Autor |
Wiadomość
|
mm8255
|
Wysłany: Sob 12:19, 23 Maj 2015 Temat postu: cylinder nominał a tłok |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 01 Gru 2013
Posty: 154
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Mam możliwość kupienia cylindra do shl m11 nominał do założenia stan bdb bez rys. Mam u siebie też nominał tyle że jest w jednym miejscu głęboka wżera/rysa. Czy mogę założyć ten cylinder nominalny ze starym tłokiem, czy nie ma to sensu? I czy będzie to pasować? Bo wiem że szlif robi się pod konkretny tłok a nie wiem jak jest z nominałem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Marco
|
Wysłany: Sob 12:37, 23 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 2237
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz
|
Raczej jednej odpowiedzi nie ma, jedni twierdzą że nie ma sensu, drudzy że można. Ja kupiłem nominalny, prawie nowy cylinder do wiatra i zamontowalem nowy tłok cx, co prawda za wiele nie jezdziłem, ale uważam że nie warto robic szlifu na pierwszy szlif tylko z powodu braku nominalnego tłoka. W Twoim przypadku zależy jak zużyte masz tlok i cylinder które chcesz spasować, żeby nie okazalo się że będzie dzwonił jak Zygmunt na Wawelu i kompresji nie miał.
Najlepiej dać pomierzyc do jakiejś szlifierni, lub od razu kupić dobry nominalny nowy tłok.
Paweł gazela też ma przy wiaterku nowy nominalny tłok, trochę już posmigał i nic się nie dzieje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
halcik
|
Wysłany: Sob 21:08, 23 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2251
Przeczytał: 15 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Tu racze chodziło czy można przełożyć tłok nominalny z jednego cylindra do drugiego. Jak dla mnie nie, dlaczego? Bo Istnieje coś takiego jak gruba selekcyjna i istnieje coś takiego jak docieranie. Tłok który posiadał dotarł się już do gładzi pierwszego cylindra.
Jeśli chcesz mieć zrobione na tip top to musisz kupić nominał i nawet w sklepie zmierzyć jego wymiar, ponieważ współczesne nie mają selekcji.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mruty
|
Wysłany: Sob 22:04, 23 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Miłomłyn
|
Bez pomiarów się nie obejdzie, w Gazeli miałem tak że mając cylinder nominalny wsadziłem do połowy tłok na pierwszy szlif, tak był już wytarty.
Jak nie masz kasy to kombinuj, ale jak tak po prostu chcesz zaoszczędzić to odradzam, zrób szlif, w cenie masz tłok i nie masz problemów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mm8255
|
Wysłany: Pon 2:33, 25 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 01 Gru 2013
Posty: 154
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
ok, a czy taka sama sytuacja będzie jeżeli mam cylinder używany nominał perfekt i nowy tłok nominał z epoki? może coś nie pasować?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
JCB
|
Wysłany: Pon 8:29, 25 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 25 Sie 2014
Posty: 205
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Polska Centralna
|
Halcik już Ci napisał o grupach selekcyjnych. Nawet jeżeli cylinder i tłok są nówki sztuki nie śmigane to nie oznacza to jeszcze, że będą do siebie pasować.
Każdy tłok i każdy cylinder schodzący z taśmy produkcyjnej różni się minimalnie wymiarami od innych. Dlatego dzieli się je na kilka grup wymiarowych które można wzajemnie do siebie dopasować. Chodzi o to , że luz montażowy pomiędzy tłokiem a cylindrem musi zawierać się w określonych wartościach granicznych.
Dopasowanie używanego cylindra do nowego tłoka nie zawsze musi od razu oznaczać szlifu na nadwymiar. Może się okazać , że wystarczy np. tylko honowanie.
Tak czy inaczej bez dokładnego mierzenia się nie obejdzie jeżeli chcesz mieć silnik złożony poprawnie a nie na "odjebał pies"
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
halcik
|
Wysłany: Pon 13:51, 25 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2251
Przeczytał: 15 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Nie wiem o co ci chodzi JBC przecież pisałem o grupach selekcyjnych i wiem co one oznaczają, patrz post powyżej.
mm8255 Jeśli jest perfekt to dopasuj tylko odpowiedni tłok. Nie wiem tylko czy posiadasz odpowiednie przyrządy żeby pomierzyć właściwie średnicę cylindra na różnych głębokościach. Zużycie cylindra występuje najbardziej po stronie wydechu, ale ogólnie wyciera się tez po stronie gaźnika ze względu na możliwy ruch tłoka. Jeśli będzie ok po całej długości (w granicach rozsądku) to śmiało zakładaj. Należy pamiętać że honowanie na lekko wytarty tłok spowoduje zwiększenie wymiaru cylindra minimum do średnicy w której cylinder był wytarty najbardziej. Powodzenia przy składaniu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
JCB
|
Wysłany: Pon 14:06, 25 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 25 Sie 2014
Posty: 205
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Polska Centralna
|
halcik napisał: |
Nie wiem o co ci chodzi JBC przecież pisałem o grupach selekcyjnych i wiem co one oznaczają, patrz post powyżej.
|
Pisałem do mm8255 bo mam wrażenie, że nie zrozumiał o czym pisałeś.
Czytaj ze zrozumieniem, nie mam żadnych uwag do Twoich wypowiedzi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
halcik
|
Wysłany: Pon 20:19, 25 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2251
Przeczytał: 15 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
No fakt, niestety opieka nad małym dzieckiem rzuca na moją poczytalność
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|