Autor |
Wiadomość
|
miti126p
|
Wysłany: Śro 20:48, 16 Lis 2016 Temat postu: Silnik |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 19 Gru 2015
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Witam mam pewien problem a mianowicie rozłożył silnik na części pierwszy w celu wymiany Wału po złożeniu wydawało by się że dobrze ale tak chyba nie jest gdy wszystko poskręcałem gdy miałem zakładać tłok zauważyłem że cały wał wraz z magneto przesuwa się na boki. Jeśli kto wie dlaczego tak się dzieje to proszę o szybką odpowiedź może tam powinny być jakieś dystanse pomiędzy karterem a wałem?
Z góry dziękuję za pomoc
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Marco
|
Wysłany: Śro 22:33, 16 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 2237
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz
|
Dystansowanie wału podkładkami pomiędzy łożyskami w przeciwwagami. W niektórych silnikach montowano podkładki faliste pod zębatką łańcuszka sprzęgłowego.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
halcik
|
Wysłany: Śro 23:23, 16 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2252
Przeczytał: 16 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Lub tulejki. Rusza się bo czopy są wyrobiony. Jak zdystansujesz będzie lepiej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
miti126p
|
Wysłany: Śro 23:55, 16 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 19 Gru 2015
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Kture tuleje a wał ma montowany kosz sprzęgłowy więc gdzie tam podkładka? I czym to zdystansować żeby trochę pojeździł a nie rozpadło się to po 10 km
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez miti126p dnia Śro 23:59, 16 Lis 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
halcik
|
Wysłany: Czw 0:06, 17 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2252
Przeczytał: 16 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Skuterdebica widziałeś ten sklep? Tulejka pod zębatką łańcuszka też jest po to żeby dystansowa z zębatką na koszu nie przestawiło się razem z walem. Chroni też przed wysuniętym się łożyska spoza karteru - brak segera więc moim zdaniem być powinna
Tulejka trzeba chyba dorobić, ale podkładki ci juz podałem gdzie znajdziesz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
miti126p
|
Wysłany: Czw 8:01, 17 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 19 Gru 2015
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Okey dzięki za info ale wydaje mi się że chyba nie wsadził tych podkładek na wał bo luz jest tak naprawdę bardzo mały a te blaszki z boku Wału na
wale te co go przykrywają jakie one mają zadanie?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez miti126p dnia Czw 8:02, 17 Lis 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
halcik
|
Wysłany: Czw 16:29, 17 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2252
Przeczytał: 16 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Zmniejszanie przestrzeni korbowej. Im mniejsza przestrzeń tym motor bardziej zrywny. Rozumiem że książki Sałka są Ci obce
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
miti126p
|
Wysłany: Czw 18:15, 17 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 19 Gru 2015
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Dziękuję za pomoc tych książek nie znam dostałem motor po ojcu i nie odpalał zmierzył kompresję i okazała się bardzo mała czy to mogła być przyczyną tego że nie odpalał? Z takim silnikiem nie miałem doczynienia zamieżam shl wypełni odrestaurować i postawić na papiery zabytkowe zacząłem od silnika 😁
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
halcik
|
Wysłany: Czw 19:12, 17 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2252
Przeczytał: 16 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Kompresję sprawdza się na rozgrzanym silniku, z otwartym kranikiem i przepustnicą. Myślę że silnik nawet na 5atm odpali. Jeśli motor po rodzinie to masz możliwość rejestracji na białe tablice. Zazwyczaj nie odpala przez stare simeringi lub zapchany gaźnik.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
miti126p
|
Wysłany: Czw 23:07, 17 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 19 Gru 2015
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Tak wiem sprawdzałem kompresję jak jeszcze chodził a jakie konkretnie simeringi?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
halcik
|
Wysłany: Pią 8:25, 18 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2252
Przeczytał: 16 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Na wale, dodatkowo mogła się rozszczelnić otwór spustowy z przestrzeni korbowej. Niedoceniany i niezauważany punkt, a jak ważny
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
miti126p
|
Wysłany: Pią 10:06, 18 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 19 Gru 2015
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Simeringi te co w kartery w chodzą? a gdzie ten otwór się znajduje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
halcik
|
Wysłany: Pią 10:20, 18 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2252
Przeczytał: 16 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Pomyśl gdzie jest przestrzeń korbowa i pomyśl gdzie grawitacyjnie może spływać. Przód i dół silnika, śruba pod mocowaniem do ramy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
miti126p
|
Wysłany: Pią 16:00, 18 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 19 Gru 2015
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
I tam jest taka nakrętka chyba tak?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
halcik
|
Wysłany: Sob 0:08, 19 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2252
Przeczytał: 16 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Śruba i podkładka, jak ktoś to zniszczył to z drugiej strony będzie jeszcze nakrętka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|