Autor |
Wiadomość
|
Piekarz
|
Wysłany: Pon 1:37, 09 Lis 2015 Temat postu: Sprawdzanie ciśnienia sprężania w cylindrze |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 12 Paź 2015
Posty: 241
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łódź
|
Witam.
Chciałbym się dowiedzieć na jakim silniku (ciepłym czy zimnym) sprawdzacie ciśnienie sprężania w cylindrze?
Pytam ponieważ jedni twierdzą, że na ciepłym bo do takich warunków stworzony jest silnik. Inni twierdzą, że na zimnym bo na ciepłym ze względu na rozszerzalność metalu zawsze wychodzi dobry wynik.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
szczesk
|
Wysłany: Pon 18:59, 09 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 573
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kalisz
|
Sprawdza się na ciepłym
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Piekarz
|
Wysłany: Pon 19:39, 09 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 12 Paź 2015
Posty: 241
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łódź
|
Dziś pytałem mojego zaprzyjaźnionego mechanika wózków widłowych i on twierdzi, że na zimnym :-)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
szczesk
|
Wysłany: Pon 21:02, 09 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 573
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kalisz
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Tutaj masz przykładową instrukcję jak wykonać pomiar. Wszystkie serwisówki jakie czytałem w życiu podają aby sprawdzać na ciepłym
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marco
|
Wysłany: Pon 21:07, 09 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 2237
Przeczytał: 10 tematów
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz
|
Biorąc na logikę, to na cieplym. Na zimnym mija się z celem, jezdzisz przecież na rozgrzanym, rozgrzany silnik ma inną, lepszą kompresję. Przed jazdą też rozgrzewasz silnik do wyższej temperatury i dopiero jazda Dla tego uważam, że ważna jest moc ciepłego silnika.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
halcik
|
Wysłany: Pon 22:46, 09 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2256
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Szczesk dobrze gada, ja również w ten sposób dokonuje pomiaru
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Piekarz
|
Wysłany: Pon 23:54, 09 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 12 Paź 2015
Posty: 241
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łódź
|
Dzięki za odpowiedź. Potwierdziliście, że dobrze robię.
Zdziwił mnie mój znajomy, doświadczony mechanik dlatego zadałem to pytanie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Piekarz
|
Wysłany: Czw 19:31, 12 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 12 Paź 2015
Posty: 241
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łódź
|
W ramach ciekawości napiszę, że dzisiaj pytałem znajomego szefa serwisu Opla o sprawdzanie ciśnienia sprężania w cylindrach i oni sprawdzają kompresję na zimnych silnikach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marco
|
Wysłany: Pią 0:52, 13 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 2237
Przeczytał: 10 tematów
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz
|
A czy niema różnicy w sprawdzaniu ciśnienia pomiedzy nowymi autami, a dwótaktami z minionej epoki ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gazela
|
Wysłany: Pią 9:45, 13 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wągrowiec
|
Ja zastanawiam się , po co Wy to ciśnienie sprawdzacie?
Moto jedzie dobrze albo nie.
W aucie to inna sprawa.
Bo jest kilka cylindrów i trzeba sprawdzić który szwankuje.
Nie wyczuje się który ma słabe ciśnienie to się wtedy mierzy.
W moto to się czuje przecież.
Słabo ciągnie to znaczy szlif trzeba zrobić.
A jak jedzie to jest ok.
Tak z ciekawości to można mierzyć i nic po za tym.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
rudyweteran
|
Wysłany: Pią 10:01, 13 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 26 Paź 2008
Posty: 617
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tomaszów Maz
|
Dobrze gadasz:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Piekarz
|
Wysłany: Pią 23:14, 13 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 12 Paź 2015
Posty: 241
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łódź
|
Ja mierzę ciśnienie w moto z ciekawości. Skoro jest już urządzenie to warto je czasami wykorzystać :-).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
arthek
|
Wysłany: Sob 7:29, 19 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: KIELCE
|
OK, a teraz pytanie do tych co mierzyli u siebie ciśnienie spreżania.
Jakie mieliście wyniki ?
Kto z Was mierzył ciśnienie przed i po remoncie silnika ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ventura
|
Wysłany: Pon 22:24, 25 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 16 Kwi 2015
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Iława
|
Ja zawsze posługiwałem się starą sprawdzoną metodą. Kładziesz gar do góry dupą na dłoni albo kolanie. Chodzi o to żeby go zatkać szczelnie od strony głowicy. A z dołu wpuszczam tłok, oczywiście bez pierścieni. Jak bardzo powoli zjeżdża to znaczy że jest ok. Jak wpada niczym kamień w studnię to lipa. Różnicę można sprawdzić wpuszczając tłok raz zatykając gar a raz nie. Różnica powinna być bardzo wyraźna. To taki domowy sposób. W złożonym silniku urala po remoncie na zimnym silniku miałem 6 barów,wcześniej kiela 3. Osobiście obstawiałbym mierzenie na zimnym. W Wsk można bez problemów zmierzyć na ciepłym. Ale w japońcu którego trzeba trochę porozbierać to już nie będzie takie proste. Poza tym nie sądzę żeby była wielka różnica w pomiarach gdy silnik jest bardzo mocno wysłużony.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tomekshlm06t
|
Wysłany: Pią 23:52, 19 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 19 Lut 2016
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ze wsi
|
Na ciepłym.
Wtedy wychodzi gorszy wynik.
Ale rację ma Paweł....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|