Autor |
Wiadomość
|
Gość
|
Wysłany: Sob 17:47, 30 Lip 2011 Temat postu: Dziwny dziwiek :( ... piewsze odpalenie-FILM |
|
|
|
Witam.. mam taki problem. SHL ma sprezanie, ma siłe.. jak kopałem na sucho to cichutko. Ale gdy dzisiaj ją pierwszy raz odpaliłem to strasznie tak jakby pierscienie mocno szurały o gładź cylindra.. dołaczam filmik chodziaż trzeba się przysłuchać trochę. Pozdrawiam i czekam na rady
[link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Suchy
|
Wysłany: Sob 19:42, 30 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 1621
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kielce
|
Dziwna sprawa, ale jeśli normalnie zapala itp, tzn, że pierścienie są w porządku. Sprawdź jakie ten silnik wydaje odgłosy, gdy np jadąc na biegu wyłączysz zapłon i pojedziesz trochę bez ognia. Może jakaś luźna część tak rezonuje, zobacz czy masz podokręcane wszytko.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Sob 19:46, 30 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
|
Tak też sprawdzałem. Przy wyłączonym zapłonie szuranie ustaje.. nie mam pojęcia.. motocykl stał 30 lat. Ale dźwięk definitywnie dobiega z cylindra...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Suchy
|
Wysłany: Sob 20:14, 30 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 1621
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kielce
|
Hmmm, może poprostu odczepiła się blacha boczna wału i sobie dzwoni, ja bym to olał. A jak już pisałem, jeżeli masz wszytko nowe i dobrze zrobione to nie powinno się nic rozwalać. Olej ten dźwięk, może gdy się dotrze to ustąpi. Ja pamiętam jak byłem młody i pierwszy raz SHL docierałem to też dochodziły z niej jakieś dziwne metaliczne odgłosy, pamiętam, że nawet z tego powodu gar podniosłem, czy aby mi tłok nie popekał razem z pierścieniami, ale było wszystko w porzadku. Obecnie też mam jakiś dziwny rezonujący odgłos, który się czasem odzywa na 3 biegu na wyższych obrotach, ale machnąłem na to ręką, możliwe, że jakaś blacha się obluzowała w wydechu i tak rezonuje. Aha, zapłon sprawdź , czy nie jest bardziej przyspieszony niż fabryka przwiduje, bo z tego powodu silnik może dziwnie pracować.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Sob 22:11, 30 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
|
sam nie wiem.. jestem pewny ze wszystko dobrze złożyłem.. a może być to powódem bo ten cylinder z 30 lat leżał.. i 30 lat temu był szlif zrobiony. Ale na nim był delikatny nalot rdzy... troche to starłem szmatką ale lekko było czuć pod palcem... może to być to? dosłownie delikatnie
|
|
Powrót do góry |
|
|
gabste91
|
Wysłany: Nie 4:04, 31 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 19 Cze 2008
Posty: 812
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Suchy napisał: |
Hmmm, może poprostu odczepiła się blacha boczna wału i sobie dzwoni, ja bym to olał. |
Ja tam w silniku w2a nie widziałem zeby wał miał po bokach blache
Kolego sprawdz czy łańcuszek sprzegłowy nie jest zbyt luźny i na twoim miejscu pierwsza rzeczą jaka bym uczynił to ocena pierscieni, ja mam 3 m11w i kazda jak jeden maz ma bolaczke z pierscieniami. Dwie paliły choć miały połamane po jednym pierścieniu i nic na to nie wskazywało (remont pierwszej i ujawnił wade, brak iskry w drugiej i ujawnienie sprawy, trzecia silnik w czesciach pierscien popekany rysa na gładzi)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Suchy
|
Wysłany: Nie 8:04, 31 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 1621
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kielce
|
gabste91 napisał: |
Suchy napisał: |
Hmmm, może poprostu odczepiła się blacha boczna wału i sobie dzwoni, ja bym to olał. |
Ja tam w silniku w2a nie widziałem zeby wał miał po bokach blache
) |
Wybaczcie, ja nie z ,,wiatrowców".
A co do tej rdzy, to teraz już i tak silnik, chodził, więc, poczekaj może się to dotrze.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Nie 13:14, 31 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
|
gabste91 napisał: |
Suchy napisał: |
Hmmm, może poprostu odczepiła się blacha boczna wału i sobie dzwoni, ja bym to olał. |
Ja tam w silniku w2a nie widziałem zeby wał miał po bokach blache
Kolego sprawdz czy łańcuszek sprzegłowy nie jest zbyt luźny i na twoim miejscu pierwsza rzeczą jaka bym uczynił to ocena pierscieni, ja mam 3 m11w i kazda jak jeden maz ma bolaczke z pierscieniami. Dwie paliły choć miały połamane po jednym pierścieniu i nic na to nie wskazywało (remont pierwszej i ujawnił wade, brak iskry w drugiej i ujawnienie sprawy, trzecia silnik w czesciach pierscien popekany rysa na gładzi) |
No ale składałem silnik z nowymi pierscieniami ale to nie były te takie chromowane tylko matowe. Łańcuszek sprzęgłowy nie ma nic do tego bo dźwięk wyraźnie dochodzi z cylindra. Narazie będę jeździł może się uciszy powiem tyle że im cieplejsza tym troszke ciszej... Ale zrobiłem 50 km i nie traci mocy wogóle więc nie wiem. Poczekamy zobaczymy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pią 21:29, 05 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
|
no i wiadomo.. pękł pierścień na zamku... dzisiaj założyłem nowe jeszcze raz i zobaczymy co będzie.. Pozdrawiam.. co mam zrobić jak jeszcze raz będzie ten dźwięk i pęknie?
|
|
Powrót do góry |
|
|
motomaciey
|
Wysłany: Sob 7:18, 06 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 1194
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grudziądz
|
Jak już ściągałeś cylinder mogłeś od razu tej rdzy się pozbyć, papierem wodnym byś przejechał i był by spokój.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Sob 9:04, 06 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
|
tej rdzy juz nie bylo, starla się calkiem do czyściutkiego metalu
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Sob 15:16, 06 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
|
no i SHL złozona z nowymi pierscieniami i pochodziła 10 min i znów zgrzało drugi pierscien nie wiem już co jest przyczyną co mam zrobić? pozdrawiam
|
|
Powrót do góry |
|
|
motomaciey
|
Wysłany: Sob 15:31, 06 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 1194
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grudziądz
|
Zapiekł się ? Splanuj je na papierze ściernym położonym na szkle. Jeśli pierścienie pękają mogłeś założyć tłok odwrotnie albo nie zostały sfazowane okna.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Sob 19:11, 06 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
|
nie wiem czy tak powinno byc bo zalozylem stare pierscienie zuzyte (tez halasuje i szura) ale jade do mechanika w poniedzialek bo mam dosc juz. Może tak być że pierscienie nie dochodzą do konca do tłoka? jest taka szparka 0.1mm?
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Sob 19:12, 06 Sie 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Suchy
|
Wysłany: Sob 21:23, 06 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 1621
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kielce
|
Tzn luz na zamku? Jeżeli nie masz więcej niż 1,2 mm to wg Pancewicza możesz latać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|