Autor |
Wiadomość
|
Gość
|
Wysłany: Pią 13:07, 24 Kwi 2009 Temat postu: [M11] Sposób na wyjęcie łożysk |
|
|
|
Robię mały remont silnika ale mam problem z wyjęciem 2 łożysk. 1 łożysko wału korbowego od strony sprzęgła. Z jednej strony jest tam jakiś pierścień a z drugiej wybite jakby ząbki. Nie wiem jak się dobrać do tego łożyska.
2 łożysko też wału korbowego ale od strony magneta. Z jednej strony też wciśnięty jakiś pierścień a z drugiej niby powinno dać się wyjąć, ale niestety nie idzie. Macie jakieś patenty do wyjmowania łożysk bo sam nie mam pomysłów a nie chce bezmyślnie wybijać ich na siłę.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
ronin
|
Wysłany: Pią 16:55, 24 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 1021
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Katowice (Jaworzno)
|
Wyjmij segery i niestety bezmyślnie wybij je na siłę najlepiej waląc młotkiem przez jakąś tulejkę, ja używałem chyba kawałka rury o podobnej średnicy. Jak są mocno zapieczone to inaczej nie wyjdą
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
wild
|
Wysłany: Pią 21:51, 24 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 352
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Tylko nie pukaj 200 razy. Lepiej walnij raz a zdrowo. Mówię serio
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Doktor
|
Wysłany: Pią 22:16, 24 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 869
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rybnik
|
Najlepiej podgrzać palnikiem,nieraz tak mi łożyska wyszły jak po maśle, natomiast do wybijania lepiej sfazować sztil z twardego drewna i to na wymiar.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
wild
|
Wysłany: Sob 23:47, 25 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 352
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Zgodzę się z Doktorem - ale niekoniecznie twarde - wystarczy żeby było suche.
Ale w sumie - skoro tak dobrze trzymają to po co je wybijać? coś z nimi nie tak?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez wild dnia Sob 23:49, 25 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Nie 10:23, 26 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
|
Dzięki za wszystkie rady. Udało się wyjąć wszystkie łożyska i nie popsuć czego innego przy okazji. Łożyska wymieniam przy okazji remontu o który się już od dawna prosiło bo silnik nie był jeszcze nigdy otwierany.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Doli_M11
|
Wysłany: Nie 14:43, 26 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 1090
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Szczecin
|
No widze ze juz sobie poradziles. Ja najpierw trysnąłem WD-40, potem podgrzałem małym palniczkiem, a potem wybiłem kołkiem z mahoniu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
J_M_M
|
Wysłany: Nie 22:06, 26 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 159
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poręba Górna
|
Do łożysk najlepsza jest praska. Można do tego celu wykorzystać imadło - trzeba tylko się postarać o jakieś dystanse aby imadło do tego zaadaptować. WD40 oczywiście też pomaga
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|