Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów->Po złozeniu karterów nie mieści się łożysko od strony łańcuc

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2  Następny
Po złozeniu karterów nie mieści się łożysko od strony łańcuc <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
Gość
PostWysłany: Śro 21:25, 26 Paź 2011 Temat postu: Po złozeniu karterów nie mieści się łożysko od strony łańcuc







Witam i proszę o olśnienie mnie otóz po złozeniu 2 karterów silnika na oś wału od strony łańcucha nakłądam łożysko które nie mieści się całkowicie w w wyznaczonym miejscu czy tak powinno być?
Czy moze nie należy zakładać tam łożyska?

kolejne pytanie co nalezy umieścić po drugiej stronie karteru na oś wału (rozumiem że nie tylko łożysko?) Prosiłbym o dokłądne opisanie co ma się tam znaleść i w jakiej kolejności dzięki z góry za pomoc
Powrót do góry
Inżynier
PostWysłany: Czw 21:43, 27 Paź 2011 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kęty koło Bielska

A problem z łożyskiem wystąpił od strony rozrządu? Karter (główny) od strony rozrządu ma mieć dwa łożyska w sobie i te łożyska oba powinny być zamontowane przed złożeniem i osadzeniem wału korbowego (oczywiście na ciepło) - tak najłatwiej. Między łożyskami jest taki pierścień stalowy uszczelniający z simmerringiem oraz pierścień sprężynujący zapobiegający przesuwaniu się łożyskom. I tyle od strony sprzęgła.
To drugie łożysko nie może się nie mieścić - ma spoczywać przy pierścieniu sprężynującym w gnieździe karteru.



A chodzi ci o elementy od strony prądnicy czy rozrządu?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Inżynier dnia Czw 21:49, 27 Paź 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Czw 22:46, 27 Paź 2011 Temat postu:







Inżynier jeszcze raz dzięki za pomoc bo przyznam się że po omacku składam silnik i troche powoli ale wracając ........
czyli od strony sprzęgłą są 2 łożyska-jedno wewnątrz karterów, pierścień sprężynujący, na zewnątrz karteró zakłądam ,, grubą podkładkę" z gumowym oringiem i na to drugie łożysko pasowało by, a od strony koła magnesowego jest tylko jedno łożysko wewnątrz karterów, na zewnątrz po złozeniu karterów nad podkłądkę sprężynującą nakłąda się coś? bo jest tam jeszcze trochę miejsca ja tam pchałem drugie łożysko ale ,, za płytkie gniazdo jest" i łożysko wystaje, skoro nie łożysko to co tam dać?


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Czw 22:55, 27 Paź 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
szczesk
PostWysłany: Czw 22:51, 27 Paź 2011 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 573
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz

Cytat:
A problem z łożyskiem wystąpił od strony rozrządu? Karter (główny) od strony rozrządu ma mieć dwa łożyska w sobie i te łożyska oba powinny być zamontowane przed złożeniem i osadzeniem wału korbowego (oczywiście na ciepło) - tak najłatwiej. Między łożyskami jest taki pierścień stalowy uszczelniający z simmerringiem oraz pierścień sprężynujący zapobiegający przesuwaniu się łożyskom. I tyle od strony sprzęgła.
To drugie łożysko nie może się nie mieścić - ma spoczywać przy pierścieniu sprężynującym w gnieździe karteru.



A chodzi ci o elementy od strony prądnicy czy rozrządu?




Od strony rozrządu? Myślałem że SHL jako dwusów ma rozrząd tłokowy Rotfl . Zapewne chodziło Ci o junaka który krzywki rozrządu ma od tej strony co SHL sprzęgło


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Pią 17:50, 28 Paź 2011 Temat postu:







szczesk napisał:
Cytat:
A problem z łożyskiem wystąpił od strony rozrządu? Karter (główny) od strony rozrządu ma mieć dwa łożyska w sobie i te łożyska oba powinny być zamontowane przed złożeniem i osadzeniem wału korbowego (oczywiście na ciepło) - tak najłatwiej. Między łożyskami jest taki pierścień stalowy uszczelniający z simmerringiem oraz pierścień sprężynujący zapobiegający przesuwaniu się łożyskom. I tyle od strony sprzęgła.
To drugie łożysko nie może się nie mieścić - ma spoczywać przy pierścieniu sprężynującym w gnieździe karteru.



