Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów / W-2A->Olej do paliwa

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2  Następny
Olej do paliwa <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
Mateusz02
PostWysłany: Śro 12:01, 27 Cze 2018 Temat postu: Olej do paliwa


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 21 Gru 2017
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Augustów

zapewne temat poruszany setki razy jaki olej do paliwa do w2a z mixol odpada lux też więc co wybrać dodam ze motorek dotarty .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Śro 14:41, 27 Cze 2018 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2252
Przeczytał: 16 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Osobiście leje semi z orlenu

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krzysiekM11
PostWysłany: Śro 19:59, 27 Cze 2018 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 14 Sty 2014
Posty: 519
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: podlasie

Używam Stihl zielony. O dziwo olej Orlen (czerwony) do 2T z mieszanką 1:50 dymił z kolei Sthil przy takim samym stosunku nie dymi. Olej z Orlenu jest tańszy lecz od zeszłego roku śmigam tylko na Stihlu bo nie dymi Wesoly Kupiłem 2 litrowe opakowanie Wesoly

Jest to olej o ile dobrze pamiętam syntetyczny, low smoke. Taki sam leję do kosy spalinowej i do piły spalinowej również 1:50 Wesoly

Każdy będzie chwalił swoje, mi stihl podchodzi tylko dlatego, że nie ma dymu Wesoly


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez krzysiekM11 dnia Śro 20:01, 27 Cze 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
benicjanin738
PostWysłany: Czw 7:55, 28 Cze 2018 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 01 Paź 2015
Posty: 294
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Benice; zachodniopomorskie

Krzysiek M11!
Czy Ty aby nie za odważnie sobie poczynasz z propoprcjami mieszanki do Twojej SHL? Niepewny
Osobiście też jeżdżę na zielonym sthilu 2T syntetycznym,ale do shl wciąż leję 1:30, moto prawie dotarte i dymi tylko jak zimna a potem już nie Wesoly .
Mam też MZ ETZ 301, i tam też zielony sthil,ale tam jest dozownik,wiec nie muszę mieszać i odkąd zacząłem go używać, czuję znaczną różnicę w pracy silnika na plus?
Mam dwa Wiatry i latam średnio 75-80km/h? Nigdy nie musiałem stawać aby moto "odpoczywało",a jak już jeżdżę, to najmniejsze przebiegi to 50-70km dziennie.
Najdłuższy przelot jednorazowy 170km (tam i nazad:)) i zawsze zero problemów! Wesoly
Polecam zielonego sthila wszystkim ,podobnie jak KrzysiekM11 Wesoly !
Pzdr!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Czw 11:08, 28 Cze 2018 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2252
Przeczytał: 16 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Taka zasada, nie czytamy tego co na butelce, a to co w instrukcji obsługi. Dlaczego? Bo różne silniki mają różną konstrukcję i różne potrzeby. Ciężko jest lać tą samą mieszankę do SHL/WSK czy do MZ. Dlaczego? Bo ograniczeniem w ilości oleju jest jego zdolność do smarowania trudno dostępnego punktu, jakim w silnikach 2t jest sworzeń tłokowy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
JCB
PostWysłany: Pią 9:31, 29 Cze 2018 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 25 Sie 2014
Posty: 205
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polska Centralna

Ja od wielu lat używam Statoil 2T Low Smoke (obecnie Circle K)
Nie dymi nawet przy proporcjach 1:30
Nigdy żaden osad nie wytrącił się nawet po dwóch latach stania motocykla.
Doświadczenia moich znajomych wskazują na przewagę nad semi 2T z Orlena - Statoil daje lepsze smarowanie, są niższe szanse na przytarcie.
Co ciekawe na zimno jest żadszy i łatwiej miesza się z paliwem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Pią 12:27, 29 Cze 2018 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2252
Przeczytał: 16 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

JCB skąd taka opinia o Statoil skoro oba są klasy TC? Znam wiele osób które na swoich motorach robi 20 kkm na tym oleju. Jak oceniasz, że statoil lepiej smaruje? Ostatnio modyfikowana MZ na 300 z przerobionym cylindrem przejechała 8000 bez śladów na gładzi. widać było jeszcze ślady honowania. Jak dla mnie najlepsza reklama jednego z tańszych półsyntetyków i to produkcji polskiej. Choć ciekawy jestem twojej odpowiedzi

