Autor |
Wiadomość
|
Gość
|
Wysłany: Sob 14:32, 08 Maj 2010 Temat postu: Dystansowanie skrzyni M11W - Wałek pośredni |
|
|
|
Złożyłem kartery ze sobą, wałek pośredni ma luz w okolicy 1mm, do tego dojdzie uszczelka, jak dla mnie za dużo. Będę dorabiał tulejki, i teraz pytanie, dać podkładkę dystansową czy lepiej na tulejce zrobić większe odsadzenie? I drugie pytanie, w ramach tych przeróbek podkładać podkładkę (bądź dawać inna tulejkę) z jednej strony czy po równo z obu?
A może ten wałek ma mieć taki duży luz?
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: Wto 23:22, 11 Maj 2010 Temat postu: dorób tulejki |
|
|
|
Uważam za bezcelowe jednoczesne dorabianie tulejek i wstawianie podkładek.
Dorób tulejki.
Tulejki wyrabiają się nierówno, ja dotoczył bym tak, aby miały jednakowe kołnierze.
W instrukcji do W2B jest, że mają być o 0.1-0.15 mm większe od średnicy otworów w kadłubie. Wciskane na gorąco (80-100 stp. C).
Rozwiercane po, osiowane za pomocą przyrządu.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Czw 11:18, 13 Maj 2010 Temat postu: rozwiercanie |
|
|
|
Gwoli wyjaśnienia, bo jak zauważyłem nie wszyscy są zorientowani: tulejkę wytaczamy na surowo, czyli wymiar wewnętrzny – ten pod wałek powinien być w minusie, a zewnętrzny w plusie (0.1-0.15). Na „gotowo” rozwiercamy dopiero po wciśnięciu jej w karter.
W przeciwnym wypadku pasowanie może być zbyt ciasne i czop wałka się zatrze.
Może nawet dojść do zgrzanie tulejki z wałkiem i obróceniu jej w karterze, co doprowadzi do jego zniszczenia.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|