A chodzi ci o elementy od strony prądnicy czy rozrządu?




Od strony rozrządu? Myślałem że SHL jako dwusów ma rozrząd tłokowy Rotfl . Zapewne chodziło Ci o junaka który krzywki rozrządu ma od tej strony co SHL sprzęgło


Uprzedziłeś mnie Szczesk Jezyk

Zapewne chodziło o łożysko od strony sprzęgła Wesoly
Powrót do góry
Inżynier
PostWysłany: Pią 20:46, 28 Paź 2011 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kęty koło Bielska

Koledzy Javka, Szczęsk. Bynajmniej chodziło o układ sprzęgła, czy sprzęgło jak kto woli. Dziękuje za uwagę, ale szybko pisałem i to przeoczyłem.
PS: Tak na przyszłość proponuje się włączyć do tematu na TEMAT a nie zajmować się polowaniem na ,,słówka,, i zaśmiecać cały wątek....

Wracając do sedna problemu. Tam ma przyjść taki dość masywny (ok 18mm) pierścień dystansowy, który ostatecznie wystaje z karteru i wchodzi w kolejny karter od podstawy iskrownika. To jest na prawdę spory element więc nie sposób go zgubić. W twoim silniku nie było go? W Katalogu to numer 21 (opisany jako ,,Tulejka odległościowa,,).


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Inżynier dnia Pią 20:58, 28 Paź 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szczesk
PostWysłany: Pią 23:30, 28 Paź 2011 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 573
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz

Cytat:
PS: Tak na przyszłość proponuje się włączyć do tematu na TEMAT a nie zajmować się polowaniem na ,,słówka,, i zaśmiecać cały wątek....

Inżynier nie denerwuj się tak. Po prostu zauważyłem w Twojej wypowiedzi błąd i postarałem się go sprostować najlepiej jak potrafię Wesoly Mam nadzieję że jak Ty zauważysz błąd w mojej wypowiedzi to zrobisz to samo.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez szczesk dnia Pią 23:32, 28 Paź 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Inżynier
PostWysłany: Sob 22:14, 29 Paź 2011 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kęty koło Bielska

Ok nie ma sprawy Szczęsk. Sprzęgło i rozrząd to w końcu dwie różne rzeczy więc należało zwrócić na to uwagę. Przepraszam że tak się uniosłem Zawstydzony

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szczesk
PostWysłany: Sob 22:52, 29 Paź 2011 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 573
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz

Nie ma sprawy Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
drix1994
PostWysłany: Sob 23:17, 29 Paź 2011 Temat postu:


Junior Admin
Junior Admin

Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1677
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ok. Lublina

i co, teraz przez 10 najbliższych postów będziecie się przepraszać itd? ...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szczesk
PostWysłany: Nie 11:14, 30 Paź 2011 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 573
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz

Chyba już skończyliśmy Rotfl

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Nie 17:34, 30 Paź 2011 Temat postu:







Inżynier - nie mogę zidentyfikować tej tulejki odleglościowej masz może jakieś foto? byłbym bardzo wdziędczny

Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Nie 17:36, 30 Paź 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Gość
PostWysłany: Pon 10:49, 31 Paź 2011 Temat postu:







Ma ktos zdjecia tej tulejki odległościowej ?
Powrót do góry
Inżynier
PostWysłany: Wto 10:01, 01 Lis 2011 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kęty koło Bielska

Oto i one. Zdjęcia spore, bo nie chciało mi się ich zmniejszać.
Tulejka widoczna na zdjęciu - karter od strony iskrownika.






Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Inżynier dnia Wto 10:34, 01 Lis 2011, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Wto 20:12, 01 Lis 2011 Temat postu:







cholera nie mam tego pierścienia dystansowego gdzie dostane taki pierścień ma ktos pomysł albo jakiś zamiennik a gdybym go niezałożył? byłby to wielki błąd?
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2  Następny Strona 1 z 2

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów->Po złozeniu karterów nie mieści się łożysko od strony łańcuc
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group