Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów->[m11w] w2a, składanie silnika pyt, raczej do zaawansowanych

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
[m11w] w2a, składanie silnika pyt, raczej do zaawansowanych <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
Gość
PostWysłany: Wto 19:37, 31 Lip 2012 Temat postu: [m11w] w2a, składanie silnika pyt, raczej do zaawansowanych







witam

Składam silnik jak w temacie, w prawym karterze łożysko wchodzi wkładając reką, luz lekko wyczuwalny- po przestudiowaniu for: wsk, shl osa, zdecydowałem sie na loctite 638,

pyt.

podobna sytuacja jest w 4 pozostalych miejscach:

1. przy łożysku na walek główny, wchodzi w karter bez praski, luzu nie czuję
2. przy biezni lozyska zdawczego
3. obudowie lożyska walu (tym pod magneto) wchodzi wkładając ręką, luz niewyczuwalny
4. lewy czop wału, wchodzi w łożysko bez luzu ale ręcznie (pasowanie suwliwe?)
pytam, bo mam dwa takie silniki i zachowują sie tak samo, oprócz prawego kartera, tam jest ciasno

wklejac to wszytko na klej? czy tylko 2 łożyska główne są ważne (obsady ich)


ostatnie, pytanie, kołko 1 biegu na walku posrednim - to duże- jak je wkładac? wypustem (ok 0.5 mm poza obrys trybu) w strone wałka czy obudowy?

pzdr
lucid
Powrót do góry
holipa
PostWysłany: Wto 20:37, 31 Lip 2012 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z wioski ;)

ja tam wszystkie łożyska kleję jeśli mam taką możliwość , ale zakładam koyo albo fag , więc nie te najtańsze

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Inżynier
PostWysłany: Nie 14:55, 05 Sie 2012 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kęty koło Bielska

Niech się kolega w powitalni przywita!!
Łożyska w motocyklach z PRL niestety zawsze wchodziły luźno w kartery i niestety wał zawsze się w nich ślizgał i nie ma na to rady. Zdarzają się wyjątki że np 3 łożyska wchodzą ciasno w karter ale trzecie już sobie wpadnie samo bez nagrzewania. A ślizganie się wału w łożyskach to tak jak napisałem standard - niestety tak być nie powinno ale tak jest. Czasem ktoś za czasów PRL się dobrał do silnika i wbijał łożyska na zimno więc nie ma się co dziwić że to wszystko lata.

Co wypada zrobić - no łożysko w karter można na kleju osadzić, co nie zmienia jednak faktu że jak łożysko wejdzie luźno to nie jest aż taka tragedia, gorzej jeśli zbyt luźno... wtedy to chyba tylko przetoczyć....

A że wał się obraca w łożyskach - no na to nic nie poradzimy. Generalnie jeśli się go dobrze zdystansuje podkładkami dystansowymi to nie powinien latać na boki i przez to przesadnie ślizgać się w łożyskach.

Polecam japońskie łożyska KOYO - naprawdę dobra japońska robota Mruga


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Strona 1 z 1

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów->[m11w] w2a, składanie silnika pyt, raczej do zaawansowanych
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group