Autor |
Wiadomość
|
seba101626
|
Wysłany: Nie 12:55, 23 Kwi 2023 Temat postu: SHL M11 - silnik S32 zbyt szybko wchodzi na obroty |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 12 Lis 2015
Posty: 434
Przeczytał: 9 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Pszczyna
|
Witam
Mam mały problem z pracą silnika S32 w SHL M11, otóż nie wiedzieć czemu silnik dość szybko wchodzi na wysokie obroty, przez co prędkość maksymalna jest nieco niższa, no a komfort jazdy się pogorszył (spore wibracje). Co ciekawe problem pojawił się raczej nagle, no ale po kilku przejażdżkach w ciągu sekundy ustał (podczas przyśpieszania, gdy już zaczynał wibrować).
Co wg Was może być przyczyną zmiennych warunków pracy silnika?
Dodam, że przy jeździe "ekonomicznej" silnik raczej pracował normalnie.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
halcik
|
Wysłany: Śro 20:23, 26 Kwi 2023 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2251
Przeczytał: 15 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Nie rozumiem
"Silnik dość szybko wchodzi na obroty" - to chyba dobrze
"Przez co prędkość maksymalna jest niższa" - dlaczego tak myślisz? Nie zmienia się przełożenie więc i vmax powinno być stałe,.chyba że piszesz w taki sposób o ślizganiu się sprzęgła.
"Spore wibracje" - te mogą być od silnika,.jak i od kół lub zawieszenia.
Ok, czyli tamte objawy ustały samoistnie po jakimś czasie, choć nie rozumiem dwóch pierwszych objawów.
Ja bym sprawdził kosz sprzęgłowy i koło zamachowe. Dwie rzeczy mogące wprowadzać okresowo wibracje w silniku, choć w przypadku koła zaraz by przestał działać zapłon i problem by się sam namierzył.
Choć po przysłaniu mimo wszystko dorzucę jeszcze gaźnik i jego rozszczelnienie. Przez to zaczyna podawać niepoprawna mieszankę i silnik zaczyna poszarpywać.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez halcik dnia Śro 20:24, 26 Kwi 2023, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
seba101626
|
Wysłany: Nie 18:14, 30 Kwi 2023 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 12 Lis 2015
Posty: 434
Przeczytał: 9 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Pszczyna
|
Trudno mi to wszystko wyjaśnić...
"Silnik dość szybko wchodzi na obroty" właściwie to zbyt szybko, jakby zaciągał lewe powietrze.
Sprzęgło się nie ślizga, a wibracje są zbyt duże, by móc komfortowo (i bezpiecznie) jeździć.
Wibracje ustają podczas zmiany biegu na wyższy, tak więc winny na pewno jest silnik. Wstępnie myślałem o simeringach na wale.
Gaźnik na pewno jeszcze sprawdzę.
A tak przy okazji, jak się objawia odpadnięta bądź zluzowana osłona wału?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
halcik
|
Wysłany: Wto 7:41, 02 Maj 2023 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2251
Przeczytał: 15 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Lewe powietrze możesz sprawdzić psikając plakiem w okolicach które podejrzewasz o nieszczelność np połączenie gaźnika z króćcem, króćca z cylindrem i cylindra z karterami. W ten sposób nie sprawdzisz simeringu.
Wibracje możesz też sprawdzić/porównać na stopkach bez załączania i z załączaniem biegów. Ewentualnie podczas przejażdżki gdy motocykl wpadnie w wibracje to wciśnij sprzęgło, prędkość shl się nie zmieni a obroty silnika już tak i będziesz mógł ocenić czy to wibracje od silnika, czy od zawieszenia.
Jak blachy odpadną to po prostu coś brzęczy ciągle przy silniku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|