Autor |
Wiadomość
|
Gość
|
Wysłany: Pią 14:30, 14 Lip 2006 Temat postu: [M11] Wał korbowy - regeneracja. |
|
|
|
Witam temacik dotyczy regenracji wału chciałbym sie dowiedziec czy znacie moze jakis zakład swiadczący takie usługi.I jak cos to ewentualnie orientacyjną cene.O i jescze jendo co sądzicie o wstawiniu łozysk zamknitych ZZ do shl m11 w miejce tych smarowanych mieszanką.Pozdrawiam wszystkich posiadaczy SHL i innych super motorków
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: Wto 10:14, 18 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
|
siemano
co do regenaracji to ja placilem 130 zl i do tego jeszcze zrobil nie najlepiej bo centrowac musialem ja, ale w bydgoszczy nie ma innego typa co sie zajmuje regeneracja walow od dwusuwow.
ja u siebie zostawilem zamkniete lozyska od strony simmeringow. w sumie duzo to nie daje mysle ale raczej balaganu nie robi. ale zamknietych calych lozysk raczej nie powinienes wstawiac, raz smarowanie, a dwa chlodzenie. to tylko moje zdanie.
pozdro
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Śro 16:05, 19 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
|
Witam!!!
Twoj pomysł dotyczacy zastosowania łożysk typu ZZ(zamknietego) jest niestety chybiony, poniewaz napewno sie one zatra bo smar straci swe własciwosci z powodu działajacych tam temperatur i sie rozpusci, tworzac maź bez własciwosci do smarowania...
Jezeli posiadasz tylko takie łożyska to mozesz je otworzyc za pomoca rysika,czy nawet gwozdzia przekuwajac pierscien zabezpieczjacy smar...
Czasami mozna cos "poprawic po fabryce..."wtym wypadku jednak nie nalezy tego robic gdyz osiagniez cel odwrotny do zamierzonego...(zatarcie łozysk i unieruchomienie silnika,a co gorsza w skrajnych wypadkach zablokowanie koła na zakrecie i wypadek...)POZDRAWIAM
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Śro 20:57, 19 Lip 2006 Temat postu: ;] |
|
|
|
Dzieki tez tak myslałem.Pomysł wzioł sie z porady mojego kolegi który to taki manewr zastosował w swoim moto (zobaczymy jak długo mu to wystrzyma)Pozdrawaim i prosze o info dotyczące regeneracji wałów
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Śro 18:46, 26 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
|
ELO
Podaje ci adres gdzie regenerują wały;"Autoszlif" ul.Żelwna 26B Katowice tel. 032-253-65-16;;;Osobiscie nie moge ci powiedziec o fachowosci i rzetelnosci tego zakładu - nie mialem potrzeby by z jego usług korzystać...POZDRAWIAM
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Śro 21:06, 26 Lip 2006 Temat postu: ;] |
|
|
|
dzia;] Prosze o wiecej.Moze jakies zakłady z centum Polski (Mazowsze).Najlepiej sprawdzone.U mnie w mieszczie tez jest zakład co robią,ale szczerze wole smigac na brzeczącym niz powiezyc im to zadanie.Podro
|
|
Powrót do góry |
|
|
Doli_M11
|
Wysłany: Wto 0:27, 19 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 1090
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Szczecin
|
Tarez nadeszła kolej na mnie ... a mianowicie zdecydowałem ze nie bede sam robil gniazda na klin w wale oraz klinu tez nie bede robil sam (chociaz to juz nie stanowi takiego problemu jak gniazdo...). I tu mam pytanie ile moze kosztować doprowadzenie do stanu uzywalności gniazda na klin? i gdzie mozna to zrobic?
I tu musze sie tez pochwalic ze moj wał jest w bardzo dobrym stanie, nie ma luzów i jego problemem jest tylko to pieprzone gniazdo a najbardziej cieszy mnie to ze nigdy nie byl rozbierany
Pozdrawiam i czekam na jakies info
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Suchy
|
Wysłany: Wto 13:20, 19 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 1621
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kielce
|
Tomaszek, ja mój wał kupiłem w Warszawie we wrześniu 2004 mieli na stoisku kilka po regenegacji dałem aż 150 zł , kupiłem wtedy też działający iskrownik do junaka za jedyne 120 zł ,więc radze wybrać sie na MWB a nie pieprzyć sie ze wszyskimi fachowcami i zakładami. Wtedy też ganiałem po moich Kielcach za jednym fachowcem, chciał za wał 130 ale nie dawał blach po bokach co by sie nie urwały. Wiadomo po coś fabryka takie blachy dała, gdyby ich nie było to powstała by szkodliwa pojemnosc skrzyni korbowej jakże gorliwie zwalczana i zmniejszana przez wszyskich ,,tjunerów" , a co za tym idzie spadek mocy , wieksze zużycie paliwa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Doli_M11
|
Wysłany: Wto 16:08, 19 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 1090
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Szczecin
|
No tak, ale naprawa ktorej potrzebuje nie jest na tyle skomplikowana i za pewne nie tak droga
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Czw 20:03, 22 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
|
A może ktoś jeszcze dysponuje adresami zakładów, które eegenerują wały. Może coś z Polski płn, np. Gdańsk?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Doli_M11
|
Wysłany: Pią 14:35, 23 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 1090
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Szczecin
|
Suchy napisał: |
Ja wał kupiłem, na motobazarze, za 150 zł, po regeneracji, mysle że na łodzi kupisz, ja kupiłem w wawie, bo regeneracja samemu łaczy sie z lataniem , bieganiem , załatwianiem i pieprzeniem sie z róznymi ,,fachowcami". |
Od Moderatora: treść przeniesiona z usuniętego tematu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Czw 22:04, 12 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
|
witam, pytanko moje lepiej kupić nowy wał czy lepiej dać stary do regeneracji ???? pozdrawiam
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Czw 22:08, 12 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
|
Nie wiem nad czym się zastanawiasz...Wg mnie nie ma nad czym...Pewnie że lepiej do regeneracji ..
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Czw 22:43, 09 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
|
ja swoj wał zregenerowałem sam i wszystko działa a wszystko co i jak powiedział mi pewny starszy pan a co najlepsze mam korbowód i czop od WSK 125:)
|
|
Powrót do góry |
|
|
szczesk
|
Wysłany: Śro 10:37, 11 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 573
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kalisz
|
W związku z tym, że nie mogłem dostać wału z dobrymi czopami, to wziąłem się za regenerację swojego złomu . Wał ma kompletnie wyjechane czopy główne, które będę chromował i zastosuję korbowód Duells
W związku z tym mam 4 pytanka:
1. Na jaki wymiar szlifować czopy
2. Jaki powinien być wcisk czopa w przeciwwagę
3. Jaki powinien być wcisk sworznia korbowodu w przeciwwagę
4. Majster który rozprasowywał mi wał, powiedział mi że w fabryce czopy nie były szlifowane osiowo i w związku z tym przy szlifowaniu trzeba tak ustawić czop, żeby w miejscu zaznaczonym strzałką było +0,15 , bo jak normalnie przeszlifuję w nakiełkach to nie będzie się dało ustawić bicia. Ktoś ma jakieś info na ten temat?
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|