Autor |
Wiadomość
|
Gordon_Shamway
|
Wysłany: Pią 21:15, 14 Wrz 2012 Temat postu: Regenarecja gwintów w karterach |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 24 Sie 2012
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kaszczor
|
Zapewne wielu miało takie problemy, mianowicie jak zregenerować uszkodzony gwint w karterze? Mam komplet karterów ale niestety nie wszystkie gwinty są sprawne. Zastanawiałem się, czy można je np. zaspawać u specjalisty, który spawa aluminium i następnie ponownie rozwiercić i nagwintować? Robił już ktoś coś takiego?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Suchy
|
Wysłany: Pią 21:38, 14 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 1621
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kielce
|
Najprościej, zerwany gwint M6, przegwintować na M10 i rorobić tulejke ze śrubki M10 i ch...! ;-)
Są jeszcze oczywiscie inne, ą, ę, sposby, np można sie klejami do gwintów pobawić, nie zaszkodzi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gordon_Shamway
|
Wysłany: Pią 21:42, 14 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 24 Sie 2012
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kaszczor
|
A taki patent?
[link widoczny dla zalogowanych]
"zalać" otwór, rozwiercić i nagwintować?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Suchy
|
Wysłany: Pią 21:50, 14 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 1621
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kielce
|
Można się pobawić, nie zaszkodzi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
holipa
|
Wysłany: Pią 22:29, 14 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z wioski ;)
|
helicole , tulejki, przegwintowanie na rozmiar większy.
spawanie to ciężki temat. to nie jest czyste alu , tylko stop . jeden stop się spawa lepiej , drugi gorzej , ale i tak w miejscu spawu jest słabszy ten materiał.
tego typu (nie wiem czy to samo) spoiwa testowaliśmy swego czasu na uszkodzonej obudowie skrzyni biegów (pokrywa nie przenosząca dużych obciążeń) i totalnie się nie sprawdziły. zwykły poxipol w tym miejscu dał radę i wytrzymał prawie 4 lata (tyle minęło zanim dorwaliśmy ten element jako używany)
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez holipa dnia Pią 22:32, 14 Wrz 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
scorpi
|
Wysłany: Sob 0:05, 15 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Gość
|
to zalezy o które gwinty chodzi... mozna rozwiercic i nagwintować na rozmiar naprawczy czyli np 6 mm na 7mm 8 na 9 itd
|
|
Powrót do góry |
|
|
mruty
|
Wysłany: Sob 10:27, 15 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Miłomłyn
|
Ja osobiście otwory pod szpilki cylindra przegwintowałem na M10 wkręciłem tam śrubę obciąłem na równo z karterem, następnie zapunktowałem idealnie na środku tej śruby i wierciłem. Najpierw 2,5 , 4, itd na koniec gwintowanie. Oczywiście zdaję sobie sprawę że nie zawsze ta metoda się sprawdzi bo trzeba mieć na to miejsce. Spawanie może odkształcić kartery.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Suchy
|
Wysłany: Sob 11:54, 15 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 1621
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kielce
|
No przeca to pisałem ;-).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
holipa
|
Wysłany: Sob 15:37, 15 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z wioski ;)
|
mruty jedno ale mam do twojej metody. Śrubę tą na dobry klej do gwintów należy wkleić , żeby przy późniejszym ewentualnym wykręcaniu nie puściło
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gordon_Shamway
|
Wysłany: Sob 21:32, 15 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 24 Sie 2012
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kaszczor
|
Ja mam między innymi uszkodzony gwint, gdzie przykręca się podstawę zapłonu... 2 gwinty są sprawne, trzeci nie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
holipa
|
Wysłany: Sob 21:44, 15 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z wioski ;)
|
a masz tam "mięso" żeby przegwintować na większy kaliber ?
jestem wzrokowcem , więc nie pamiętam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gordon_Shamway
|
Wysłany: Sob 22:32, 15 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 24 Sie 2012
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kaszczor
|
Mam rozwiercone wiertłem 6, więc pewnie da się coś z tym jeszcze zrobić. Po Waszych komentarzach ostrożnie podchodzę tego, żeby "zalewać" otwory jakimś stopem aluminium i rozwiercać i następnie gwintować, wolę wstawić tuleje...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mruty
|
Wysłany: Nie 20:21, 16 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Miłomłyn
|
Holipa zapomniałem dodać że dawałem Loctite.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
towot
|
Wysłany: Nie 20:35, 16 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 13 Paź 2011
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Jaki Loctite??? Do zabezpieczania gwintów?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
holipa
|
Wysłany: Nie 20:56, 16 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z wioski ;)
|
Cała gama Loctite od 221 do 290 . zależnie od materiału , trwałości i aplikatora.
ja stosuję Loctite 243 bo nie ma ograniczeń co do metali które klei
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|