Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów / S32 | S32-U->[M11] Łożyska i simmeringi - wymiary.

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2  Następny
[M11] Łożyska i simmeringi - wymiary. <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
Gość
PostWysłany: Nie 15:57, 13 Maj 2007 Temat postu: [M11] Łożyska i simmeringi - wymiary.







Witam, mam zamiar rozpolowić silnik. Byłbym wdzięczny za tabele łożysk i uszczelniaczy wlaśnie do takiego silnika. Chodzi mi o numery łożysk i symmeringów oraz ich wymiary. Byłbym bardzo wdzięczny za szybką odpowiedź. Pozdrawiam
Powrót do góry
barteq
PostWysłany: Nie 16:31, 13 Maj 2007 Temat postu:


Administrator
Administrator

Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 666
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rybnik

simmeringi:
2sztuki: A20x35x7
1sztuka: A20x47x10
1sztuka: 30x40x7

łożysko wałka głównego 1sztuka: 6202C-3 35x15x11
łożysko wałka zdawczego 1 sztuka: 6005 C-3
łożyska wału korbowego 4 sztuki: 6204C-3 47x20x14


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Nie 16:32, 13 Maj 2007 Temat postu:







dzięki bardzo.
Powrót do góry
Gość
PostWysłany: Śro 0:27, 06 Cze 2007 Temat postu:







A czy łożyska Wału Korbowego powinny być otwarte, czy jeżeli włożyłem zamknięte to szybko się mogą zatrzeć, bo mam zamkniete
Powrót do góry
marianek_spox
PostWysłany: Śro 6:56, 06 Cze 2007 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 28 Lut 2007
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Myszków/Kraków-DS14kapitol

Powinny być otwarte ,ponieważ są smarowane mieszanką. Nie zatrą się zbyt szybko ,ale najprawdopodobniej szybciej się zużyją.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ToX
PostWysłany: Pon 23:06, 11 Cze 2007 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 01 Kwi 2007
Posty: 402
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

A orientuje się ktoś może jak długi będzie żywot takiego łożyska(zamkniętego) w silniku? Chodzi mi np. że będzie to tydzień, miesiąc, rok, 10 lat?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Doli_M11
PostWysłany: Pon 23:54, 11 Cze 2007 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 1090
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin

To zalezy od tego jak czesto bedzie go eksploatował... ale nawet jak napiszesz to i tak nie wiem jak dlugo wytrzyma takie łożysko... ja moje otworzyłem Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Pon 23:59, 11 Cze 2007 Temat postu:







Moim skromnym zdaniem jest tak. Łozysko zamknięta ma w środku swój smar czy substancje smarującą, więc jeżeli coś by się stało i by to łożysko niebyło szczelne to dostanie smarowanie z mieszanki, jęzeli będzie szczelne to bedzie miało swoje smarowanie, więc logicznie rzecz biorąc niepowinno się szybko zatrzeć, istnieje szansa że może byc długo eksplotowane tak jak łożysko otwarte, bo tak czy siak ma smarowanie. Pozdrawiam, jeżeli chodzi o mnie, to mam nadzieje że wytrzyma długo bo niechce mi się na zime robić znowu kapitalki

Od Moderaora - prosze kozystac ze słownika lub z worda aby nie popełniać błędów ortograficznych. Przypominam - piszemy wytrzyma, a nie "wytrzymie ! Błąd juz poprawiłem.
Powrót do góry
Doli_M11
PostWysłany: Wto 8:07, 12 Cze 2007 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 1090
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin

Co do smarowania to wydaje mi sie ze w temperaturze ktora panuje w bloku silnika substancja smarująca znajdująca sie w łożysku zamkniętym nie bedzie grała swojej roli, a dokładniej rozpuści się.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
barteq
PostWysłany: Wto 17:07, 12 Cze 2007 Temat postu:


Administrator
Administrator

Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 666
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rybnik

łożysko na wale powinno być otwarte, ma być smarowane mieszanką,
jeśli zakładamy łożysko w obudowie metalowej to tylko sobie pogarszamy sprawe, poniewaz nie sa one do końca szczelne, i smar który tam sie znajduje zostanie wydmuchany co zapaskidzi nam głowice i świece a po pewnym czasie zacznie nam huczeć Wesoly ponieważ obudowa ta pogorszy nam smarowanie, co do zamkniętych za pomocą simmeringów, są duz szczelniejsze, ale po co poprawiac fabryke, w każdym dwusówie łożyska wału sa smarowane mieszanką.
Jeszcze jedna uwaga, zastosowanie tzamkniętych łożysk nie powoduje możliwości zmniejszenia mieszanki !


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Wto 12:57, 17 Lip 2007 Temat postu:







barteq napisał:
łożysko wałka głównego 1sztuka: 6202C-3 35x15x11
łożysko wałka zdawczego 1 sztuka: 6005 C-3
łożyska wału korbowego 4 sztuki: 6204C-3 47x20x14

kontynując temat..........
z tego co sie dowiedziałem to oznaczenie łożyska " C 3 " oznacza że łożysko ma większy od standartowego luz pomiędzy kulkami a bieżnią.....
i tu moje pytanie: czy zastosowanie łożysk o tzw. standartowym luzie ma jakieś ujemne konsekwencje podczas eksploatacji silnika ????
i jeszcze jedna prośba: czy byłby ktoś uprzejmy podac oznaczenie ewentualnie wymiary łożyska wałka zdawczego ( igiełkowego ) do WSK 175 ?????
z góry dzięki Ok!
Powrót do góry
barteq
PostWysłany: Wto 23:46, 17 Lip 2007 Temat postu:


Administrator
Administrator

Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 666
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rybnik

Bolo napisał:

z tego co sie dowiedziałem to oznaczenie łożyska " C 3 " oznacza że łożysko ma większy od standartowego luz pomiędzy kulkami a bieżnią.....
i tu moje pytanie: czy zastosowanie łożysk o tzw. standartowym luzie ma jakieś ujemne konsekwencje podczas eksploatacji silnika ????
z góry dzięki Ok!


takie oznaczenia podaje fabryka, więc z tym pytaniem do nich


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Śro 9:03, 18 Lip 2007 Temat postu:







barteq napisał:
takie oznaczenia podaje fabryka, więc z tym pytaniem do nich

Szok to może inaczej.......... jak ktoś zastosował łożyska "normalne " to czy zauważył jakieś "dziwne" objawy........ ??????
Powrót do góry
gazownik
PostWysłany: Pią 20:17, 22 Paź 2010 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 306
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Białystok

A czy są jakieś łożyska nad wymiarowe? Bo moje łożyska na wale dość lekko wchodzą w kartery, tzn dam rade je wepchać palcami. Czy może tak ma być?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bitels
PostWysłany: Pią 22:10, 22 Paź 2010 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

Użyj loctite i problem zniknie było o tym na forum , nie ma łożysk nad wymiarowych. Co najwyżej można do 0,4 mm pochromować chromem technicznym.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2  Następny Strona 1 z 2

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów / S32 | S32-U->[M11] Łożyska i simmeringi - wymiary.
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group