Autor |
Wiadomość
|
drix1994
|
Wysłany: Wto 22:52, 09 Wrz 2008 Temat postu: [M11 W] "wewnetrzny tuning'' skrzynia biegów itd. |
|
|
Junior Admin
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1677
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ok. Lublina
|
Witam. zdaje mi się że zakładałem juz taki temat ale nie mogłem go znaleść nigdzie...a więc... chciałbym się dowiedzieć co mogę zrobic podmienijąc np. jakieś zębatki czy poprawćc fabrykę... by motór był szybszy * nie mam na myśli żeby to zaraz był scigacz czy kros... tylko chodzi mi o poprawki jakie można wprowadzić pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
gabste91
|
Wysłany: Śro 8:20, 10 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 19 Cze 2008
Posty: 812
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
ehmmm nic za bardzo nie wykombinujesz.Jak bylem mlodszy to nosilo mnie z pomyslem wsadzenia skrzyni od jawy 350ts do silnika od wsk 175 (kształt mniej więcej taki sam ) ale kilka miesiecy chcialem sie upewnic ......i nic z tego
Tak samo przy skrzyni w m11w nie mozesz zrobić zbyt wiele tylko zmienic zębatki z większym uzębieniem od wsk i wałek zdawczy oraz zębatkę napędową przy silniku.Juz nie pamiętam ale chyba jak jest mniej zębów to moto jest mocniejsze ale wolniejsze, a jak więcej zębów to szybsze ale słabsze (tylko nie myśl że poczujesz jakąś drastyczną różnicę )
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
drix1994
|
Wysłany: Śro 12:44, 10 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
Junior Admin
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1677
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ok. Lublina
|
no wiem ale mi chodzi żeby ani nie stracił szybkości ani mocy P chyba że tak się nie da ? mówisz skrzynia... a jakieś np. poprawki przy cylindrze czy może głowicy ?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez drix1994 dnia Śro 12:46, 10 Wrz 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
gabste91
|
Wysłany: Śro 17:08, 10 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 19 Cze 2008
Posty: 812
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
mozna glowice zplanowac wypolerowac kruciec itd poczytaj gdzies na forum to bylo chyba
Nie wiem dla czego chcesz tak zmodywfikowac zabytek, po lasach nia bedziesz jezdzil?
Wyedytowany przez Doli_M11. Czy nie mozna grzeczniej?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
drix1994
|
Wysłany: Śro 19:19, 10 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
Junior Admin
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1677
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ok. Lublina
|
Nie, tylko skoro takie poprawki można wprowadzić to co mi szkodzi ? przecież nikt nie mówi że chce nią jeździć na wyścigi czy po lasach
Wyedytowany przez Doli_M11
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
gabste91
|
Wysłany: Śro 19:47, 10 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 19 Cze 2008
Posty: 812
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Ale tak jak wspomniałem wcześniej to nie beda drastyczne zmiany w mocy i osiągach shelki więc nie wiem czy warto dokonywać takich zmian.
Łatwo jest dokonać "tuningu" na zabytkach tylko ze potem znaleźć cześci w dobrym stanie bedzie graniczyć z cudem!
Wyedytowany przez Doli_M11
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Doli_M11
|
Wysłany: Śro 19:51, 10 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 1090
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Szczecin
|
|
Powrót do góry |
|
|
drix1994
|
Wysłany: Czw 12:54, 11 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
Junior Admin
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1677
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ok. Lublina
|
tak tak widziałem lecz to się spiera na m11 a ja mam m11w wiec ta juz troche inaczej...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
picek
|
Wysłany: Czw 14:41, 11 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 1378
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: zwoleń
|
a to zasada działania silnika Wiatra jest inna niż S32 (w zwykłej M11)? To dwusuw i to dwusuw. hymm ....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
drix1994
|
Wysłany: Czw 21:03, 11 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
Junior Admin
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1677
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ok. Lublina
|
no pod tym względem tak ale że się aż tak nie znam to nie będe się wymądrzał i przyznam się do błedu. sorka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Doli_M11
|
Wysłany: Czw 23:27, 11 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 1090
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Szczecin
|
Tak jak napisał Picek zasada działania jest ta sama. Takze polerka kanałów, korbowodu itd pomoze w obu silnikach. Jednak zanim sie za to zabierzesz radze Ci kupic ksiązke Jerzego Pancewicza "Motocykle SHL" wyd. WKŁ, koszt z przesyłką ok. 30-40zł. Sa w niej zawarte cenne informacje na temat budowy, zasady działania, danych technicznych i wielu innych rzeczy ktore na pewno Ci pomogą, zarowno przy remoncie, jak i przy eksploatacji Twojej M11W Opis zwiększania mocy jest rowniez w niej opisany.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Czw 19:41, 04 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
|
A wiecie coś o poprawnej symetrii i wymiaraach okien w M11W?
