Autor |
Wiadomość
|
darek1
|
Wysłany: Nie 10:58, 12 Lip 2020 Temat postu: Smarowanie łożyska |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 11 Lip 2020
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Witam wszystkich miłośników starych motocykli.
Mam na imię Darek i mieszkam w centralnej Polsce.
Od kilkunastu lat jestem posiadaczem SHL M 06U.
Do biegłych w temacie mam pytanie dotyczące smarowania łożyska od strony zapłonu.Po naprawie silnika wszystko było ok.ale po chwili słychać było piski.Okazało się że łożysko od strony zapłonu nie jest smarowane.
Olej jest kanały drożne i wiedza się skończyła.Ma ktoś jakiś pomysł.Pozdrawiam i z góry dzięki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
seba101626
|
Wysłany: Nie 14:02, 12 Lip 2020 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 12 Lis 2015
Posty: 433
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Pszczyna
|
Witaj
Proste pytanie - co to jest za łożysko, w sensie, czy zostawiłeś oryginalne czy też kupiłeś nowe? Jeśli nowe to jakiego producenta?
Mam nadzieję, że jest to łożysko otwarte.
Pozdro
PS: Czekamy na galerię ze zdjęciami Twojej SHL.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
CZESIO1958
|
Wysłany: Nie 14:47, 12 Lip 2020 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 2079
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Myslowice
|
Witam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
halcik
|
Wysłany: Nie 19:50, 12 Lip 2020 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2250
Przeczytał: 14 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Witam, temat tego postu ni jak się ma do działu jaki wybrałeś.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
darek1
|
Wysłany: Nie 19:57, 12 Lip 2020 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 11 Lip 2020
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Łożysko nowe otwarte firmowe.
W moim wieku to cud że trafiłem na to forum,ale postaram się w przyszłości być bardziej uważnym.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
halcik
|
Wysłany: Nie 21:51, 12 Lip 2020 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2250
Przeczytał: 14 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Przeniosłem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
halcik
|
Wysłany: Pon 7:10, 13 Lip 2020 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2250
Przeczytał: 14 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Które kanały drożna? Jak wyglądało łożysko podczas montażu, były widoczne kulki? Na co składałeś silnik i czy na pewno nie zakleiłeś kanałów?
Jeden z kanałów możesz w dalszym ciągu jeszcze przedmuchać, ale musiałbyś zdjąć pokrywę sprzęgła
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
darek1
|
Wysłany: Pon 7:34, 13 Lip 2020 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 11 Lip 2020
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Łożysko było nowe c3.Po zdemontowaniu trzeciego karteru łożysko było suche,kanały w ''drugim'' karterze przedmuchałem powietrzem i podejdę do składania jeszcze raz.Poprosił bym o rady na co mam zwrócić uwagę.Podczas składania silnika zwracałem uwagę na te otwory którymi powinien dostawać się olej, ale nie zastanawiałem się (i dalej nie wiem) jak ten olej tam się dostaje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
halcik
|
Wysłany: Pon 7:46, 13 Lip 2020 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2250
Przeczytał: 14 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Do łożyska idą dwa kanały, jeden z przodu z przestrzeni skrzyni i jeden od góry z przestrzeni skrzyni biegów. To czy on się przelewa rozchlapywany przez skrzynię, czy przecieka od sprzęgła, a otwór w skrzyni jest odpowietrzeniem nie wnikam. Dalej olej z kanałów rozlewa się na elemencie usztywniającym karter prawy i karter zapłonu. ten element ma podtoczenia do tego, aby olej mógł zalać skrajne łożysko. Jak to się dzieje, olej z kanałów trawia na wytoczenie zewnętrzne w tej tulei i 4 otworami przedostaje się do wnętrza tulei skąd może dalej przelewać się w środkiem w stronę łożyska. Warto tu tak ustawić łożysko, aby koszyczek był po stronie zapłonu, a dostęp do kulek bardziej swobodny dla oleju.
PS. Odwrotny montaż tej tulej też sprawia, że łożysko nie dostaje oleju.
PS2. Skoro łożysko zapiszczało, to znaczy, że dostało temperatury, rozszerzyło się i pracowało. Dodatkowo piski oznaczają, że pojawiła się tam znaczna temperatura, więc łożysko można odłożyć na półeczkę, bo jest już wyświechtane.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
darek1
|
Wysłany: Pon 11:04, 13 Lip 2020 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 11 Lip 2020
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Dzięki za informację.Tulejka założona dobrze jest drożność do łożyska,spróbuję jeszcze raz i zobaczymy co będzie.Mam jeszcze jedno pytanie w razie niepowodzenia czy nie można założyć łożysko zamknięte?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
halcik
|
Wysłany: Pon 13:52, 13 Lip 2020 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2250
Przeczytał: 14 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Łożysko zamknięte ma wewnątrz smar, który pod wpływem temperatury w krótkim czasie zmieni swoją konsystencję i przestanie spełniać swoje zadanie.
Chyba że chodzi o sam zakup, to tak, możesz kupić łożysko zamknięte i przed montażem usunąć osłony kulek. Dodatkowo smar z przestrzeni między kulkami łożyska powinno zostać wymyte, gdy łożysko opłukiwane jest mieszanką. Ewentualnie na początku użytkowania trzeba polubić pchanie motocykla, jak kto lubi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
darek1
|
Wysłany: Pon 16:23, 13 Lip 2020 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 11 Lip 2020
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Akurat to łożysko raczej smarowane jest tylko olejem ze skrzyni biegów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
halcik
|
Wysłany: Pon 18:43, 13 Lip 2020 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2250
Przeczytał: 14 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Skrajne, bezpośrednio pod simmeringirm, który jest pod zapłonem, tak. Kolejne dwa są smarowane mieszanką i ostatnie, czyli to od strony sprzęgła olejem ze skrzyni.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|