Autor |
Wiadomość
|
bolek81
|
Wysłany: Wto 8:57, 13 Lis 2018 Temat postu: Silnik szarpie i dławi |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 20 Paź 2016
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Witam forumowiczów
Chciałbym zapytać się bo nie miałem doświadczenia z silnikiem S32 co jest przyczyną że w czasie jazdy silnik nie ma pełnej mocy, dusi go i dławi. Zapłon założyłem cdi. Producent zalecił ustawić zapłon na 3 mm przez GMP. Z kolei oryginalnie ustawia się na 4,4. Czy to ma jakiś wpływ na pracę silnika?
I jeszcze jedna rzecz. Wcześniej miałem założony jikov z cezety i objawy były te same. Więc gdzie szukać przyczyny w gaźniku czy zapłonie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
halcik
|
Wysłany: Wto 12:35, 13 Lis 2018 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2248
Przeczytał: 12 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Silnik jak silnik, jeśli na wolnych obrotach pracuje równo i po jeździe, dłuższej pracy itd nic się nie zmienia to lewe powietrze bym chwilowo zostawił, a zajął się ... np od zapłonu nie generując kosztów. Literatura każe też ustawiać zapłon względem grubości uszczelki. 4.4 ustawiamy dla uszczelki grubej, która czasami w handlu jest nazywana de lux. Ustaw na np 4.0 i się przejedź. możesz też zdemontować na chwilę tłumik który może być zapchany np nagarem. Jaki kolor ma świeca po dłuższej pracy silnika? Najlepiej sprawdź jaki ma kolor bezpośrednio po dłuższej próbie jazdy na wyższych obrotach. Czarna odznacza zły, za bogaty skład mieszanki i wtedy można zacząć od opuszczenia iglicy. Jak chcesz szukać lewego powietrza to musisz się uzbroić w np plaka. Psikacz pod cylinder (najlepiej nie rozgrzanego silnika) po obu stronach króćca. powodów może być dużo więcej, lewe powietrze może być zaciągane również karterami i simeringami. Może się to dziać po stronie zapłonu jak i sprzęgła (z dwóch stron masz olej), a mimo to może nie kopcić. Winny może być gaźnik, zapchany filtr powietrza lub za niska kompresja.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bolek81
|
Wysłany: Wto 19:58, 13 Lis 2018 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 20 Paź 2016
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Na wolnych obrotach pracuje równo, dopiero przy większych zaczyna dławić. Ale sprawdzę czy nie dostaje lewego powietrza i zapłon opóźnię.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
halcik
|
Wysłany: Wto 22:09, 13 Lis 2018 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2248
Przeczytał: 12 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Zapłon przyspieszyła z 3 na 4. Pamiętaj o gaźniku
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bolek81
|
Wysłany: Pią 20:24, 16 Lis 2018 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 20 Paź 2016
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Otóż zapłon ustawiłem na 4mm. Zdjąłem pokrywę zapłonu i okazało się że simmering jest nieszczelny. Wymiana. Sprawdziłem świecę. Kolor jasnobrązowy, sucha. Taka jak ma być. Odpaliłem i dalej jest to samo. Przy dodawaniu gazu, traci moc. Musi gdzieś łapać lewe powietrze. Nie sprawdzałem gaźnika, jeśli nie w tym roku, to zabiorę się za to wiosną. Trudno. Poczekam. Halcik dziękuję za zainteresowanie tematem i wszelkie porady.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
halcik
|
Wysłany: Pią 23:40, 16 Lis 2018 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2248
Przeczytał: 12 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Widzisz simmering pod pokrywa zaworu nie jest do uszczelnienia przestrzeni korbowej. Spójrz w schemat, ta strona jest uszczelnienia przed simmering i oring tulei łączącej karter prawy z karterem trzecim. Podczas montażu łatwo zniszczyć oring lub można założyć za mały który nie będzie uszczelniał. Jeśli nie masz parcia sprawdzaj po kolei elementy zewnętrzne. Później zwróć uwagę jak silnik kopci i wykonaj test po zlaniu oleju że skrzyni.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Paweł2018
|
Wysłany: Pon 20:48, 19 Lis 2018 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 08 Mar 2018
Posty: 96
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Świętokrzyskie
|
Witaj, jeśli jeden uszczelniacz nie trzymał to reszta pewnie też do wymiany.Po kilku latach robią się twarde jak skała. Zanim jednak zaczniesz rozkręcać silnik wyklucz czynniki zewnętrzne :
Zbyt niski poziom paliwa w gaźniku, komorę pływaka przekręć trochę w lewo i zobacz efekty.
Przytkany kranik od baku ( paliwo za wolno spływa).
przytkany zaworek pływaka lub dysza główna.
Wadliwa świeca lub cewka zapłonowa ( mało prawdopodobne )
Opcje które opisał w poprzednich postach Halcik .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bolek81
|
Wysłany: Nie 17:29, 25 Lis 2018 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 20 Paź 2016
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Problem się rozwiązał. Cieszę się że obeszło się bez rozbiórki. Otóż w tym przypadku opisywanym powyżej wystarczyło jak ustawiłem zapłon cdi na 4mm. Przejechałem 14 km i silnik pracuje ok. Bez problemów nabiera prędkości i jazda stała się przyjemnością.
Wyszło na to że to jednak ustawienie zapłonu z 3 mm na 4mm niby szczegół ale w moim przypadku okazało się trafne.
Dziękuję za pomoc i zainteresowanie kolegom. Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
halcik
|
Wysłany: Nie 18:46, 25 Lis 2018 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2248
Przeczytał: 12 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Cieszę się że pierwsza porada okazała się tą najtrafniejszą bo pomogła i była bezkosztową.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|