Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów / S32 | S32-U->[M11] Regulacja Pływaka i Zatapiacza

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
[M11] Regulacja Pływaka i Zatapiacza <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
jakub_kolodziej
PostWysłany: Czw 20:29, 24 Mar 2016 Temat postu: [M11] Regulacja Pływaka i Zatapiacza


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 24 Mar 2016
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bochnia

Witam od pewnego czasu razem z moim tatą (mam 15 lat) zabraliśmy się do naprawienia Shl m11 z 196-któregoś roku. Instalację elektryczną sprawdziliśmy i niektóre części powymienialiśmy ale działa.Silnik wszystko gra działa tak jak ma być ale problem leży przy odpalaniu otóż dzisiaj np wyczyściliśmy bak wszystko ładnie suchutki, zalaliśmy mieszanką tak jak na oleju pisało (dwuskładnikową) tata chwilę zatapiacz przytrzymał i odpalił za pierwszym razem. Bardzo się ucieszyliśmy z tego powodu bo próby odpalenia zwykle kończyły się tym że musiałem motor pchać żeby w ogóle zapalił ale już po kilku minutach zgasł (gdy sprawdzaliśmy czy elektryka działa poprawnie: światła, sto itd.) tata w pierwszej kolejności zakręcił kranik i zdjął to pokrywę obok zatapiacza czyli jeżeli dobrze mówię to obudowę pływaka i mówił że tą blaszką w środku się to reguluję i dwiema śrubkami.I tu leży problem w książeczce (oryginalnej) nic o tym nie ma więc tu moja prośba może mi ktoś napisać jak to należy wyregulować mam tu namyśli szczelinomierzem i ile obrotów śrubek itd. byłbym bardzo wdzięczny

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
barteq
PostWysłany: Czw 21:58, 24 Mar 2016 Temat postu:


Administrator
Administrator

Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 666
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rybnik

Witaj
Przed regulowaniem gaźnika warto go rozłożyć na części i dobrze oczyścić.
Rozumiem że sprawdzaliście czy paliwo z kranika leci? Czasami bywa tak że uszczelki stosowane w tych kranikach po pewnym czasie puchną uniemożliwiając przepływ paliwa. Sam kranik także mógł się zatkać od jakiś resztek zanieczyszczeń z baku paliwa.

Dane regulacyjne:
położenie zapinki iglicy: 3 rowek od góry
śruba wolnych obrotów 1 do 3 obroty wykręcona
poziom paliwa 2mm +-0,8mm powyżej osi śruby komory pływakowej, języczek pływaka powinien być ustawiony równolegle do górnej płaszczyzny pływaka, a oś obrotu pływaka oddalona od jego dna o 34,7mm.
Aby to sprawdzić należy zaopatrzyć się w przeźroczystą płytkę odporną na benzynę do której zamocujemy pływak, a następnie zapełnimy paliwem komorę pływakową, w ten sposób sprawdzimy poziom paliwa.

Można tez dokonywać drobnych korekt poziomu paliwa (w ograniczonym zakresie) kręcąc już zamontowaną do gaźnika komorą paliwa.

Sama regulacja wygląda następująco:
Silnik powinien być zagrzany.
Śrubę regulującą pancerz cięgła gazu wkręcić tak aby przepustnica w najniższym położeniu nie wisiała na lince. Śrubę regulacji wolnych obrotów (nr 28 na rysunku) wkręcić do oporu oraz wykręcając śrubę ustalająca przepustnicę (nr 35 na rysunku) ustalić jak najniższe obroty przy których silnik jeszcze równo pracuje. Następnie stopniowo wykręcać śrubę regulacji składu mieszanki i pozostawić ją w położeniu przy którym silnik ma najwyższe obroty. Po każdym półobrocie śruby należy chwile odczekać w celu ustalenia się warunków pracy silnika. Następnie wykręcać śrubę ustalającą przepustnicę aż do uzyskania najniższych obrotów przy których silnik pracuje równo przy jak najniższych obrotach. Czynność powtarzać aż do ustalenia odpowiednich obrotów. Na koniec wyregulować długość pancerza linki gazu za pomocą śruby tak aby luz wynosił ok.0,5 mm

[link widoczny dla zalogowanych]

Zapraszam do powitalni


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez barteq dnia Czw 22:07, 24 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jakub_kolodziej
PostWysłany: Czw 22:08, 24 Mar 2016 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 24 Mar 2016
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bochnia

Dziękuję za odpowiedź

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jakub_kolodziej dnia Czw 22:08, 24 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
barteq
PostWysłany: Czw 22:09, 24 Mar 2016 Temat postu:


Administrator
Administrator

Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 666
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rybnik

Życzę owocnej regulacji Mruga

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Strona 1 z 1

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów / S32 | S32-U->[M11] Regulacja Pływaka i Zatapiacza
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group