Autor |
Wiadomość
|
Suchy
|
Wysłany: Wto 11:57, 06 Lut 2007 Temat postu: [M11] Silnik - dymi przegrzany. |
|
|
Moderator
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 1621
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kielce
|
Mimo używania oleju syntetycznego, gdy moja shl jest przegrzana np. mała prędkośc w upany dzień w dwie osoby ,wtedy dymi strasznie. ta dolegliwośc ustępuje po osiągnięciu większej prędkosci-leprzego chłodzenia. Czy wy tez tak macie? I jak temu zaradzić??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: Wto 19:35, 06 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
|
Witam
Sądze ze zwiększone dymienie, to poprostu nieprzepalanie calego oleju, każdy dwusów tak ma. Nie ważne czy to SHL, MZ czy jakis japoniec. Dymienie jest może bardziej widoczne w SHL ze względu na to ze proporcje sa dość znaczne, np 1:30. Gdzie juz w MZ jest 1:50. A znajomy mial jakiegos malego japonca, gdzie lalo sie 1:100. Także nie ma co sie przejmowć, taka jest natura tego sprzetu. Dla dwusówa istotne jest to, zeby nigdy nie schodzic ponizej pewnych obrotow pod obciazeniem, nie obciaza sie ukladu korbowego, silnik lepiej spala i nie zalewamy go zmuszajac do jazdy na pelnym gazie przy malych obrotach.
Pozdrawiam
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Czw 22:07, 08 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
|
a ja mam cos podobnego, przy mocno nagrzanym silniku, dym jest intensywniejszy i badziej śmierdzi, też się zastanawiałem ale nie przyszło mi nic logicznego do głowy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pawe86
|
Wysłany: Pią 20:05, 09 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wrocław
|
a moze wam tloki puchna i silnik ma ciezko
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
barteq
|
Wysłany: Pią 21:21, 09 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
Administrator
Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 666
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rybnik
|
a nie macie czasem zawalonych brudem tłumików bo tak sie dzieje, przy wyższej temp. osad z oleju w tłumiku zaczyna sie wypalać, takie samooczyszczenie czasami tez osad na komorze spalania, tu pomoże akurat polerka komory i denka tłoka oraz czyszczenie tłumika
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
lehoom
|
Wysłany: Nie 15:49, 11 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 11 Lut 2007
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: London,Bydgoszcz
|
Takie sa uroki starszych maszyn ze lubia dymic. ALe tak na serio to moze byc spowodowane tym iz na mnijeszych predkosciach silnik jest wlasnie zalewany mieszanka, gdyz te gazniki nie sa super zaawansowane techncznie i nie mozna ich idealnie dostroic do kazdych warunkow. Uwazaj aby nie przeciazac silnika np.jazda z pasazerem , na 3 biegu wjezdzajac na wzniesienie, a najlepiej jesli cuzjesz ze na danym biegu moto nie przyspiesza tak jakbys chcial (przewaznie obroty pon.2500/min) to nie trzymaj mocniej otwartej przepustnicy zeby przyspieszyc na tym biegu bo w ten sposob szybko zniszczysz silnik. Zredukuj bieg , a jesli uwazasz ze jedziesz zbyt szybko aby zredukowac np. do 2 biegu to zwolnij troche , wtedy zredukuj i przyspiesz na 2, pozniej przechodzac na 3 bieg. W SHL podcza jazdy z pazaserem na 3 biegu nalezy trzymac predkosc pow. 60km/h aby silnik byl w zakresie obrotow pozwalajacym na przspieszenie bez przeciazania silnika (pow. 3000obr/min). Chyba ze masz niestandardowe przelozenia to inne predkosci musisz wyczuc.
a propos smierdzacego dymu to faktem jest ze gdy silnik jest goracy to wydech/kolanko tymbardziej a to powoduje wlasni wypalanie nagaru z wydechu, tak jak wspomnial kolega powyzej. Zapach wypalanego nagaru jest bardzo charakterystyczny. Po dluzszej jezdzie sprawdz czy na wylocie tlumika jest mokry, czarny osad ze spalin. To swiadczy ze nie przepala oleju i wypluwa jego nadmiar. (chociaz w 2suwie zawsze jest torche mokro) Jesli silnik sie tylko zalewa mieszanka to zapch spalin bedzie jak zwykly lecz bardziej intensywny, z wyraznym wyczuciem zapachu paliwa. Jesli tylko nagar sie wypala to koncowka wydechu nie powinna byc bardzo mokra.
Moga tez byc trafione uszczelniacze skrzyni korbowej, ktore po nagrzaniu traca szczelnosc. Sprobuj odpalic SHL-ke i jak sie nagrzeje czyli bedzie dymic to przechyl na lewa strone tak aby olej w kapie sprzegla nie mial mozliwosci przeplywu przez simmering do skrzyni korbowej i zwroc uwage czy wtedy tez tak dymi. Wez pod uwage ze zmieni sie tez poziom paliwa w gazniku po przechyleniu motocykla na bok.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Nie 20:48, 11 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
|
Witam
Dobrze wyregulowany dwusuw nawet na krotkim odcinku trasy, kiedy zlapie troche prędkosc powinien ladnie wypalic tlumik. Jazda ze zbyt niskimi obrotami, zbyt duzo ilośc oleju w paliwie, nieszczelnosc polaczenia skrzynia korbowa - skrzynia biegow, mogą być przyczynami zapychania tlumika i zwiekszonego dymienia. Nie tylko MZ mogą mieć ladnie wypalone tlumiki. M11 po kilku km rownej jazdy z predkoscia 70-90km/h takze ladnie wypala. Koncowka tlumika jest wtedy sucha i z czasem z czarnej i oleistej robi sie ciemno brazowa.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Nie 10:04, 13 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
|
trzeba też simeringi sprawdzić mi jak sie kiedyś wsk czy komar zagrzał to puszczały simery
|
|
Powrót do góry |
|
|
|