Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów->Jak skasować luz poosiowy wału?

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Jak skasować luz poosiowy wału? <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
Gość
PostWysłany: Pią 21:48, 20 Cze 2008 Temat postu: Jak skasować luz poosiowy wału?







Witam wszystkich forumowiczów, mam pytanie odnosnie wału głównego
-ile wynosi dopuszczalny luz poosiowy wału głownego?
Mam założony nowy wał,łozyska no i przy ściąganiu magneta stwierdziłem
niestety bądż ,,stety,, luz na wale wynoszący ok. 1-1,5mm, zapewne jest on za duży -co może być tego przyczyną?
Pozdrawiam!


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Pon 15:35, 23 Cze 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
bitels
PostWysłany: Sob 7:21, 21 Cze 2008 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

Dopuszczalny luz 0,03 - 0,06.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bitels dnia Sob 7:22, 21 Cze 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Sob 9:59, 21 Cze 2008 Temat postu:







Czyli luz jest o wiele,wiele za duży-co może być tego przyczyną,no i jak go usunąć?
Powrót do góry
bitels
PostWysłany: Nie 7:44, 22 Cze 2008 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

Ale to jest bicie czopa ,czy jak złapiesz za czop to rusza się góra dół?
Jeżeli bicie czopa to wa do centrowania.
Jeżeli wyczuwalny luz to a są nowe łożyska to wybite gniazda łożysk, wybity czop.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Nie 16:34, 22 Cze 2008 Temat postu:







Luzu góra dół nie ma ,luz jest osiowy-jak silnik wchodzi na obroty to widać jak magneto odchyla się od silnika o tą właśnie wartość 1- 1,5 mm.
Pod zębatką na wale gdzie jest nałozony łańcuszek sprzęgłowy jest podładka może jest ona za cienka względem wymiaru oryginalnego i stąd ten luz?
Powrót do góry
gabste91
PostWysłany: Nie 22:21, 13 Lip 2008 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 19 Cze 2008
Posty: 812
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

Jak sie magneto odchyla to moze jest krzywe Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lehoom
PostWysłany: Wto 15:50, 15 Lip 2008 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 11 Lut 2007
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: London,Bydgoszcz

Luz poosiowy kasuje się dużymi, cienkimi podkladkami zakladanymi na wał pod łozysko czyli miedzy łożyska a przeciwwagi wału k. Trudno opisać te podkładki ale gdześ mam je, takie dość duże średnicy ok.4cm, z cienkiej blachy tłoczone.
Zwróć uwagę też na uszczelki między karterami, im grubsza uszczelka tym luz większy, bez uszczelki luz powinien być nominalny lub bliski jemu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Wto 23:07, 15 Lip 2008 Temat postu:







Lehoom-czy mógłbyś zapodać foto tych podkładek ,w ogóle to nie bardzo
rozumiem gdzie się je zakłada i w jaki sposób likwidują one ten luz.
Powrót do góry
lehoom
PostWysłany: Śro 2:52, 16 Lip 2008 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 11 Lut 2007
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: London,Bydgoszcz

Fotek nie zapodam bo jestem w UK a SHL-ki są w Polsce.
Postaram się opisać dokładniej.
Otóz owe podkładki są z cienkiej blachy, średnica ok.4cm a otwór na średnice czopa wału. Mając goły wał korbowy zakładasz te podkładki na czopy, z obu stron albo z jednej, zależy jak pasuje wał, tak żeby byl w miarę wyśrodkowany. Wtedy wkładasz go w blok w łozysko, na to druga połówka bloku z łozyskiem i tyle.Podkładki znajduja się wtedy w komorze wstępnego sprężania czyli w komorze wału korbowego. Oddzielają one koła wału korbowego od łozyska.
Oczywiście możesz zrobić mniejsze podkladki które będą lepsze bo nie będą zakrywały całego łozyska a co za tym idzie łożysko będzie miało lepsze smarowanie gdy nie jest zasłonięte całe. pzdr.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Śro 9:47, 16 Lip 2008 Temat postu:







No to rozjaśniło sytuację,dzięki pozdrawiam!
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Strona 1 z 1

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów->Jak skasować luz poosiowy wału?
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group