Autor |
Wiadomość
|
Gość
|
Wysłany: Pon 0:00, 29 Cze 2009 Temat postu: REGENERACJA PEGAZA |
|
|
|
Witam jak w temacie jakie macie pomysły.Bo poza wymianą podzespołów typu dysze przepustnica(o ile ktoś takie posiada nowe)iglice i pływak za bardzo nic się chyba nie da zrobić??
Coś mi się obiło o uszy że roztacza się korpus gaźnika i można wstawić cieniutką tulejkę redukcyjna dopasowaną do przepustnicy.
Może wy macie jakie sprawdzone sposoby co zrobić z rozkalibrowanym gaźnikiem bo jest to już coraz większy problem.
Kupienie nowego graniczy z cudem a jeśli już się pokaże to za kosmiczne sumy a zamiennika nie bardzo można znaleźć o podobnych parametrach i bez większych przeróbek no i w dobrej cenie.
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Pon 0:02, 29 Cze 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Wojt@s
|
Wysłany: Pon 0:56, 29 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 12 Cze 2009
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łódź
|
Tuleje redukcyjne to według mnie głupota, bo gaźnik się grzeje niestety, ZnAl ma swoją rozszeżalność a tuleje nie będzie takim samym stopem procentowym jak materiał gaźnika, więc mogą powstawać luzy i lewe powietrze. Dobry patent to dotoczenie nowej przepustnicy z teflonu, albo z materiału który da się pochromować w ostatniej fazie obróbki, następni pod wymiar na tokarce lecisz ostrym nożem i robisz dość ciasne pasowanie. Koszta dorobienie przepustnicy 50-100zł plus materiał. Toczenie gaźnika grosze. Gra warta świeczki choć korpusów na rynku dużo i może lepiej pokombinować dobrać.
Kiedyś w sklepach można było dostać przepustnice nad wymiarowe, ale od paru lat słuch zaginął.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
golot
|
Wysłany: Pon 10:40, 29 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
ja tylko powiem że się da wytulejować gaźnik ja mam tak zrobiony i działa pięknie.
i jeszcze jedno powiem stroił się pięknie i zrobiłem na nim tylko w jednym sezonie 22000 km junakiem
brąż do tulejowania B101 wcisk niewielki
pozdro golot
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pon 23:27, 06 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
|
Hmm szczerze pierwszy raz na oczy widzę tuleje w gaźniku.Dzięki kolego za foto.
Zastanawia mnie tylko fakt owego grzania się gaźnika który był poruszony w pierwszej odpowiedzi.Co ma się grzać skoro gaźnik od cylindra jest odizolowany grubą podkładka podajże i jest non stop zasilany chłodną mieszanką z olejem który równierz smaruje przepustnice.??
Ciekawe ile takie tulejowanie kosztuje u tokarza oraz mając dostęp do tokarki czy trudno jest dotoczyć nową przepustnice z teflonu??
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Pon 23:30, 06 Lip 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
golot
|
Wysłany: Wto 8:54, 07 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
przepustnica z teflonu nie wiem ile kosztuje
ale wsZystkie prace przy gaxniku ze wzgledy na wymaganą dokładnośc są raczej kosztowne
ja sam sobie to robiłem, więc cen nie podem.
pozdro golot
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
halcik
|
Wysłany: Wto 1:14, 29 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2250
Przeczytał: 14 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Ten gaźnik Golota to piękna sprawa. Więc jest nadzieja dla mojego gaźnika, a to już buduje i zachęca
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pią 14:48, 23 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
|
powodzonka życze
|
|
Powrót do góry |
|
|
Alien
|
Wysłany: Pią 18:06, 23 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 05 Kwi 2010
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Słomniki
|
Temat wprawdzie stary, ale warty uwagi..
Tulejowanie jakie pokazał golot to piękna sprawa, tylko trudniejsza technologicznie. Łatwiej wstawić cieniutką tuleje a alu na przepustnice i wytoczyć korpus tak aby wyrównać powierzchnię.
Ktoś wspomniał o rozszerzalności, hmm...jeśli gaźnik bardzo się grzeje tzn. że jest źle odizolowany od cylindra. Oczywiście zawsze złapie wyższą temperaturę podczas pracy silnika, ale nie są na tyle wysokie wartości żeby przy tak małej ilości materiału jaka jest w przepustnicy różnica miedzy rozszerzalnością cieplną znalu a alu mogłaby mieć tak kolosalne znaczenie. Nie ma się co nad tym doktoryzować, zrobienie tulei redukcyjnej dla zużytego gaźnika to ekstraklasa.
Miałem okazje pod koniec sezonu zmienić Pegaza w dobrym stanie na ideał po regeneracji - kultura pracy i podatność na regulacje, bez porównania na plus.
Ale gaźnik to nie tylko przepustnica...trzeba koniecznie wyrównać powierzchnie styku z króćcem. Standardowym objawem za mocnego dokręcania śrub jest odkształcenie tego elementu co powoduje łapanie lewego powietrza. W zestawie trzeba wymienić uszczelki, ewentualnie dysze jeśli ktoś ja przetykał drutem. Na allegro są fajne dysze po 4zł/szt, to jak za darmo. Kupić nową iglice to nie problem, dobrze jest tez wymienić na nowy tak prosty element jak zapinkę. Ktoś zapyta "a co w zapince może się zepsuć?". Ano jak jest stara i demontowana tysiąc razy to kiedyś będzie na tyle słaba że pęknie i ją wessie do cylindra -historia prawdziwa, z mojego zeszłego sezonu.
Tak zrobiony gaźniczek, z ustawionym wg. zaleceń poziomem paliwa i odpowiednia regulacją będzie cykal tak pięknie, że nikt Wam nie wmówi że pegaz to jest kiepski gaźnik
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
towot
|
Wysłany: Pon 23:48, 23 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 13 Paź 2011
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Alien, a gdzie robiłeś tą regenerację gaźnika??? Czy może w Puszczykowie???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Alien
|
Wysłany: Pon 23:58, 23 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 05 Kwi 2010
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Słomniki
|
Albo tam albo w Tucholi - nie wiem bo gaźnik miałem pożyczony do testów (regeneracja + rozwiert na fi30). Sam jeżdżę na Keihinie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
towot
|
Wysłany: Wto 0:33, 24 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 13 Paź 2011
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
A mógłbyś zapodać jakiś namiar na Tucholę??? Z góry dziękóweczka!!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
halcik
|
Wysłany: Wto 0:36, 24 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2250
Przeczytał: 14 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
A orientujesz się jaki był koszt takiej zabawy? Mi dorabiał brat, ale jeszcze nie skończył, więc nie wiem jak się mu mocno odwdzięczać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Alien
|
Wysłany: Wto 0:53, 24 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 05 Kwi 2010
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Słomniki
|
Junakowcy mają temat już obadany, poczytaj:
[link widoczny dla zalogowanych] jest tam o kosztach i wykonawcach, wszystko zależy czy to tylko przepustnica jest do roboty czy także gwinty, planowanie przylgni i inne cuda.
Na Tucholaka namiar tu: [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
halcik
|
Wysłany: Wto 1:37, 24 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2250
Przeczytał: 14 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Dzięki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
towot
|
Wysłany: Wto 10:01, 24 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 13 Paź 2011
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Również dziękuję!!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|