|
S32U- tłok na 3 pierścienie. |
<-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat-> |
Autor |
Wiadomość
|
s06-tuner
|
Wysłany: Wto 21:21, 06 Mar 2018 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 11 Mar 2017
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wilkszyn
|
cześć pany, przeczytałem waszą dyskusje - sporo tego
trzy pierścienie dużo szybciej wycierają gładź cylindra niż dwa i dodatkowo zwiększają opory więc dwa to lepsza opcja dla nas
co do tłoka na 3 pierścienie i krótszego płaszcza to uważam że jest to możliwe z dwóch powodów
- mam kilka silników s06 i mają one fabryczne tłoki na 3 pierścionki, natomiast rozmawiałem z paroma osobami które również mają fabryczne tłoki ale na 2 pierścienie (jedno i drugie potwierdza stara literatura)
-natomiast długością płaszcza można regulować czas napływu mieszanki do skrzyni korbowei - i dla przykłady był kiedyśtaki romet ,,50T1,, który miał prawie identyczny tłok jak typowe ,,kwadraciaki,, i komary ale właśnie krutszy, pozatym miał większy gaźnik, okno wylotowe i pare innycz szczegółów dzięki czemu miał 2,5 km a nie 1,7 jak typowe kwadraciaki 023 itp.
a na pewno fabryce taniej zrobić krótsze tłoki niż zupełnie nowe odlewy cylindrów z większym oknem dolotowym lub przerabiać to okno w typowym odlewie - więc skoro romet robił praktycznie identyczne tłoki ale dla silnika 019 dawał krótsze niż do 023 to może i inni wytwórcy tak robili
czasami zdaża się też tak że tłoki rzemieślnicze odbiegają długością od oryginału (i to dość znacznie - mam pare takich) ale skoro jest na nich napis fso to rzemiosło odpada
a tak na marginesie kolego prosił bym o wymiary tego tłoka tzn długość płaszcza jeśli to nie tajemnica - może przyda mi się ta informacja bo przeprojektowuje niektóre silniki , ewentualnie jeśli go ważyłeś to waga też może być
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez s06-tuner dnia Wto 21:36, 06 Mar 2018, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
bogdi
|
Wysłany: Wto 23:34, 06 Mar 2018 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 12 Gru 2017
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kiełczów
|
jeżdżąc kiedyś zawodniczo na kartach (silnik WSK) po zmianie kategorii można było dokonywać praktycznie wszystkich przeróbek silnikowych, zaczynało się od wymiany tłoka, głowicy, gaźnika, nie było problemu aby kupić tłok trzy pierścieniowy o inaczej wyprofilowanym denku i "podcięty", pierścień dodatkowy był węższy, nie była to produkcja masowa sklepowa, ale przeróbka fabrycznego tłoka, na tyle opracowana, że po prostu zamawiało się taki tłok na konkretny szlif i praktycznie można było odebrać od ręki, mając dostęp gdzie podjechać - to w zasadzie każdy mógł to kupić
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tomekshlm06t
|
Wysłany: Sob 22:02, 21 Kwi 2018 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 19 Lut 2016
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ze wsi
|
Jest u mnie silnik s06 z tłokiem z 3 pierścieniami, moim zdaniem robota fabryczna. Co prawda zatarty niemiłosiernie, ale przyczyn zatarcia nie znam, taki kupiłem. Jeśli to były tłoki stosowane w silnikach seryjnie (nawet dla krótkiej serii), jakiś cel przyświecał konstruktorowi. Nie odsądzajcie od czci i wiary ówczesnych konstruktorów, nie byli głupsi od współczesnych podpartych komputerami. A wiele rozwiązań należało przetestować choćby krótkimi seriami.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
rudyweteran
|
Wysłany: Pon 10:22, 23 Kwi 2018 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 26 Paź 2008
Posty: 617
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tomaszów Maz
|
Gdzieś kiedyś w jakieś literaturze (starej) natknąłem się na artykuł w którym było jasno napisane,że SHL wypuściło krótką serię z 3 pierścieniami i sam kiedyś widziałem taki tłok co opisuje tomekshlm06t.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
s06-tuner
|
Wysłany: Wto 20:26, 21 Kwi 2020 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 11 Mar 2017
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wilkszyn
|
Nie do końca twierdzenie że 3 pierścienie szybciej wytrą gładź niż dwa musi byś słuszne (tzn najczęściej to prawda, ale nie zawsze)
Jest przecież coś takiego jak "wysokość pierścienia" - w starych silnikach pierścienie były ,,wysokie,, przez co miały większą masę (pierścień ma jakiś tam luz w rowku, przy ruchu posuwisto zwrotnym skutkuje to uderzaniem pierścienia raz w górna krawędź raz w dolna - bezwładność i opóźnienie zmiany kierunku i szybkości ruchu względem ruchu tłoka, po długim użytkowaniu luzy i dzwonienie narasta) w nowszych lub inaczej mówiąc mądrzejszych konstrukcjach pierścienie są "nizsze" (mniejsza masa, bezwładność i dzwonienie - natomiast teoretycznie o tyle szybciej powinny się zużywać o ile są niższe, ale to można zrekompensować lepszym materiałem na wykonanie pierścieni)
Wracając do sedna, jeśli mamy w tym samym silniku do wyboru tłok o trzech pierścieniach wysokich na 2mm lub o dwóch pierścieniach wysokich na 3mm to który typ ma wjeksze pole powierzchni styku pierścieni i cylindra? 2x3 czy 3x2? Po mojemu to "jeden ruj"
Więc nie sama ilość pierścieni określa szybkość zużycia gładzi.
Dziękuję za wytrwałość w czytaniu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
|
|