Autor |
Wiadomość
|
Gość
|
Wysłany: Pią 21:48, 20 Cze 2008 Temat postu: Jak skasować luz poosiowy wału? |
|
|
|
Witam wszystkich forumowiczów, mam pytanie odnosnie wału głównego
-ile wynosi dopuszczalny luz poosiowy wału głownego?
Mam założony nowy wał,łozyska no i przy ściąganiu magneta stwierdziłem
niestety bądż ,,stety,, luz na wale wynoszący ok. 1-1,5mm, zapewne jest on za duży -co może być tego przyczyną?
Pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Pon 15:35, 23 Cze 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
bitels
|
Wysłany: Sob 7:21, 21 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Dopuszczalny luz 0,03 - 0,06.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez bitels dnia Sob 7:22, 21 Cze 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Sob 9:59, 21 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
|
Czyli luz jest o wiele,wiele za duży-co może być tego przyczyną,no i jak go usunąć?
|
|
Powrót do góry |
|
|
bitels
|
Wysłany: Nie 7:44, 22 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Ale to jest bicie czopa ,czy jak złapiesz za czop to rusza się góra dół?
Jeżeli bicie czopa to wa do centrowania.
Jeżeli wyczuwalny luz to a są nowe łożyska to wybite gniazda łożysk, wybity czop.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Nie 16:34, 22 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
|
Luzu góra dół nie ma ,luz jest osiowy-jak silnik wchodzi na obroty to widać jak magneto odchyla się od silnika o tą właśnie wartość 1- 1,5 mm.
Pod zębatką na wale gdzie jest nałozony łańcuszek sprzęgłowy jest podładka może jest ona za cienka względem wymiaru oryginalnego i stąd ten luz?
|
|
Powrót do góry |
|
|
gabste91
|
Wysłany: Nie 22:21, 13 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 19 Cze 2008
Posty: 812
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Jak sie magneto odchyla to moze jest krzywe
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
lehoom
|
Wysłany: Wto 15:50, 15 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 11 Lut 2007
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: London,Bydgoszcz
|
Luz poosiowy kasuje się dużymi, cienkimi podkladkami zakladanymi na wał pod łozysko czyli miedzy łożyska a przeciwwagi wału k. Trudno opisać te podkładki ale gdześ mam je, takie dość duże średnicy ok.4cm, z cienkiej blachy tłoczone.
Zwróć uwagę też na uszczelki między karterami, im grubsza uszczelka tym luz większy, bez uszczelki luz powinien być nominalny lub bliski jemu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Wto 23:07, 15 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
|
Lehoom-czy mógłbyś zapodać foto tych podkładek ,w ogóle to nie bardzo
rozumiem gdzie się je zakłada i w jaki sposób likwidują one ten luz.
|
|
Powrót do góry |
|
|
lehoom
|
Wysłany: Śro 2:52, 16 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 11 Lut 2007
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: London,Bydgoszcz
|
Fotek nie zapodam bo jestem w UK a SHL-ki są w Polsce.
Postaram się opisać dokładniej.
Otóz owe podkładki są z cienkiej blachy, średnica ok.4cm a otwór na średnice czopa wału. Mając goły wał korbowy zakładasz te podkładki na czopy, z obu stron albo z jednej, zależy jak pasuje wał, tak żeby byl w miarę wyśrodkowany. Wtedy wkładasz go w blok w łozysko, na to druga połówka bloku z łozyskiem i tyle.Podkładki znajduja się wtedy w komorze wstępnego sprężania czyli w komorze wału korbowego. Oddzielają one koła wału korbowego od łozyska.
Oczywiście możesz zrobić mniejsze podkladki które będą lepsze bo nie będą zakrywały całego łozyska a co za tym idzie łożysko będzie miało lepsze smarowanie gdy nie jest zasłonięte całe. pzdr.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Śro 9:47, 16 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
|
No to rozjaśniło sytuację,dzięki pozdrawiam!
|
|
Powrót do góry |
|
|
|