Autor |
Wiadomość
|
mruty
|
Wysłany: Wto 18:16, 09 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Miłomłyn
|
Może też być różnica w grupie selekcyjnej ale w dzisiejszych czasach to już mało spotykane pojęcie. Wymieniałeś tuleję na korbowodzie górną?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
dudek83
|
Wysłany: Nie 15:50, 14 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 433
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Pojedynek: Almot vs ZMD
Ma dwa nowe tłoki nominalne, jeden ZMD z dorbych czasów a drugi Almot
[link widoczny dla zalogowanych]
Ciekawe kto zgadnie który jet który?
Poewiedzcie skąd te różnice? Jakość zdjęcia jest kiepska, ale jest nawet różnica w wysokości ok 0,5 mm.
Co oznacza zielona kropka na tłoku z prl? Która to klasa selekcyjna?
Tłok ma 60,93 mm srednicę w dolnej części i Almot 60,95mm Oczywiście mierzone suwmiarką, więc nie za dokładnie.
Który założyć? Almot chyba jednak trochę ciaśniejszy i wolniej opada w cylindrze, ale ZMD też nie spada jak kamień
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
holipa
|
Wysłany: Nie 18:09, 14 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z wioski ;)
|
najważniejsza jest odległość od sworznia do denka tłoka.
różnica w wysokości może wynikać ze złej obróbki nóżki tłoka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
drix1994
|
Wysłany: Nie 21:24, 14 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Junior Admin
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1677
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ok. Lublina
|
Uważam, że ten po lewej do ZMD.
Ciekawe jak to z tymi kropkami, na moim właśnie też jest zielona.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
dudek83
|
Wysłany: Nie 21:38, 14 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 433
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Dokładnie. Po lekwej ZMD. Dziwi mnie, że jest taka różnica w wysokości i w odległości rowków od denka. Promień denka też chyba trochę inny ale nie ma jak pomierzyć. Zielony to chyba luźniejszy bo według moich pomiarów jest 0,07 mm luzu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
RAF-RA
|
Wysłany: Sob 20:06, 20 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 23 Gru 2012
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wreszcie jeżdżę swoją SHL - zrobiłem szlif założyłem oryginalny tłok i pierścienie i wszystko w porządku. Silnik jest cały po remoncie łącznie z wałem (Poprzednio cylinder był nie robiony bo wyglądał dobrze - najwidoczniej jednak nie był. Ale dziwne, że z założonym odwrotnie tłokiem było OK)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
daszkes
|
Wysłany: Nie 9:20, 21 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 11 Cze 2012
Posty: 445
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Żyrardów
|
Co do klas selekcji trzeba by zebrać pozostałe kolory nominalnego szlifu i byśmy ustalili, który kolor odpowiada któremu wymiarowi, a było ich 4
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
drix1994
|
Wysłany: Nie 9:49, 21 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Junior Admin
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1677
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ok. Lublina
|
lub dokładnie zmierzyć i zajrzeć do Pancewicza
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
dudek83
|
Wysłany: Nie 21:58, 21 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 433
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wygrzewałem oba tłoki w komorach w pracy w temp ok 200 stopni. Najpierw powierzyłem dokładnie mikrometrem i okazało się, że Almot ma 60.95 a ZMD 60,94. Po pierwszym grzaniu ok 3 godzin Almot utrzymał wymiar, ale ZMD skurczył się do 60,92 - TAK TAk skurczył się.
Pomyslałem, że musiałem wcześniej coś źle pomierzyć i włożyłem jeszcze raz do komory, ale na dłużej. Po drugim grzaniu Almot 60,95 , A ZMD 60,90. No ręce opadają.
Gadałem z mechanikiem z pracy i powiedział, że musiały ustąpić jakieś naprężenia podczas wygrzewamnia. Kto wie czy tłok nie zmienił kształtów. Moim zdaniem tłok powinien być toczony po wygrzaniu odrężającym.
To tylko potwierdza opowieści, że ZMD chrzanił tłoki - przynajmniej w ostatnich latach produkcji. Są nawet opowieści, że gazelą sie wyjeżdżało w sobotę a w niedzielę tłok juz był zatarty.
Niestety te 0,1 mm juz czuć w cylindrze i trochę lata, więc chyba będę zmuszony założyć Almota. Tylko, że Almota będę musiał docierać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Hokunin
|
Wysłany: Wto 14:05, 07 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 27 Sie 2012
Posty: 802
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Mielec
|
Sorry,że się tak głupio spytam,ale możecie mi powiedzieć co to są te zamki,bo nie wiem???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
drix1994
|
Wysłany: Wto 17:53, 07 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Junior Admin
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1677
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ok. Lublina
|
Zamki to masz te "wybulone kropki", które występują w rowkach - po jednym na rowek, gdzie siedzą pierścienie. Ich głównym zadaniem jest, żeby blokować pierścionek by się nie obracał.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez drix1994 dnia Wto 17:54, 07 Maj 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Hokunin
|
Wysłany: Czw 23:21, 09 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 27 Sie 2012
Posty: 802
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Mielec
|
Dzięki drix Że też nigdy tego nie zauważyłem...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
drix1994
|
Wysłany: Pią 17:04, 10 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Junior Admin
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1677
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ok. Lublina
|
Bo właściwie tego nie musisz wiedzieć Jak nie trafisz na zamki to nie włożysz poprawnie pierścionka, zatem nie wsadzisz tłoka w cylinder.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|