Autor |
Wiadomość
|
Gość
|
Wysłany: Śro 21:25, 26 Paź 2011 Temat postu: Po złozeniu karterów nie mieści się łożysko od strony łańcuc |
|
|
|
Witam i proszę o olśnienie mnie otóz po złozeniu 2 karterów silnika na oś wału od strony łańcucha nakłądam łożysko które nie mieści się całkowicie w w wyznaczonym miejscu czy tak powinno być?
Czy moze nie należy zakładać tam łożyska?
kolejne pytanie co nalezy umieścić po drugiej stronie karteru na oś wału (rozumiem że nie tylko łożysko?) Prosiłbym o dokłądne opisanie co ma się tam znaleść i w jakiej kolejności dzięki z góry za pomoc
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Inżynier
|
Wysłany: Czw 21:43, 27 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kęty koło Bielska
|
A problem z łożyskiem wystąpił od strony rozrządu? Karter (główny) od strony rozrządu ma mieć dwa łożyska w sobie i te łożyska oba powinny być zamontowane przed złożeniem i osadzeniem wału korbowego (oczywiście na ciepło) - tak najłatwiej. Między łożyskami jest taki pierścień stalowy uszczelniający z simmerringiem oraz pierścień sprężynujący zapobiegający przesuwaniu się łożyskom. I tyle od strony sprzęgła.
To drugie łożysko nie może się nie mieścić - ma spoczywać przy pierścieniu sprężynującym w gnieździe karteru.
A chodzi ci o elementy od strony prądnicy czy rozrządu?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Inżynier dnia Czw 21:49, 27 Paź 2011, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Czw 22:46, 27 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
|
Inżynier jeszcze raz dzięki za pomoc bo przyznam się że po omacku składam silnik i troche powoli ale wracając ........
czyli od strony sprzęgłą są 2 łożyska-jedno wewnątrz karterów, pierścień sprężynujący, na zewnątrz karteró zakłądam ,, grubą podkładkę" z gumowym oringiem i na to drugie łożysko pasowało by, a od strony koła magnesowego jest tylko jedno łożysko wewnątrz karterów, na zewnątrz po złozeniu karterów nad podkłądkę sprężynującą nakłąda się coś? bo jest tam jeszcze trochę miejsca ja tam pchałem drugie łożysko ale ,, za płytkie gniazdo jest" i łożysko wystaje, skoro nie łożysko to co tam dać?
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Czw 22:55, 27 Paź 2011, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
szczesk
|
Wysłany: Czw 22:51, 27 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 573
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kalisz
|
Cytat: |
A problem z łożyskiem wystąpił od strony rozrządu? Karter (główny) od strony rozrządu ma mieć dwa łożyska w sobie i te łożyska oba powinny być zamontowane przed złożeniem i osadzeniem wału korbowego (oczywiście na ciepło) - tak najłatwiej. Między łożyskami jest taki pierścień stalowy uszczelniający z simmerringiem oraz pierścień sprężynujący zapobiegający przesuwaniu się łożyskom. I tyle od strony sprzęgła.
To drugie łożysko nie może się nie mieścić - ma spoczywać przy pierścieniu sprężynującym w gnieździe karteru.
A chodzi ci o elementy od strony prądnicy czy rozrządu? |
Od strony rozrządu? Myślałem że SHL jako dwusów ma rozrząd tłokowy . Zapewne chodziło Ci o junaka który krzywki rozrządu ma od tej strony co SHL sprzęgło
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pią 17:50, 28 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
|
szczesk napisał: |
Cytat: |
A problem z łożyskiem wystąpił od strony rozrządu? Karter (główny) od strony rozrządu ma mieć dwa łożyska w sobie i te łożyska oba powinny być zamontowane przed złożeniem i osadzeniem wału korbowego (oczywiście na ciepło) - tak najłatwiej. Między łożyskami jest taki pierścień stalowy uszczelniający z simmerringiem oraz pierścień sprężynujący zapobiegający przesuwaniu się łożyskom. I tyle od strony sprzęgła.
