz o rzeczach których nie ma w książkach. Paliwo żeby dostać się nad tłok musi pokonać drogę, jaką? A no właśnie przez wał korbowy i jego łożyska, a ile go tam będzie? dopóki dół się nie zapełni to do góry nie poda takiej ilości aby odpalić. Wlej 5 kropli do gaźnika i próbuj odpalić. Nie piszę, że dół pływa w paliwie, ale jest go tam tyle ile powinno.
Oglądając filmy serwisowe dla mz też takich rzeczy się nie widzi, dlatego chciałem się dowiedzieć skąd posiadasz swoją wiedzę. Rozumiem Twoje stwierdzenie, ale za wiele czytałem i widziałem i oleju dawać nie będę.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez halcik dnia Pon 14:00, 26 Sty 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
mruty
|
Wysłany: Pon 17:18, 26 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Miłomłyn
|
Zgodzę się z Halcikiem, jak się uczyłem składać silniki, wyczytałem że przed montażem łożyska w skrzyni korbowej, należy je dokładnie wymyć benzyną. Dlaczego? A bo łożysko jest fabrycznie nasmarowane, ale nie takim olejem jaki lejemy do paliwa i przez jakiś czas, zanim cały smar się wypali, silnik będzie, inaczej niż zazwyczaj, kopcić. Za to o jego smarowaniu tymże olejem który dajemy do mieszanki nie było ani słowa. Wiadomą sprawą jest że po remoncie silnika, nie dajemy mu od razu w palnik.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|