Autor |
Wiadomość
|
ewaoliwo
|
Wysłany: Nie 0:53, 14 Gru 2014 Temat postu: Nowy tłumik do M11w od Hartmanna |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 04 Paź 2013
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Witam, chciałem spytać czy ktoś posiada taki nowy tłumik od hartmanna? Jak wrażenia wizualne oraz spasowanie? Ineteresuje mnie też dźwięk porównując ori, tak samo, głośniej, ciszej, inaczej ?? Prosze o jakiej info gdyż zastanawiam się nad kupnem do mojego wiatra ponieważ mój niestety rdzewieje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Marco
|
Wysłany: Nie 1:12, 14 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 2237
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz
|
Tłumik posiada paweł gazela w m11 i sobie chwali, Pawlasty też. Widziałem i słyszałem obydwa dla mnie ekstra. Znajdzie się pewnie niejeden zawiedziony użytkownik tego tłumika. Pare razy było poruszane to na forum, ale ile za, tyle przeciw. Na moje to trochę loteria. Raz robi ładne i pasujące, potem partia bubla nie pasującą do reszty.
Myślę że temat się rozwinie.[/list]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pawlasty
|
Wysłany: Nie 13:43, 14 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Junior Admin
Dołączył: 14 Lip 2011
Posty: 1324
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Krosno Odrzańskie
|
Potwierdzam. Mam zarówno tłumik jak i kolano od Hartmanna. Co do pasowania to średnio to wychodzi, ale to wina kolanka, które jest dedykowane do M11. Wiatry mają nieco inne. Hartmann przez telefon zapewniał mnie, że wszystko super pasuje i nie oferuje kolan do M11W, bo to to samo. Przez to ciężko jest ustawić nóżkę hamulca tak aby nie obcierała. Dodatkowo kolanko szybko zrobiło się fioletowe i to praktycznie na całej długości. Jeśli chodzi o sam tłumik to wszystko jest ok i jak najbardziej mogę go polecić. Kolano raczej bym chromował na własną rękę.
A brzmi to mniej więcej tak:
https://www.youtube.com/watch?v=CK4po9fJo34&list=UUPSUl5s5VhTRschwtOJKjRA&index=1
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gazela
|
Wysłany: Nie 14:58, 14 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wągrowiec
|
Ja byłem u Marcom11 dwa dni temu i oglądałem oryginalne kolana!!!
Od M11 i M11W niczym się nie różnią.
Przykładałem jedno do drugiego i są identycznie ugięte.
Przekonałem się że to te same kolana.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pawlasty
|
Wysłany: Nie 15:36, 14 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Junior Admin
Dołączył: 14 Lip 2011
Posty: 1324
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Krosno Odrzańskie
|
Ja pamiętam na początku remontu jak rudyweteran mnie ostrzegał, żeby pilnować tego kolana bo jest różnica w zgięciu. No i tym spasowaniem u siebie się przekonałem, że jest. Ale skoro przykładałeś jedno do drugiego i mówisz, że różnicy nie ma to znaczy, że nie ma
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mikelos
|
Wysłany: Nie 17:17, 14 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 30 Mar 2013
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: okolice W-wy
|
Montowałem niedawno komplet tłumik+kolanko od Hartmanna. Pasuje b. dobrze, do powłoki też nie mam uwag. Sprzęt jeszcze nie odpalony więc dźwięku nie oceniam. To czego trzeba pilnować, to dodać dystans 3-4 mm pod śrubę między tłumik a ramę. Bez tego będzie bardzo niewielka odległość między obudową łańcucha (śrubą przy tylnej piaście) a końcem tłumika. Drugi problem to nóżka. Niby oryginał ma prawą stopkę lekko ściętą, ale i tak słuchać że obija o tłumik po złożeniu. Myślę że najlepsza opcja to popracować chwilę diaksem nad stopką - z dwojga złego wolę mieć 2 mm mniejszą stopkę niż poharatany chrom na tłumiku
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pawlasty
|
Wysłany: Nie 18:21, 14 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Junior Admin
Dołączył: 14 Lip 2011
Posty: 1324
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Krosno Odrzańskie
|
Tak odchodząc trochę od tematu... chyba żadne inne narzędzie nie ma tylu nazw potocznych co szlifierka kątowa
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ewaoliwo
|
Wysłany: Pon 22:03, 15 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 04 Paź 2013
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Pawlasty, szkoda że nie da się zobaczyć Twojego filmiku, pisze że prywatny. Kolanko planuje zostawić swoje bo jest w miarę okey. Tłumik niestety dostał po tyłku bo motocykl stał kilkanaście lat i była szmata położona na tłumiku i są wżery rdzawe, także lipa. Skoro piszecie że daje radę to może warto zaryzykować i kupić, choć czasami mam podejście aby jeździć tak jak jest, gdyż praktycznie w moto nie posiadam żadnych współczesnych części i jest w 100% z jednego kawałka i trochę mi szkoda to zmieniać. Ale nawet jak kupię to ori zostawiam, zawsze jak coś mogę założyć ori Wasze tłumiki w jak kiepskim stanie były że zdecydowaliście się na wymianę?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pawlasty
|
Wysłany: Pon 22:08, 15 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Junior Admin
Dołączył: 14 Lip 2011
Posty: 1324
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Krosno Odrzańskie
|
Powinien już działać. Zmieniłem ustawienia na "publiczny".
