Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów->Paliwo wycieka na stopce

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Paliwo wycieka na stopce <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
1flamaster
PostWysłany: Pon 10:52, 02 Wrz 2024 Temat postu: Paliwo wycieka na stopce


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 13 Kwi 2020
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Cześć, mam taki przypadek, że kiedy motocykl stoi na stopce centralnej (opiera się na tylnym kole) to z gaźnika wycieka paliwo. Gaźnik był czyszczony, poziom paliwa usatawiony tak jak powinien, ale kiedy na stopce całość się przechyla to paliwo zaczyna wyciekać przez otwór dolotu powietrza i górą przyciskiem zatapiacza.
No i teraz pytanie co da się z tym zrobić. Czy mam za długą stopkę centralną? Czy zmniejszyć poziom paliwa pływakiem czy może obrócić komorę pływakową (ale wtedy też zmieni się poziom paliwa kiedy stoi prosto).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seba101626
PostWysłany: Pon 12:08, 02 Wrz 2024 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 12 Lis 2015
Posty: 429
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pszczyna

Tak wstępnie, jak motocykl stoi to warto zakręcić kranik, chociaż w moich SHL o dziwo nic (chyba) nie cieknie nawet gdy zostawiam odkręcony kranik przez kilka godzin.

Stopka niemal na pewno nie jest za długa. Komorę pływaka ustawia się tak jak pokazuje strzałka na komorze i wypust na korpusie gaźnika.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
1flamaster
PostWysłany: Wto 15:23, 03 Wrz 2024 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 13 Kwi 2020
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Nie ma znaczenia czy zakrecony kranik czy nie bo i tak w wężyku i komorze jest sporo paliwa które zleci. Skąd pewność że stopka nie jest za długa? Komorą pływaka można obracać w celu nieznacznego wyregulowania poziomu paliwa.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Wto 22:38, 03 Wrz 2024 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2247
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Z wężyka paliwo popłynie jak pływak się obniży i otworzy zawór. Z doświadczenia regulacja komora daje 2 , 3 mm więcej lub mnie paliwa w komorze. Ten trop bym zostawił. Przez uszczelkę komory przelewa się właściwe paliwo, które może zostać zabrane z tej komory, a dodatkowo konstrukcja gaźnika jest taka, że od tyłu ma otwory, jakie mają wspomagać pobieranie paliwa na niskich obrotach. Otwór ten idzie od dołu i tworzy ciśnienie które podnosi lustro paliwa wyżej. Ale tu nie działa silnik. Żeby paliwo lało się tyłem nie trzeba aż tak dużo. Problem można wyeliminować lub ograniczyć zakręcając kranik ciut wcześniej. Ja w osie byłem zmuszony o pomyślenia nad rynienką, ale tam dostęp do kranika jest utrudniony

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
1flamaster
PostWysłany: Śro 13:11, 04 Wrz 2024 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 13 Kwi 2020
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

To paliwo leje się całkiem konkretnie. To co dziś zauważyłem, to po zdjęciu komory paliwa przyłożyłem poziomicę do śruby mocowania pokrywy i o ile gdy motocykl jest w poziomie to śruba jest niżej niż dolna krawędź dolotu powietrza, o tyle gdy na stopce to dolot powietrza jest poniżej śruby mocującej pokrywę komory paliwa. Czyli skoro poziom ma być ustawiony +/- 2mm powyżej średnicy śruby to przy przechyle ten nadmiar się wylewa, pływak się obniża i paliwo leje się cały czas. Z drugiej strony, zauważyłem że odcięcie paliwa w komorze znajduje się z tyłu, więc gdy motocykl jest przechylony to poziom paliwa wystarczający do zamknięcia dopływu powinien być niższy.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez 1flamaster dnia Śro 13:12, 04 Wrz 2024, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Strona 1 z 1

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów->Paliwo wycieka na stopce
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group