Autor |
Wiadomość
|
picek
|
Wysłany: Śro 21:16, 30 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 1378
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: zwoleń
|
Olej w 2T musi dobrze smarować wał samo skojarzenie tłok cylinder teoretycznie może być smarowane słabym jakościowo olejem. teoretycznie bo nie wnikamy w proces spalania i osadzanie produktów spalania w komorze i w układzie wydechowym. Stopień sprężania jest nieduży ale pasowanie tłok cylinder jest takie samo jak w nowoczesnych dwusuwach.
Ostatnio miałem przyjemność rozmaiwać z panem Gąsiorkiem o przygotowaniu silnika S32 do wyścigu i gdy zeszliśmy w rozmowie na oleje to przestrzegał aby przypadkiem nie lać byle czego- w normalnej jeździe półsyntetyki z klasy TC a nie olej Mixol.
A co do oleju w skrzyni biegów i sprzęgle musi być tam olej przekładniowy a nie silnikowy - tutaj tylko o lepkość można się spierać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: Pią 11:12, 06 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
|
Miał silnik na oryginalnych częściach , rzemieślnicze tego raczej nie wytrzymają. Taki jest moje zdanie.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Czw 22:29, 16 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
|
jutro chcę wymienić olej w skrzyni biegów w mojej m11 kupiłem olej lux-10
[link widoczny dla zalogowanych]
nigdy się z taką firmą nie spotkałem może coś wiecie na temat tego oleju? oprócz tego na nakrętce jest napis venol.
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Czw 22:31, 16 Cze 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
ToBy
|
Wysłany: Pią 19:08, 26 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 30 Maj 2011
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Miałem gdzieś bardzo ciekawy artykuł o olejach do 2 taktów. Było w nim napisane, że docierać silnik 2T, szczególnie starszej generacji należy na oleju zalecanym przez producenta, a dopiero po dotarciu przesiąść się na lepszą jakość.
Ja nie rozumiem czasem ludzi. Ja wiem, że oleje, szczególnie do mieszanki, typu Miksol są tanie, to prawda, ale ich jakość jest naprawdę na dzisiejsze czasy mizerna. Chodzi tu przede wszystkim o smarowanie, dymienie oraz osadzanie się w komorze spalania, świecy, tłoku. W dodatku jak ktoś leje na oko, to albo będzie się przycierał silnik albo osadzał na powierzchniach i zakleszczał pierścienie. A silniki starszej daty, jakby nie patrzeć, są wysilone. Pewnie słyszeliście, jak za dawnych czasów, jeździło się na miksolu i trzeba było co kilka kilometrów czyścić świece, bo się pokrywała czarnym nalotem od oleju i iskra malała. Myślę, że warto zainwestować w lepszy olej do mieszanki, ponieważ wlewa się go mniej i na dłużej starcza, a tymczasem mamy lepsze smarowanie. Takie jest moje zdanie w tej sprawie. Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Suchy
|
Wysłany: Pią 19:46, 26 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 1621
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kielce
|
Hmm, to dlaczego ja lałem na dotarciu mixiol 1:20, motor po nagrzaniu nie dymi w sposób widoczny, byłem niedawno w górach 600 km i ani razu świeczki nie czyściłem. Jak to możliwe?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Inżynier
|
Wysłany: Nie 19:00, 28 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kęty koło Bielska
|
Tak prześledziłem cały wątek związany z olejami i pozwolę sobie stwierdzić że moim zdaniem dyskusja na temat który olej lepszy nie ma sensu.
Trzeba po prostu zwrócić uwagę na fakt jak wiele czynników wpływa zarówno na smarowanie silnika jak i spalanie mieszanki paliwowej. Dany olej o odpowiednich parametrach może dobrze smarować nam tłok który ma powiedzmy pasowanie na 0.04mm. W przypadku bardziej wytartego układu tłok cylinder powinien być już olej o innych parametrach który po uwzględnieniu mniejszego tarcia i większych szczelin będzie z kolei w inny sposób skuteczniejszy przylegał do ścianek tłoka. Ale pytanie czy ten sam olej będzie z kolei dobrze smarował bardziej bądź mniej zużyty korbowód. A jaka jeszcze ilość czynników wpływa na prace silnika - cała masa o których my nie mamy zielonego pojęcia. To jest tylko przykład, ale próbuje uświadomić że w pewnym zakresie danych czynników lepszy będzie ten olej a w innych całkiem innej marki albo taki którego w ogóle nie ma na rynku.
