Autor |
Wiadomość
|
Gość
|
Wysłany: Czw 20:09, 10 Gru 2009 Temat postu: problem ze sprzęglem |
|
|
|
witam mam maly problem ze sprzenglem wymienilem tarcze i mam bardzo slabe sprzęglo i regulacja jest na max odkręcona co mam zrobic a moze gdzie popelnilem błąd
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
rudyweteran
|
Wysłany: Czw 23:14, 10 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 26 Paź 2008
Posty: 617
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tomaszów Maz
|
ślizga się?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
barteq
|
Wysłany: Pią 0:55, 11 Gru 2009 Temat postu: Re: problem ze sprzęglem |
|
|
Administrator
Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 666
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rybnik
|
piotrek13pp napisał: |
witam mam maly problem ze sprzenglem wymienilem tarcze i mam bardzo slabe sprzęglo i regulacja jest na max odkręcona co mam zrobic a moze gdzie popelnilem błąd |
mógłbyś sprecyzować swoją wypowiedź
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Śro 23:59, 24 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
|
Nie mogę odpowiednio wyregulować sprzęgła. Gdy silnik jest zimny sprzęgło lekko ciągnie, a gdy się nagrzeje zaczyna się ślizgać. Tarcze są nowe, sprężyna nie zgnieciona, umieściłem dodatkową przekładkę, ale nie pomogła. Jeżdżę na oleju Lux10.
|
|
Powrót do góry |
|
|
wild
|
Wysłany: Czw 19:32, 25 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 352
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Założyłeś wszystkie tarcze metalowe? Jak mocno dokręciłeś sprężynę? Może ona już się skończyła.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Czw 20:07, 25 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
|
Tarcze metalowe założyłem wszystkie, pierwsza jest grubsza z podciętym brzegiem więc chyba wszystko jest ok. Śruba dokręcona do oporu, aż do końca gwintu, sprężyna raczej jest dobra, bo mam jeszcze ze trzy i wszystkie są jednakowe. Próbowałem umieszczać podkładkę pod sprężyną, ale też be efektu. Planuję zalać sprzęgło innym olejem, hipolem.
|
|
Powrót do góry |
|
|
gawin
|
Wysłany: Sob 14:55, 27 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 16 Cze 2006
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: W-wa
|
wg mnie śruba docisku sprężyny jest za mocno wkręcona - wtedy sprężyna nie ma gdzie się ścisnąć i będzie ciągnęło [tzn nie do końca wysprzęgla].
A że po rozgrzaniu się ślizga - to podejrzewam, że tak naciągnąłeś linkę aby sprzęgło wysprzęgliło, że po rozgraniu i kilku ruszeniach zaczyna się ślizgać.
Ja temat już przerabiałem u siebie - nakrętke sprężyny należy tak wkręcić aby tylko włożyć pierścień segera - nie na maxa bo to niewiele daje. i od tej pory chodzi świetnie - całkowicie wysprzęgla i wogóle się nie ślizga. Przy czym dźwignia chodzi lekko - w zasadzie na jeden palec
Po drugie [albo po pierwsze] przesmaruj linkę - u mnie raz się linka zacierała i ciężko chodziła aż się zerwała. Sprzęgło wtedy też źle pracuje i może dawać podobne objawy jak opisujesz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Sob 15:55, 27 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
|
Szkoda, że dopiero przeczytałem tego posta, właśnie wróciłem z garażu, zmieniłem tarcze na nowe. Linka jest odpowiednio naciągnięta, ma wymagany minimalny luz, jest nasmarowana. Z tym dokręcaniem sprężyny na minimum to mnie zaskoczyłeś, składałem już kilka silników do shl, zawsze dokręcałem do oporu i nigdy nie miałem problemów.
|
|
Powrót do góry |
|
|
gawin
|
Wysłany: Nie 22:24, 28 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 16 Cze 2006
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: W-wa
|
dokrecenie sruby na max powoduje wieksze 'napiecie wstepne sprezyny' kto wie co nieco o gwintowanych zawieszeniach w samochodach i chyba w gazelce, wie o co chodzi.
w shl nie ma potrzeby za mocno dokrecac sprezyny - sprzeglo nie przenosi az tak duzego momentu orbotowego. jesli sie nie myle, podobne sprzeglo jest w junaku [chyba ma wiecej tarcz] i tam daje rade.
dokrecac na max mozna i bedzie dzialac, ale jak sprezyna jest nieco zuzyta moze sie zle wysprzeglac
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
adik2109
|
Wysłany: Śro 14:39, 31 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 28 Kwi 2008
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tarnów Opolski
|
Chyba mam ten sam problem, szkoda że teraz to czytam, po wymianie oleju i łańcuszka, uszczelki kapy. ;(
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Wto 18:38, 22 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
|
hey. tez mam odwieczny problem ze sprzeglem. mam pytanko ile pretow popychacza sprzegla powinno byc jeden czy dwa i w srodku kulka?- bo ja tak mam ! przy zakupie SHL dostalem dodatkowe nowe tarcze sprzeglowe. przy zalkadaniu okazaly sie za grube, nie bylo mozliwe zlozenie kosza- nie wiem co to za tarcze, od czego one moga byc??
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Wto 18:41, 22 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
motomaciey
|
Wysłany: Wto 21:31, 22 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 1194
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grudziądz
|
Powinny być dwa popychacze i jedna kulka, jeśli jej nie włożysz sprzęgło nie będzie do końca rozłączać napędu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
picek
|
Wysłany: Śro 8:38, 23 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 1378
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: zwoleń
|
dzisiejsze tarcze są za grube i mają zazwyczaj 4,5mm a powinny 4,2mm co oznacza że albo trzeba je szlifować albo zamontować jedną starą tarcze dla utrzymania wymiarów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Śro 16:09, 23 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
|
moje sprzęgło bardzo trudno jest ustawić(wręcz jest to nie możliwe) składałem je kilka razy(metoda prób i błędów) rożnymi sposobami i zawsze jest to samo, ślizga się lub sprzęgła niema gdy popuszczę na regulacji , trudno jest znaleźć ten właściwy punkt. nie wiem, albo coś z częściami kosza sprzęgłowego jest nie tak albo ze mną
|
|
Powrót do góry |
|
|
picek
|
Wysłany: Śro 17:01, 23 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 1378
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: zwoleń
|
no to kolego masz zniszczony kosz sprzegłowy lub zabierak-
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|