Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów->Silnik

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2  Następny
Silnik <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
miti126p
PostWysłany: Śro 20:48, 16 Lis 2016 Temat postu: Silnik


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 19 Gru 2015
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Witam mam pewien problem a mianowicie rozłożył silnik na części pierwszy w celu wymiany Wału po złożeniu wydawało by się że dobrze ale tak chyba nie jest gdy wszystko poskręcałem gdy miałem zakładać tłok zauważyłem że cały wał wraz z magneto przesuwa się na boki. Jeśli kto wie dlaczego tak się dzieje to proszę o szybką odpowiedź może tam powinny być jakieś dystanse pomiędzy karterem a wałem?
Z góry dziękuję za pomoc


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marco
PostWysłany: Śro 22:33, 16 Lis 2016 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 2237
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

Dystansowanie wału podkładkami pomiędzy łożyskami w przeciwwagami. W niektórych silnikach montowano podkładki faliste pod zębatką łańcuszka sprzęgłowego.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Śro 23:23, 16 Lis 2016 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2248
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Lub tulejki. Rusza się bo czopy są wyrobiony. Jak zdystansujesz będzie lepiej

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
miti126p
PostWysłany: Śro 23:55, 16 Lis 2016 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 19 Gru 2015
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Kture tuleje a wał ma montowany kosz sprzęgłowy więc gdzie tam podkładka? I czym to zdystansować żeby trochę pojeździł a nie rozpadło się to po 10 km

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez miti126p dnia Śro 23:59, 16 Lis 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Czw 0:06, 17 Lis 2016 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2248
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Skuterdebica widziałeś ten sklep? Tulejka pod zębatką łańcuszka też jest po to żeby dystansowa z zębatką na koszu nie przestawiło się razem z walem. Chroni też przed wysuniętym się łożyska spoza karteru - brak segera więc moim zdaniem być powinna
Tulejka trzeba chyba dorobić, ale podkładki ci juz podałem gdzie znajdziesz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
miti126p
PostWysłany: Czw 8:01, 17 Lis 2016 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 19 Gru 2015
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Okey dzięki za info ale wydaje mi się że chyba nie wsadził tych podkładek na wał bo luz jest tak naprawdę bardzo mały a te blaszki z boku Wału na
wale te co go przykrywają jakie one mają zadanie?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez miti126p dnia Czw 8:02, 17 Lis 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Czw 16:29, 17 Lis 2016 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2248
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Zmniejszanie przestrzeni korbowej. Im mniejsza przestrzeń tym motor bardziej zrywny. Rozumiem że książki Sałka są Ci obce

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
miti126p
PostWysłany: Czw 18:15, 17 Lis 2016 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 19 Gru 2015
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Dziękuję za pomoc tych książek nie znam dostałem motor po ojcu i nie odpalał zmierzył kompresję i okazała się bardzo mała czy to mogła być przyczyną tego że nie odpalał? Z takim silnikiem nie miałem doczynienia zamieżam shl wypełni odrestaurować i postawić na papiery zabytkowe zacząłem od silnika 😁

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Czw 19:12, 17 Lis 2016 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2248
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Kompresję sprawdza się na rozgrzanym silniku, z otwartym kranikiem i przepustnicą. Myślę że silnik nawet na 5atm odpali. Jeśli motor po rodzinie to masz możliwość rejestracji na białe tablice. Zazwyczaj nie odpala przez stare simeringi lub zapchany gaźnik.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
miti126p
PostWysłany: Czw 23:07, 17 Lis 2016 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 19 Gru 2015
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Tak wiem sprawdzałem kompresję jak jeszcze chodził a jakie konkretnie simeringi?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Pią 8:25, 18 Lis 2016 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2248
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Na wale, dodatkowo mogła się rozszczelnić otwór spustowy z przestrzeni korbowej. Niedoceniany i niezauważany punkt, a jak ważny Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
miti126p
PostWysłany: Pią 10:06, 18 Lis 2016 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 19 Gru 2015
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Simeringi te co w kartery w chodzą? a gdzie ten otwór się znajduje

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Pią 10:20, 18 Lis 2016 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2248
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Pomyśl gdzie jest przestrzeń korbowa i pomyśl gdzie grawitacyjnie może spływać. Przód i dół silnika, śruba pod mocowaniem do ramy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
miti126p
PostWysłany: Pią 16:00, 18 Lis 2016 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 19 Gru 2015
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

I tam jest taka nakrętka chyba tak?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Sob 0:08, 19 Lis 2016 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2248
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Śruba i podkładka, jak ktoś to zniszczył to z drugiej strony będzie jeszcze nakrętka

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2  Następny Strona 1 z 2

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów->Silnik
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group