Autor |
Wiadomość
|
dudek83
|
Wysłany: Czw 21:38, 04 Kwi 2013 Temat postu: Przełożenia skrzyni SHL M11W w2a |
|
|
Elita forum
Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 433
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Witam.
Po rozebraniu silnika w2a swierdziłem, że ktoś miał ułańska fantazję. Albo zrobił to specjalnie, albo składał po omacku.
A mianowicie wałek zdawczy jest od wsk 175 27 zębów, pośredni 15 z.
W koszu z częściami od niej znalazłem oryginalny wałek pośredni 16z i zniszczony wałek zdawczy 26 z oraz drugi wałek główny (chyba oryginalny bo przytarty w miejscu łożyska).
Ogólnie to przełożenia w skrzyni były:
1: 15/27
2: 20/23
3: 23/19
4: 27/15
Ogólnie skrzynia od wsk mogła by być, ale według tego co przeczytałem na wueska.forum to 2 bieg jest schrzaniony( nie ma prawa działać dobrze bo powinno być 19/23 żeby średnice się zgadzały).
według katalogu w2a powinien mieć przełożenia:
1: 15/27
2: 20/22
3: 23/19
4: 26/16
Problem w tym, że mam tryb drugiego biegu 23 zęby i ma on wąski rowek na blaszany wodzik, więc nie jest od wsk 175.
Z tego co mam używając oryginalnego moim zdaniem wałka głównego mogę uzyskać:
1: 15/27
2: 19/23
3: 23/19
4: 26/16
Muszę tylko dokupić wałek zdawczy 26 zębów.
żeby dwójka była 20/22 muszę zdobyć tryb dwójki 22 zęby, ale ten co mam 23 zęby ma wąski kanałek więc chyba był u mnie w oryginale.
I dlatego mam pytanie do kogoś kumatego czy były takie wersje z tą dwójką jak w wsk 175???
Być może mam skrzynię od gazeli?
A tu jest dobrze opisany wątek przełożeń skrzyni, ale nie mam tam mowy o różnicach pomiędzy m11w a m17
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez dudek83 dnia Czw 21:46, 04 Kwi 2013, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
dudek83
|
Wysłany: Pią 19:41, 05 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 433
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
No i jak z tymi przełożeniami? Jakie były w gazeli?
Wdług ludzi z wueska.forum zalecają robić skrzynie mieszane z dwójką 19/23 zamiast 20/22, ale tryb zdawczy musi byc 26 bo wtedy nie ma dziury pomiędzy 3 a 4.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
drix1994
|
Wysłany: Pią 21:36, 05 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Junior Admin
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1677
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ok. Lublina
|
I co ma dać takie "mieszane" przełożenie? Większa moc i v-max ? Co do przełożeń niestety Ci nie pomogę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
dudek83
|
Wysłany: Pią 21:46, 05 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 433
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Krótsza dwójka mogła by być przydatna, bo najgorsza jest redukcja z dwójki na jedynkę bo trzeba przejść przez luz i na jedynce szarpie. Jeśli by zostało 19/23 to dwójka by była krótsza a zatem silnik miałby więcej siły. Pamiętam jak miałem wsk 175 to biegi były takie krótkie, że przy ruszaniu można je było zmieniać jak w ścigaczu Po sekundzie na bieg. Normalnie 1, 2, 3 i poszedł Żeby zapiąć 4 to trzeba było trochę już przeciągnąć na 3. Ale w wsk żadko włączałem 1 nawet jak przez piachy jechałem. Praktycznie tylko do startu.
Zobaczę czy znajde coś na bazarze - ale jak nie znajdę to nie będę płakał i składam skrzynię mieszaną.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez dudek83 dnia Pią 21:49, 05 Kwi 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
drix1994
|
Wysłany: Pią 22:33, 05 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Junior Admin
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1677
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ok. Lublina
|
Jak złożysz mieszaną to koniecznie powiedz co i jak I jak wrażenia. Ja swój silnik będę jeszcze raz rozbierać, także wtedy być może zrobię to samo.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
dudek83
|
Wysłany: Pon 21:55, 15 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 433
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
hehe następny zonk. Naszło mnie, żeby nabić nowe tulejki do wałka pośredniego w karterach. Poszło bez problemów, ale nie mogłem złożyć karterów z włożonym wałkiem. Zaczęłem mierzyć i okazało się, że wałek od shl jest dłuższy od wski o 1mm. A tulejki są od wski i mają kołnierz ok 2,5 mm. Teraz muszę wyjąć je i stoczyć. Mam pytanie. Ile zostawić luzu dla tego wałka? Najlepiej miech ktoś napisze jakie powinny być luzy dla wałka głównego, pośredniego oraz dla wału. Muszę sobie pomierzyć wszystko i w razie czego dorobić podkładki dystansowe.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
szczesk
|
Wysłany: Pon 22:09, 15 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 573
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kalisz
|
W S32 luzy wału i wałka głównego powinny być 0,2-0,5 mm. Nie wiem jak w W2A, ale wydaje mi się że powinno być podobnie. A luzu wałka pośredniego nie ma w żadnej książce. Ja bym ustawił taki sam jak w przypadku wału.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|