Autor |
Wiadomość
|
Gość
|
Wysłany: Pon 22:45, 29 Mar 2010 Temat postu: jak na oko poznać czy wał nadaje się do użytku |
|
|
|
witam rozebrałem silnik s32 no i zauważyłem ze ,,wajcha" wału do której mocowany jest tłok chodzi na boki moze ktoś mi powie czy to normalne jest czy wał nadaje się do remontu no i na co jeszcze zwrócić uwagę, co najczęsciej zużywa się przy wale. (Jesli ktoś wie ile kosztuje renowacja wału i gdzie w małopolsce najlepiej można coś takiego zrobić prosiłbym o podanie namiarów)
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
gawin
|
Wysłany: Wto 16:14, 30 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 16 Cze 2006
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: W-wa
|
na boki może chodzić - to normalne [w granicach rozsądku - parę milimetrów] na wale najgorszy jest luz osiowy - czyli ten, który jest skierowany w tym samym kierunku w którym porusza się tłok. w zasadzie ten luz powinien być niewyczuwalny
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Wto 18:20, 30 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
|
u mnie jest to dosc spory luz koło centymetra wynosi odchylenie ,,wajchy" na którym mocowany jest tłok w takim wypadku czy głupotą będzie założenie takiego wała?
|
|
Powrót do góry |
|
|
wild
|
Wysłany: Wto 20:39, 30 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 352
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Zrób tak jak pisał Gawin - luzem na boki się nie przejmuj.
Luz osiowy sprawdź przede wszystkim - puknij w główkę korbowodu, lub wyczuj go samymi dłońmi - wkręć wał w imadło ustaw go w górnym położeniu, później dolnym i spróbuj przesuwać korbowód w dół w górę, anie na boki.
Sprawdź też czy nie zużyła się tulejka korbowodu i czy korbowód nie jest skrzywiony.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
golot
|
Wysłany: Czw 0:34, 01 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
ogólnie jeśli uderzysz w korbę wału gdy ją trzymasz w dłoni tak by wał wisiał i usłyszysz brzęczenie znaczy że jest luz i wał nadaje się do regeneracji, jeśli nie słychać brzęczenia jest ok.
pozdro golot
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Czw 9:16, 01 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
|
dzięki za porady idę zrobić oględziny wału wg wskazówek
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Czw 16:48, 01 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
|
witam wał wydaje się wporządku dzieki za porady.
mam jeszcze pytanie apropo spręzyny zmiany biegów chłop sprzedał mi od wsk i mówił ze bedzie pasowała kombinuje jak ją zaczepić o co ale nijak wydaje się ze neipasuje chyba ze zle kombinuje (zaczepiam na górny rowek ząbka w dolne kulka wchodzi) czy to pasuje do shl?
a tak wygląda ta spręzyna niby od wsk
[link widoczny dla zalogowanych]
oryginalna peknięta troche inna była
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Czw 17:03, 01 Kwi 2010, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|