Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów->cylinder nominał a tłok

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
cylinder nominał a tłok <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
mm8255
PostWysłany: Sob 12:19, 23 Maj 2015 Temat postu: cylinder nominał a tłok


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 01 Gru 2013
Posty: 154
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Mam możliwość kupienia cylindra do shl m11 nominał do założenia stan bdb bez rys. Mam u siebie też nominał tyle że jest w jednym miejscu głęboka wżera/rysa. Czy mogę założyć ten cylinder nominalny ze starym tłokiem, czy nie ma to sensu? I czy będzie to pasować? Bo wiem że szlif robi się pod konkretny tłok a nie wiem jak jest z nominałem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marco
PostWysłany: Sob 12:37, 23 Maj 2015 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 2237
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

Raczej jednej odpowiedzi nie ma, jedni twierdzą że nie ma sensu, drudzy że można. Ja kupiłem nominalny, prawie nowy cylinder do wiatra i zamontowalem nowy tłok cx, co prawda za wiele nie jezdziłem, ale uważam że nie warto robic szlifu na pierwszy szlif tylko z powodu braku nominalnego tłoka. W Twoim przypadku zależy jak zużyte masz tlok i cylinder które chcesz spasować, żeby nie okazalo się że będzie dzwonił jak Zygmunt na Wawelu i kompresji nie miał.
Najlepiej dać pomierzyc do jakiejś szlifierni, lub od razu kupić dobry nominalny nowy tłok.
Paweł gazela też ma przy wiaterku nowy nominalny tłok, trochę już posmigał i nic się nie dzieje.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Sob 21:08, 23 Maj 2015 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2251
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Tu racze chodziło czy można przełożyć tłok nominalny z jednego cylindra do drugiego. Jak dla mnie nie, dlaczego? Bo Istnieje coś takiego jak gruba selekcyjna i istnieje coś takiego jak docieranie. Tłok który posiadał dotarł się już do gładzi pierwszego cylindra.
Jeśli chcesz mieć zrobione na tip top to musisz kupić nominał i nawet w sklepie zmierzyć jego wymiar, ponieważ współczesne nie mają selekcji.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mruty
PostWysłany: Sob 22:04, 23 Maj 2015 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Miłomłyn

Bez pomiarów się nie obejdzie, w Gazeli miałem tak że mając cylinder nominalny wsadziłem do połowy tłok na pierwszy szlif, tak był już wytarty.
Jak nie masz kasy to kombinuj, ale jak tak po prostu chcesz zaoszczędzić to odradzam, zrób szlif, w cenie masz tłok i nie masz problemów.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mm8255
PostWysłany: Pon 2:33, 25 Maj 2015 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 01 Gru 2013
Posty: 154
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

ok, a czy taka sama sytuacja będzie jeżeli mam cylinder używany nominał perfekt i nowy tłok nominał z epoki? może coś nie pasować?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
JCB
PostWysłany: Pon 8:29, 25 Maj 2015 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 25 Sie 2014
Posty: 205
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polska Centralna

Halcik już Ci napisał o grupach selekcyjnych. Nawet jeżeli cylinder i tłok są nówki sztuki nie śmigane to nie oznacza to jeszcze, że będą do siebie pasować.

Każdy tłok i każdy cylinder schodzący z taśmy produkcyjnej różni się minimalnie wymiarami od innych. Dlatego dzieli się je na kilka grup wymiarowych które można wzajemnie do siebie dopasować. Chodzi o to , że luz montażowy pomiędzy tłokiem a cylindrem musi zawierać się w określonych wartościach granicznych.

Dopasowanie używanego cylindra do nowego tłoka nie zawsze musi od razu oznaczać szlifu na nadwymiar. Może się okazać , że wystarczy np. tylko honowanie.

Tak czy inaczej bez dokładnego mierzenia się nie obejdzie jeżeli chcesz mieć silnik złożony poprawnie a nie na "odjebał pies"


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Pon 13:51, 25 Maj 2015 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2251
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Nie wiem o co ci chodzi JBC przecież pisałem o grupach selekcyjnych i wiem co one oznaczają, patrz post powyżej.
mm8255 Jeśli jest perfekt to dopasuj tylko odpowiedni tłok. Nie wiem tylko czy posiadasz odpowiednie przyrządy żeby pomierzyć właściwie średnicę cylindra na różnych głębokościach. Zużycie cylindra występuje najbardziej po stronie wydechu, ale ogólnie wyciera się tez po stronie gaźnika ze względu na możliwy ruch tłoka. Jeśli będzie ok po całej długości (w granicach rozsądku) to śmiało zakładaj. Należy pamiętać że honowanie na lekko wytarty tłok spowoduje zwiększenie wymiaru cylindra minimum do średnicy w której cylinder był wytarty najbardziej. Powodzenia przy składaniu


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
JCB
PostWysłany: Pon 14:06, 25 Maj 2015 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 25 Sie 2014
Posty: 205
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polska Centralna

halcik napisał:
Nie wiem o co ci chodzi JBC przecież pisałem o grupach selekcyjnych i wiem co one oznaczają, patrz post powyżej.


Pisałem do mm8255 bo mam wrażenie, że nie zrozumiał o czym pisałeś.

Czytaj ze zrozumieniem, nie mam żadnych uwag do Twoich wypowiedzi.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Pon 20:19, 25 Maj 2015 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2251
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

No fakt, niestety opieka nad małym dzieckiem rzuca na moją poczytalność

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Strona 1 z 1

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów->cylinder nominał a tłok
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group