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mateusz02
PostWysłany: Pią 12:48, 29 Cze 2018 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 21 Gru 2017
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Augustów

to tak padło na semi z orlenu teraz pojawia sie pytanie mieszankę sporządzać zgodnie z instrukcją ? ps olej ma być taki jak na zdjęciu
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Mateusz02 dnia Pią 12:50, 29 Cze 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Pią 14:46, 29 Cze 2018 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2252
Przeczytał: 16 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Tu już napisałem
halcik napisał:
Taka zasada, nie czytamy tego co na butelce, a to co w instrukcji obsługi. Dlaczego? Bo różne silniki mają różną konstrukcję i różne potrzeby. Ciężko jest lać tą samą mieszankę do SHL/WSK czy do MZ. Dlaczego? Bo ograniczeniem w ilości oleju jest jego zdolność do smarowania trudno dostępnego punktu, jakim w silnikach 2t jest sworzeń tłokowy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mateusz02
PostWysłany: Pią 22:49, 29 Cze 2018 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 21 Gru 2017
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Augustów

dzięki czyli mieszamy zgodnie z instrukcją

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
JCB
PostWysłany: Pon 8:27, 02 Lip 2018 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 25 Sie 2014
Posty: 205
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polska Centralna

halcik napisał:
JCB skąd taka opinia o Statoil skoro oba są klasy TC? Znam wiele osób które na swoich motorach robi 20 kkm na tym oleju. Jak oceniasz, że statoil lepiej smaruje? Ostatnio modyfikowana MZ na 300 z przerobionym cylindrem przejechała 8000 bez śladów na gładzi. widać było jeszcze ślady honowania. Jak dla mnie najlepsza reklama jednego z tańszych półsyntetyków i to produkcji polskiej. Choć ciekawy jestem twojej odpowiedzi


Generalnie jeśli chodzi o oleje to, że są tej samej klasy nie oznacza, że są takie same. Jeżeli chodzi o Statoil i jego własności smarne to oczywiście są to subiektywne opinie moja i kilku moich znajomych na podstawie własnych obserwacji - chodziło o sytuacje w których sprzęt miał tendencję do przycierania a po przejściu na Statoil problemy ustąpiły.
Zaznaczam to jedynie moja i kilku znajomy opinia ale z czystym sumieniem mogę polecić ten olej a w kwestii orlena miałbym wątpliwości.

(leję 1:30 zgodnie z instrukcją)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez JCB dnia Pon 16:01, 02 Lip 2018, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krzysiekM11
PostWysłany: Pon 14:58, 02 Lip 2018 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 14 Sty 2014
Posty: 519
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: podlasie

To ja poproszę o wpisanie kto na jakim konkretnie oleju jeździ i w jakich proporcjach robi mieszankę.

Jestem ciekaw jak to wygląda u innych Mruga

P.S
Mi na tym oleju dymi mocno
[link widoczny dla zalogowanych]

Jeżdżę na takim: (ja w firmowym sklepie Stihl płaciłem 38 zł a ty na Allegro aż 45zł + 7 zł wysyłka....)
[link widoczny dla zalogowanych]

Proporcja 1:50

Przejechane około 1300 km na Stihlu i jest OK.

Za Waszą "namową" spróbuję dać 1:30 celem sprawdzenia czy dużo mocniej dymi.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez krzysiekM11 dnia Pon 15:06, 02 Lip 2018, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mateusz02
PostWysłany: Pon 19:15, 02 Lip 2018 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 21 Gru 2017
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Augustów

mieszanka 1;25 i olej 2t semi

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Mateusz02 dnia Pon 19:15, 02 Lip 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ruszi
PostWysłany: Pon 19:46, 02 Lip 2018 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 431
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin

Mixol 1:25/1:30. Od lat. Czasami castrol. W tej samej proporcji

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rudyweteran
PostWysłany: Wto 14:17, 03 Lip 2018 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 26 Paź 2008
Posty: 617
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tomaszów Maz

w stosunku 1:30
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2  Następny Strona 1 z 2

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów / W-2A->Olej do paliwa
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group