To drugie łożysko nie może się nie mieścić - ma spoczywać przy pierścieniu sprężynującym w gnieździe karteru.
A chodzi ci o elementy od strony prądnicy czy rozrządu? |
Od strony rozrządu? Myślałem że SHL jako dwusów ma rozrząd tłokowy . Zapewne chodziło Ci o junaka który krzywki rozrządu ma od tej strony co SHL sprzęgło |
Uprzedziłeś mnie Szczesk
Zapewne chodziło o łożysko od strony sprzęgła
|
|
Powrót do góry |
|
|
Inżynier
|
Wysłany: Pią 20:46, 28 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kęty koło Bielska
|
Koledzy Javka, Szczęsk. Bynajmniej chodziło o układ sprzęgła, czy sprzęgło jak kto woli. Dziękuje za uwagę, ale szybko pisałem i to przeoczyłem.
PS: Tak na przyszłość proponuje się włączyć do tematu na TEMAT a nie zajmować się polowaniem na ,,słówka,, i zaśmiecać cały wątek....
Wracając do sedna problemu. Tam ma przyjść taki dość masywny (ok 18mm) pierścień dystansowy, który ostatecznie wystaje z karteru i wchodzi w kolejny karter od podstawy iskrownika. To jest na prawdę spory element więc nie sposób go zgubić. W twoim silniku nie było go? W Katalogu to numer 21 (opisany jako ,,Tulejka odległościowa,,).
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Inżynier dnia Pią 20:58, 28 Paź 2011, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
szczesk
|
Wysłany: Pią 23:30, 28 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 573
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kalisz
|
Cytat: |
PS: Tak na przyszłość proponuje się włączyć do tematu na TEMAT a nie zajmować się polowaniem na ,,słówka,, i zaśmiecać cały wątek.... |
Inżynier nie denerwuj się tak. Po prostu zauważyłem w Twojej wypowiedzi błąd i postarałem się go sprostować najlepiej jak potrafię Mam nadzieję że jak Ty zauważysz błąd w mojej wypowiedzi to zrobisz to samo.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez szczesk dnia Pią 23:32, 28 Paź 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Inżynier
|
Wysłany: Sob 22:14, 29 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kęty koło Bielska
|
Ok nie ma sprawy Szczęsk. Sprzęgło i rozrząd to w końcu dwie różne rzeczy więc należało zwrócić na to uwagę. Przepraszam że tak się uniosłem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
szczesk
|
Wysłany: Sob 22:52, 29 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 573
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kalisz
|
Nie ma sprawy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
drix1994
|
Wysłany: Sob 23:17, 29 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Junior Admin
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1677
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ok. Lublina
|
i co, teraz przez 10 najbliższych postów będziecie się przepraszać itd? ...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
szczesk
|
Wysłany: Nie 11:14, 30 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 573
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kalisz
|
Chyba już skończyliśmy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Nie 17:34, 30 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
|
Inżynier - nie mogę zidentyfikować tej tulejki odleglościowej masz może jakieś foto? byłbym bardzo wdziędczny
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Nie 17:36, 30 Paź 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pon 10:49, 31 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
|
Ma ktos zdjecia tej tulejki odległościowej ?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Inżynier
|
Wysłany: Wto 10:01, 01 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kęty koło Bielska
|
Oto i one. Zdjęcia spore, bo nie chciało mi się ich zmniejszać.
Tulejka widoczna na zdjęciu - karter od strony iskrownika.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Inżynier dnia Wto 10:34, 01 Lis 2011, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Wto 20:12, 01 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
|
cholera nie mam tego pierścienia dystansowego gdzie dostane taki pierścień ma ktos pomysł albo jakiś zamiennik a gdybym go niezałożył? byłby to wielki błąd?
|
|
Powrót do góry |
|
|
|