bo zdaaje sie że są inne niż w s-32 ale nie jestem pewien może jakieś poprawki da sie zrobić.
A przy okazji to wie ktos ile wydzie za tą skrzynie z WSKi?
|
|
Powrót do góry |
|
|
gabste91
|
Wysłany: Czw 20:17, 04 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 19 Cze 2008
Posty: 812
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Cytat: |
A wiecie coś o poprawnej symetrii i wymiaraach okien w M11W?
A przy okazji to wie ktos ile wydzie za tą skrzynie z WSKi? |
1.Jakie okna??
2.I o co ci chodzi z ta skrzynia od wsk??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
marianek_spox
|
Wysłany: Czw 21:15, 04 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 28 Lut 2007
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Myszków/Kraków-DS14kapitol
|
Ach ,może i brakuje poczciwej wiatrzynie mocy i może drix ma rację. Sam w wakacje używałem mojej M11W jako normalnego ,codziennego środka transportu i po części zgodzę się ze motorkowi brakuje odrobinki werwy.
Otóż jeśli chodzi o jazdę w mieście - jest nie najgorzej ,bo motor z dobrze wyregulowanym zapłonem i nowym gaźnikiem zbiera się bardzo fajnie . Jednak jeśli chodzi o jazdę turystyczną ,to właściwie możliwości silnika kończą się przy 85 km/h .
Sprawy wyglądają następująco: trybik 4 biegu jest inny jak w silnikach WSK 175 i dostosowany jest do mniejszej mocy silnika. Znaczy to w skrócie że w SHL M11W 4 bieg jest "dłuższy" ,czyli rozpędzamy się wolniej . Jeśli więc wymienić samą zębatkę 4 biegu ,bez zwiększenia mocy silnika w efekcie otrzymamy .... kaszane. Silnik nie uciągnie motocykla , zmuli się. Trzeba w tym momencie splanować głowice (co w praktyce nie wygląda tak samo jak w zwykłej Wuesce ) . Głowica jest mocowana bez uszczelki - przypomina to połączenie schodkowe . Planowanie głowicy może wykonać jedynie tokarz. A to i tak nie koniec ,bo komora spalania jest tak skonstruowana że po splanowaniu tłok będzie w nią bić. Trzeba wybrać więcej materiału a co za tym idzie splanować głowicę o większą wartość.
Silnik ten jest niedoskonały i mułowaty (wynika to z wolnoobrotowej natury jego konstrukcji) . nie popieram ani nie nakłaniam do modyfikacji w stylu : planowanie głowicy ,zmiana momentu rozrządu ,wypełniacze itp. Motocykle te są zbyt cenne aby na nich eksperymentować. U siebie zrobiłem kapitalny remont silnika (szlif na 3 wymiar zrobił swoje) i założyłem Eli nowiutkiego jikova. Motorek spisywał się wręcz wyśmienicie (poza kilkoma awariami ). Sen z powiek spędza mi zapłon ,ale udało mi się zdobyć platynki z prlu więc zajmę się tym w sezonie.
Co powtarzam wszystkim i kiedy tylko zdarzy się okazja ( bo sam nie mogę wyjść z podziwu) - motorek spalił mi niecale 2,8 l paliwa na 100km. A wcale go nie oszczędzałem .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
J_M_M
|
Wysłany: Pią 23:03, 05 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 159
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poręba Górna
|
Jest jeszcze jedna metoda "poprawiania" konstruktorów. Choć nie polecam żadnej to dla celów informacyjnych napiszę - im krótszy kruciec ssący tym silnik szybciej reaguje na zmianę położenia przepustnicy. Nie powinno się jednak przesadzać bo są to silniki wolnoobrotowe
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|