Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów->[M06-T]Problem z glowica

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
[M06-T]Problem z glowica <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
Gość
PostWysłany: Wto 22:48, 22 Kwi 2008 Temat postu: [M06-T]Problem z glowica







Mam problem, bo moja glowica jest niezdatca do uzytkowania. Tzn spod swiecy ucieka powietrze. Nie bardzo wiem czy da sie cos z tym zrobic, czy pozostaje szukac innej glowicy. Jesli inna to moze ktos wie gdzie mozna kupic.
Powrót do góry
lehoom
PostWysłany: Wto 23:06, 22 Kwi 2008 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 11 Lut 2007
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: London,Bydgoszcz

To zależy czy w głowicy była juz wstawiana tulejka czy nie. jesli nie to spoko, da się zrobić. A jak miales/masz juz tulejkę tylko zużytą/zerwany gwint to też da sie naprawić.

Naprawa polega na wytoczeniu tulejki z kołnierzem nagwintowanej wewnątrz na gwint świecy czy M14x1.25 a zewnetrzny wymiar ma być większy, conajmniej M16. Dobrze jakby tulejka była wytoczona z zewnątrz na lekki stożek ale o tym zaraz. Jak masz tulej to rozwiercasz otwór swiecy w głowicy na wymiar pod gwint jaki ma tuleja na zewnątrz, gwintujesz i wkręcasz tą tulejkę. A ona ma byc stożkowa dlatego że jak ją wkręcisz na ciepłej głowicy to ona się jakby rozepchnie i zakleszczy w otworze w głowicy i nie będzie się wykręcała razem ze świecą. moża tą tuleję później lekko zapunktować co dodatkowo zabiezpieczy ją przed wyrkęcaniem. Jak to zrobisz to masz głowicę jak nową - z nowym gwintem ktory super pasuje do super nowej świecy, jeżeli zrobisz wsztyko super dobrze albo masz super dobrego tokarza pod ręką.

do powyższej operacji radzę zapoznać się z metodami gwitnowania jak i obliczania srednicy otworu pod dany gwint. Ale to inna bajka. Możesz dać głowicę do lokalnego warsztatu slusarskiego i tam ci zrobią jak trzeba.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Wto 23:16, 22 Kwi 2008 Temat postu:







nie mam zadnej tulejki na glowicy i szczerze tez o takim czyms myslalem, ale ze na silnikach sienei znam to myslalem, ze takie cos nie ma prawa bytu Jezyk moze gdzies takie cos robia masowo ? bo szczerze nie mam pojecia gdzie w mojej okolicy moglbym takie cos zrobic...

PS. gdybys mogl wrzucic jakis szkic pogladowy to bym juz calkowicie wiedzial o co chodzi, zwlaszcza z tym ksztaltem stozka Wesoly


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Wto 23:18, 22 Kwi 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
bitels
PostWysłany: Śro 7:08, 23 Kwi 2008 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

Szukaj firmy naprawiającej głowice samochodowe, oni ci to naprawią.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Śro 16:50, 23 Kwi 2008 Temat postu:







dogadalem sie z kumplem, ze oni na prakcie robia rozne pierdoly i molgby mi takie cos zrobic. musialbym tylko szczegolowo wiedziec jak to ma wygladac.
Powrót do góry
lehoom
PostWysłany: Śro 17:54, 23 Kwi 2008 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 11 Lut 2007
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: London,Bydgoszcz

Poniżej jest poglądowy rysunek który własnie zrobiłem.

Nie podałem podziałki gwintu M18 bo to zależy jaki będziesz miał gwintownik do otwory w głowicy, musi mieć tą samą podziałkę którą bedzie miał gwint na tulejce np. M18x1 na tulejce to gwitnownik M18x1 bedziesz potrzebował aby przegwintować głowicę. Przed gwintowaniem musisz rozwiercic otwór w głowicy na konkretną średnicę która podpowie ci kolega jesli siedzi w ślusarce (ok.16 mm), nie mam pod ręka mojego magicznego Poradnika Mechanika więc nie powiem jaka dokładnie średnica musi byc. Ważne żebyś rozwiercił i nagwintował otwór w głowicy prostopadle, zeby nie byl krzywo/pod kątem bo wtedy cała robota na nic.

A tulejka w miejscu gdzie będzei gwint M18 dobrze jakby była wytoczona na lekki stożek np. 10:0,5. Chociaż niekoniecznie, jesli nie masz takiej opcji.

Uważaj aby nie zagiąć/uszkodzić kołnierza na górze tulejki bo wtedy będzie uciekało powietrze.

Materiał na tulejkę to najlepiej mosiądz lub brąz. Unikaj aluminium bo dlugo nie wytrzyma, poza tym jest zbyt delikatne przy montażu.

[link widoczny dla zalogowanych]

pozdro.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bitels
PostWysłany: Czw 8:57, 24 Kwi 2008 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

Jest prostsza metoda.
Za pomocą spiralki z gwintem. Tak mi naprawili głowice do rysia.
Zaleta nic nie widać po naprawie żadnej tulejki.
W każdym punkcie naprawiania głowic samochodowych to zrobią.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Nie 22:04, 04 Maj 2008 Temat postu:







tyle, ze ta glowica jest na stary typ swiec, szerszy niz akualne swiece. a chcialbym miec wlasnie na nowe, bo tych starych grubszych nie idzie kupic
Powrót do góry
lehoom
PostWysłany: Pon 0:44, 05 Maj 2008 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 11 Lut 2007
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: London,Bydgoszcz

A chyba że tak. Stare świece mialy wiekszy gwint. Ale to nawet pomoże. Tulejke wtedy musisz miec nagwintowaną na zewnątrz gwintem jaki jest w głowicy, wkręcasz tulejke i zabiezpieczasz ją tam i zrobione.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Strona 1 z 1

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów->[M06-T]Problem z glowica
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group