Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów->Smarowanie łożyska

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Smarowanie łożyska <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
darek1
PostWysłany: Nie 10:58, 12 Lip 2020 Temat postu: Smarowanie łożyska


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 11 Lip 2020
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Witam wszystkich miłośników starych motocykli.
Mam na imię Darek i mieszkam w centralnej Polsce.
Od kilkunastu lat jestem posiadaczem SHL M 06U.
Do biegłych w temacie mam pytanie dotyczące smarowania łożyska od strony zapłonu.Po naprawie silnika wszystko było ok.ale po chwili słychać było piski.Okazało się że łożysko od strony zapłonu nie jest smarowane.
Olej jest kanały drożne i wiedza się skończyła.Ma ktoś jakiś pomysł.Pozdrawiam i z góry dzięki.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seba101626
PostWysłany: Nie 14:02, 12 Lip 2020 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 12 Lis 2015
Posty: 433
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pszczyna

Witaj

Proste pytanie - co to jest za łożysko, w sensie, czy zostawiłeś oryginalne czy też kupiłeś nowe? Jeśli nowe to jakiego producenta?
Mam nadzieję, że jest to łożysko otwarte.

Pozdro

PS: Czekamy na galerię ze zdjęciami Twojej SHL.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
CZESIO1958
PostWysłany: Nie 14:47, 12 Lip 2020 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 2079
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Myslowice

Witam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Nie 19:50, 12 Lip 2020 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2250
Przeczytał: 14 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Witam, temat tego postu ni jak się ma do działu jaki wybrałeś.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
darek1
PostWysłany: Nie 19:57, 12 Lip 2020 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 11 Lip 2020
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Łożysko nowe otwarte firmowe.
W moim wieku to cud że trafiłem na to forum,ale postaram się w przyszłości być bardziej uważnym.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Nie 21:51, 12 Lip 2020 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2250
Przeczytał: 14 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Przeniosłem

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Pon 7:10, 13 Lip 2020 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2250
Przeczytał: 14 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Które kanały drożna? Jak wyglądało łożysko podczas montażu, były widoczne kulki? Na co składałeś silnik i czy na pewno nie zakleiłeś kanałów?
Jeden z kanałów możesz w dalszym ciągu jeszcze przedmuchać, ale musiałbyś zdjąć pokrywę sprzęgła


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
darek1
PostWysłany: Pon 7:34, 13 Lip 2020 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 11 Lip 2020
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Łożysko było nowe c3.Po zdemontowaniu trzeciego karteru łożysko było suche,kanały w ''drugim'' karterze przedmuchałem powietrzem i podejdę do składania jeszcze raz.Poprosił bym o rady na co mam zwrócić uwagę.Podczas składania silnika zwracałem uwagę na te otwory którymi powinien dostawać się olej, ale nie zastanawiałem się (i dalej nie wiem) jak ten olej tam się dostaje.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Pon 7:46, 13 Lip 2020 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2250
Przeczytał: 14 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Do łożyska idą dwa kanały, jeden z przodu z przestrzeni skrzyni i jeden od góry z przestrzeni skrzyni biegów. To czy on się przelewa rozchlapywany przez skrzynię, czy przecieka od sprzęgła, a otwór w skrzyni jest odpowietrzeniem nie wnikam. Dalej olej z kanałów rozlewa się na elemencie usztywniającym karter prawy i karter zapłonu. ten element ma podtoczenia do tego, aby olej mógł zalać skrajne łożysko. Jak to się dzieje, olej z kanałów trawia na wytoczenie zewnętrzne w tej tulei i 4 otworami przedostaje się do wnętrza tulei skąd może dalej przelewać się w środkiem w stronę łożyska. Warto tu tak ustawić łożysko, aby koszyczek był po stronie zapłonu, a dostęp do kulek bardziej swobodny dla oleju.
PS. Odwrotny montaż tej tulej też sprawia, że łożysko nie dostaje oleju.
PS2. Skoro łożysko zapiszczało, to znaczy, że dostało temperatury, rozszerzyło się i pracowało. Dodatkowo piski oznaczają, że pojawiła się tam znaczna temperatura, więc łożysko można odłożyć na półeczkę, bo jest już wyświechtane.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
darek1
PostWysłany: Pon 11:04, 13 Lip 2020 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 11 Lip 2020
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Dzięki za informację.Tulejka założona dobrze jest drożność do łożyska,spróbuję jeszcze raz i zobaczymy co będzie.Mam jeszcze jedno pytanie w razie niepowodzenia czy nie można założyć łożysko zamknięte?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Pon 13:52, 13 Lip 2020 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2250
Przeczytał: 14 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Łożysko zamknięte ma wewnątrz smar, który pod wpływem temperatury w krótkim czasie zmieni swoją konsystencję i przestanie spełniać swoje zadanie.
Chyba że chodzi o sam zakup, to tak, możesz kupić łożysko zamknięte i przed montażem usunąć osłony kulek. Dodatkowo smar z przestrzeni między kulkami łożyska powinno zostać wymyte, gdy łożysko opłukiwane jest mieszanką. Ewentualnie na początku użytkowania trzeba polubić pchanie motocykla, jak kto lubi Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
darek1
PostWysłany: Pon 16:23, 13 Lip 2020 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 11 Lip 2020
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Akurat to łożysko raczej smarowane jest tylko olejem ze skrzyni biegów.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Pon 18:43, 13 Lip 2020 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2250
Przeczytał: 14 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Skrajne, bezpośrednio pod simmeringirm, który jest pod zapłonem, tak. Kolejne dwa są smarowane mieszanką i ostatnie, czyli to od strony sprzęgła olejem ze skrzyni.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Strona 1 z 1

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów->Smarowanie łożyska
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group