Albo zróbmy jeszcze lepszy myk. Przy rozruchu silnika zastosujmy dany olej (bo silnik zimny) a zaraz po rozruchu przepompujmy paliwo na takie które ma olej o jeszcze innych parametrach.
Jak ktoś ma większe możliwości finansowe to niech sobie kupi po prostu olej lepszej marki który będzie zdatny do użytku w większym przedziale niesprzyjających czynników i z pewnością przez to wpłynie korzystnie na cały układ paliwowy szczególnie po dłuższym czasie.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Inżynier dnia Nie 19:09, 28 Sie 2011, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ToBy
|
Wysłany: Pon 0:31, 29 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 30 Maj 2011
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Suchy napisał: |
Hmm, to dlaczego ja lałem na dotarciu mixiol 1:20, motor po nagrzaniu nie dymi w sposób widoczny, byłem niedawno w górach 600 km i ani razu świeczki nie czyściłem. Jak to możliwe? |
Dlaczego lałeś na dotarciu mixol 1:20? Pewnie dlatego, że producent tak zaleca
A tak poważnie, nie wierzę, aby na mixolu podczas jazdy nie zostawiał za sobą dymku. Na biegu jałowym to może i nie. Troszkę od tamtych lat się zmienił ten Mixol, ale naprawdę nie wiele.
A czytałeś dokładnie to co napisałem:
Cytat: |
Pewnie słyszeliście, jak za dawnych czasów, jeździło się na miksolu i trzeba było co kilka kilometrów czyścić świece, bo się pokrywała czarnym nalotem od oleju i iskra malała. |
Teraz Mixol można lepiej dopalić, pewnie ze względu na skład. Ale np. osadzanie się nagaru choćby w tłumiku, o czymś świadczy. Ale mniejsza z tym. Przecież nie powiesz, że na świecy nie osadza się nagar. To chyba każdy wie...ale mniejsza z tym. Nikogo na siłę przekonywać nie będę, i tak miło mi się z Wami gada...znaczy się pisze.
Inżynier ma rację.
Serdecznie pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
drix1994
|
Wysłany: Pon 10:07, 29 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Junior Admin
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1677
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ok. Lublina
|
Co do kopcenia to się z tobą nie zgodzę Na zimnego chwile mój wiaterek kopci, ale jak się nagrzeje to nie zostawia śladu po sobie, chyba że kurz ale to się nie liczy
Co do nagaru to jest kurde racja Oryginalny tłumik od wiatra, tak mi nagarem zapierdzieliło, że na nim elka zmulona jest. A na tłumiku wolnym od nagaru, od wski 175 idzie jak burza
A odnośnie świecy, to zależy jaką dasz ciepłotę. U mnie na Iskrze F95PS / 100S lub NGK B7HS to nagar wokół elektrody się zbiera, ale znowu jak założyłem Iskre F70/75 tego nagaru jest sporo mniej.
Także moim zdaniem lać syntetyk ale z braku laku to i kit dobry. Więc mixol też może być
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
lis12
|
Wysłany: Nie 15:26, 28 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 53
Przeczytał: 7 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: leszno
|
witam. moze ktoś napisac jaki olej leje do skrzyni i do mieszanki z nowszej generacji nie lux i mixol. prosze o konkretną nazwę jednego i drugiego oleju.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
halcik
|
Wysłany: Pon 10:40, 29 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2250
Przeczytał: 14 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Orlen 2t
hipol 15f
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
lis12
|
Wysłany: Pon 14:52, 29 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 53
Przeczytał: 7 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: leszno
|
dzieki za info.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|