Autor |
Wiadomość
|
Gość
|
Wysłany: Nie 15:57, 13 Maj 2007 Temat postu: [M11] Łożyska i simmeringi - wymiary. |
|
|
|
Witam, mam zamiar rozpolowić silnik. Byłbym wdzięczny za tabele łożysk i uszczelniaczy wlaśnie do takiego silnika. Chodzi mi o numery łożysk i symmeringów oraz ich wymiary. Byłbym bardzo wdzięczny za szybką odpowiedź. Pozdrawiam
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
barteq
|
Wysłany: Nie 16:31, 13 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
Administrator
Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 666
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rybnik
|
simmeringi:
2sztuki: A20x35x7
1sztuka: A20x47x10
1sztuka: 30x40x7
łożysko wałka głównego 1sztuka: 6202C-3 35x15x11
łożysko wałka zdawczego 1 sztuka: 6005 C-3
łożyska wału korbowego 4 sztuki: 6204C-3 47x20x14
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Nie 16:32, 13 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Śro 0:27, 06 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
|
A czy łożyska Wału Korbowego powinny być otwarte, czy jeżeli włożyłem zamknięte to szybko się mogą zatrzeć, bo mam zamkniete
|
|
Powrót do góry |
|
|
marianek_spox
|
Wysłany: Śro 6:56, 06 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 28 Lut 2007
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Myszków/Kraków-DS14kapitol
|
Powinny być otwarte ,ponieważ są smarowane mieszanką. Nie zatrą się zbyt szybko ,ale najprawdopodobniej szybciej się zużyją.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ToX
|
Wysłany: Pon 23:06, 11 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 01 Kwi 2007
Posty: 402
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
A orientuje się ktoś może jak długi będzie żywot takiego łożyska(zamkniętego) w silniku? Chodzi mi np. że będzie to tydzień, miesiąc, rok, 10 lat?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Doli_M11
|
Wysłany: Pon 23:54, 11 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 1090
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Szczecin
|
To zalezy od tego jak czesto bedzie go eksploatował... ale nawet jak napiszesz to i tak nie wiem jak dlugo wytrzyma takie łożysko... ja moje otworzyłem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pon 23:59, 11 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
|
Moim skromnym zdaniem jest tak. Łozysko zamknięta ma w środku swój smar czy substancje smarującą, więc jeżeli coś by się stało i by to łożysko niebyło szczelne to dostanie smarowanie z mieszanki, jęzeli będzie szczelne to bedzie miało swoje smarowanie, więc logicznie rzecz biorąc niepowinno się szybko zatrzeć, istnieje szansa że może byc długo eksplotowane tak jak łożysko otwarte, bo tak czy siak ma smarowanie. Pozdrawiam, jeżeli chodzi o mnie, to mam nadzieje że wytrzyma długo bo niechce mi się na zime robić znowu kapitalki
Od Moderaora - prosze kozystac ze słownika lub z worda aby nie popełniać błędów ortograficznych. Przypominam - piszemy wytrzyma, a nie "wytrzymie ! Błąd juz poprawiłem.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Doli_M11
|
Wysłany: Wto 8:07, 12 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 1090
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Szczecin
|
Co do smarowania to wydaje mi sie ze w temperaturze ktora panuje w bloku silnika substancja smarująca znajdująca sie w łożysku zamkniętym nie bedzie grała swojej roli, a dokładniej rozpuści się.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
barteq
|
Wysłany: Wto 17:07, 12 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
Administrator
Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 666
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rybnik
|
łożysko na wale powinno być otwarte, ma być smarowane mieszanką,
jeśli zakładamy łożysko w obudowie metalowej to tylko sobie pogarszamy sprawe, poniewaz nie sa one do końca szczelne, i smar który tam sie znajduje zostanie wydmuchany co zapaskidzi nam głowice i świece a po pewnym czasie zacznie nam huczeć ponieważ obudowa ta pogorszy nam smarowanie, co do zamkniętych za pomocą simmeringów, są duz szczelniejsze, ale po co poprawiac fabryke, w każdym dwusówie łożyska wału sa smarowane mieszanką.
Jeszcze jedna uwaga, zastosowanie tzamkniętych łożysk nie powoduje możliwości zmniejszenia mieszanki !
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Wto 12:57, 17 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
|
barteq napisał: |
łożysko wałka głównego 1sztuka: 6202C-3 35x15x11
łożysko wałka zdawczego 1 sztuka: 6005 C-3
łożyska wału korbowego 4 sztuki: 6204C-3 47x20x14 |
kontynując temat..........
z tego co sie dowiedziałem to oznaczenie łożyska " C 3 " oznacza że łożysko ma większy od standartowego luz pomiędzy kulkami a bieżnią.....
i tu moje pytanie: czy zastosowanie łożysk o tzw. standartowym luzie ma jakieś ujemne konsekwencje podczas eksploatacji silnika ????
i jeszcze jedna prośba: czy byłby ktoś uprzejmy podac oznaczenie ewentualnie wymiary łożyska wałka zdawczego ( igiełkowego ) do WSK 175 ?????
z góry dzięki
|
|
Powrót do góry |
|
|
barteq
|
Wysłany: Wto 23:46, 17 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
Administrator
Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 666
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rybnik
|
Bolo napisał: |
z tego co sie dowiedziałem to oznaczenie łożyska " C 3 " oznacza że łożysko ma większy od standartowego luz pomiędzy kulkami a bieżnią.....
i tu moje pytanie: czy zastosowanie łożysk o tzw. standartowym luzie ma jakieś ujemne konsekwencje podczas eksploatacji silnika ????
z góry dzięki |
takie oznaczenia podaje fabryka, więc z tym pytaniem do nich
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Śro 9:03, 18 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
|
barteq napisał: |
takie oznaczenia podaje fabryka, więc z tym pytaniem do nich |
to może inaczej.......... jak ktoś zastosował łożyska "normalne " to czy zauważył jakieś "dziwne" objawy........ ??????
|
|
Powrót do góry |
|
|
gazownik
|
Wysłany: Pią 20:17, 22 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 306
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Białystok
|
A czy są jakieś łożyska nad wymiarowe? Bo moje łożyska na wale dość lekko wchodzą w kartery, tzn dam rade je wepchać palcami. Czy może tak ma być?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bitels
|
Wysłany: Pią 22:10, 22 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Użyj loctite i problem zniknie było o tym na forum , nie ma łożysk nad wymiarowych. Co najwyżej można do 0,4 mm pochromować chromem technicznym.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|