Ja swój wymieniałem bo był skorodowany, miał od spodu wybite dwie dziury i był przez połowę długości wgnieciony... W dodatku był zespawany z kolanem. Rozciąłem go szlifierką, kolanko wysłałem Markowi do Bydgoszczu a reszta poszła na złom.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ewaoliwo
|
Wysłany: Pon 22:26, 15 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 04 Paź 2013
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Całkiem fajnie brzmi, troche niesie ale to pewnie przez to że kręcone w garażu, świeci sie fajnie Sam nie wiem, mój wygląda mniej więcej tak [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] z bliska ciut gorzej Czasami mnie to drażni ze taki w kropki jest, z drugiej strony ma prawie 50 lat, więc ma prawo być nie idealny.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez ewaoliwo dnia Pon 22:30, 15 Gru 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
halcik
|
Wysłany: Wto 0:14, 16 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2251
Przeczytał: 15 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Na zdjęciach wygląda całkiem nieźle, nie świeci się jak psu jajca, ale jest ok. No chyba że chcesz sprzedać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pawlasty
|
Wysłany: Wto 0:41, 16 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Junior Admin
Dołączył: 14 Lip 2011
Posty: 1324
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Krosno Odrzańskie
|
Ja gdybym taki miał to na pewno bym nie kupował nowego. Przynajmniej na zdjęciach wygląda super. Kup pastę alu-chrom z K2, nakładkę do polerowania mechanicznego i zobaczysz, że będzie o niebo lepiej. A jeszcze lepiej będzie jak kupisz jakąś bardziej profesjonalną pastę. Jeśli rude kropki nie zejdą to spróbowałbym delikatnie, ale bardzo delikatnie wełną stalową tą najdrobniejszą.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Pawlasty dnia Wto 0:42, 16 Gru 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gazela
|
Wysłany: Wto 16:07, 16 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wągrowiec
|
Laleczka
Aż miło popatrzeć
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
JCB
|
Wysłany: Wto 16:22, 16 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 25 Sie 2014
Posty: 205
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Polska Centralna
|
Pawlasty, to że kolanko zrobiło się fioletowe nie oznacza złej jakości powłoki.
Jaka by nie była zmieni kolor po przegrzaniu.
Może masz trochę za ubogą mieszankę paliwowo-powietrzną.
Generalnie każde kolanko w motocyklu zmieni kolor - kwestia czasu kiedy dostanie lepiej w palnik :-) Fioletowe nie robią się tylko wydechy , które mają podwójne ścianki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pawlasty
|
Wysłany: Wto 18:15, 16 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Junior Admin
Dołączył: 14 Lip 2011
Posty: 1324
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Krosno Odrzańskie
|
Z tego co mi wiadomo przyczyną może być też zbyt późny zapłon. Z zachowania samego motocykla nie wynika, żeby było coś źle. Idzie jak wściekły, odpala bez problemu czy zimny czy ciepły. No ale może się mylę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|