Autor |
Wiadomość
|
Hokunin
|
Wysłany: Pią 19:49, 31 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 27 Sie 2012
Posty: 802
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Mielec
|
A jak oni to wprasowują?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
halcik
|
Wysłany: Pią 23:53, 31 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2253
Przeczytał: 16 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
No jak, na prasie A tam bardziej na poważnie, do tulejowania kupuje się specjalne tuleje (jakiś rodzaj stopu) i po rozwierceniu cylindra normalnie napycha tuleje prasą, a dopiero później rzeźbi się okna. Właśnie z tego względu tulejowanie dla dwusuwów jest droższe niż dla czterotaktów. Z forum MZ robi to ten gościu [link widoczny dla zalogowanych] ceny raczej standardowe
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marco
|
Wysłany: Sob 0:48, 01 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 2237
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz
|
halcik napisał: |
Jest to taka czynność, która polega na rozwierceniu cylindra pozbywając się prawie całkowicie tulei prowadzącej tłok i wprasowaniu na to miejsce nowej. Kolejnym krokiem jest "rzeźbienie" kanałów ssących i wydechowych na nowo, przywracając cylindrowi pełną sprawność. Jednym słowem dajesz cylinder po ostatnim szlifie, a odbierasz nominalny i tak w kółko dopóki będziesz chciał jeździć na moto |
Fajne Ale kto robi takie cuda, znacie jakiś zakład ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mruty
|
Wysłany: Sob 11:41, 01 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Miłomłyn
|
Dodam tylko do obszernej wypowiedzi Halcika.
Przed wprasowaniem tulei sam cylinder jest podgrzewany, dzięki temu po ostygnięciu nie ma możliwości przesunięcia.
Ja tylko tą metodę biorę pod uwagę jak już mi się cylinder w Gazeli skończy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
halcik
|
Wysłany: Sob 12:39, 01 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2253
Przeczytał: 16 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Ja już podałem jeden i to u sprawdzonego kolesia. Robi on dużo rzeczy na forum MZ, ale można szukać bo osób zajmujących się tym jest więcej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bodzys
|
Wysłany: Sob 13:06, 01 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 04 Sty 2013
Posty: 212
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
mruty napisał: |
Dodam tylko do obszernej wypowiedzi Halcika.
Przed wprasowaniem tulei sam cylinder jest podgrzewany, dzięki temu po ostygnięciu nie ma możliwości przesunięcia.
Ja tylko tą metodę biorę pod uwagę jak już mi się cylinder w Gazeli skończy. |
Dodam jeszcze że tak jak pisałeś cylinder się podgrzewa a tuleję mrozi wtedy samo wskakuje niektórzy fachowcy tak robią
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mruty
|
Wysłany: Nie 0:51, 02 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Miłomłyn
|
Miałem to napisać, ale nie wiem czy tak robią, bo przecież przy nagłych zmianach temperatury metal może się zniekształcić a nawet pęknąć.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jasiujasiu1
|
Wysłany: Wto 23:54, 01 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 30 Mar 2014
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Serwus!
Podpinam się z pytaniem, czy taki cylinder jak na zdjęciu - z ułamanym płaszczem, który wchodzi do skrzyni korbowej, można jeszcze użyć? (cyl od W2A)
Gdzieś na forum WSK ludzie pisali, że spokojnie można. Co Wy na to?
przeciw - ryzyko, bo jak coś się stanie to dobry wał dostanie w d...
za - taki cylinder już mam za free, innego nie trafię
[link widoczny dla zalogowanych]
pozdr.
Jasiu
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jasiujasiu1 dnia Śro 0:05, 02 Kwi 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|