Autor |
Wiadomość
|
mm8255
|
Wysłany: Sob 12:13, 23 Maj 2015 Temat postu: uszczelka pod cylinder i głowice |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 01 Gru 2013
Posty: 154
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Witam, ściągnąłem głowicę i cylinder żeby ocenić stan cylindra i przy okazji go pomalować. Chciałbym złożyć wszystko jak w oryginale. Pod cylinder idzie uszczelka papierowa, zakłada się ją na jakiś smar? Bo uszczelka głowicy ewidentnie widać na starej jest posmarowania smarem grafitowym. Natomiast ta pod głowicą jest tłusta i dlatego pytam czym ją posmarować
Dzieki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
szczesk
|
Wysłany: Sob 12:34, 23 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 573
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kalisz
|
Pod cylinder idzie uszczelka papierowa nasmarowana olejem, a pod głowicę uszczelka miedziano-azbestowa, tej niczym nie smarujemy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marco
|
Wysłany: Sob 12:44, 23 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 2237
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz
|
Pod cylinger lepiej założyć uszczelkę z gambitu, papierowe podczas dociągania głowicy potrafi się rozerwać, przerabiałem to osobiście. Do uszczelnienia lepiej zastosować sylikon wysokotemperaturowy. Pod głowice jak pisze szczesk
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mm8255
|
Wysłany: Sob 13:43, 23 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 01 Gru 2013
Posty: 154
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wiem że silikon rozwiązuje wiele problemów ale chcę żeby był pełen oryginał dlatego pytałem o "starą" metodę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marco
|
Wysłany: Sob 16:18, 23 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 2237
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz
|
W kwestii uszczelniania silnika to raczej sylikon dla pewnosi i bezwyciekowego uzytkowania, chyba że lubisz jak olej leci z silnika i ucieka kompresja jak w oryginale Tutaj raczej oryginalne prl-owskie patenty mają niewielkie znaczenie w kwestii oryginalności.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bromba111
|
Wysłany: Sob 22:51, 23 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 03 Lis 2011
Posty: 178
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: kraków
|
Pełen oryginał? Ciekawe skąd weźmiesz etylinę 78.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mruty
|
Wysłany: Nie 10:23, 24 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Miłomłyn
|
Ludzie jaki sylikon?!
Składam silniki bez sylikonu i nikt nie skarży się na wycieki, a przy tym wygląda normalnie.
[link widoczny dla zalogowanych]
Załóż taką uszczelkę i będzie super, między cylinder a kartery wystarczy papierowa, mi nigdy nie pękła, no chyba że przy rozbieraniu chcesz ją użyć ponownie to może być ciężko.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
brabus9
|
Wysłany: Nie 10:54, 24 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 17 Maj 2015
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
dokładnie tak zadnego silikonu kiedys silikonu nie było o wsztstko grało silikon to środek dla amatorów uszczelka papierowa wcześniej nasączona olejem tag aby nieco zmiekła co pozwala się dokładniej dopasowac i tyle , jesli chodzi o wycieki jak pisze wcześniej kolega to komora korbowa nie ma styczności z olejem wiec jeśli jest wyciek to na pewno nie z tego miejsca , dobierając uszczelkę pod cylinder pamiętaj o jej grubości nie wszystkie materiały są tak samo ściśliwe co w efekcie nieznacznie zmieni órny martwy punkt a co za tym idzie wyprzedzenie zapłonu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mruty
|
Wysłany: Nie 14:56, 24 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Miłomłyn
|
Górnego martwego punktu nie zmienisz, on po prostu jest, przez grubość uszczelki pod cylindrem możesz zmienić kąty otwarcia okien w 2T i sprężanie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Monini
|
Wysłany: Nie 16:13, 24 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 26 Mar 2013
Posty: 443
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: świętokrzyskie
|
I ten silikon kurde jak potem po poprzednim właścicielu usunąć ??? Ja właśnie paznokciami zdrapuje i zeskubuje z dekla, bo tego silikonu się pozbyć to sporo zabawy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marco
|
Wysłany: Nie 16:49, 24 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 2237
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz
|
Paznokciem...
Środki do usuwania sylikonu jak inne bezinwazyjne metody zawodzą.
Dziwna sprawa. Od kiedy stosowanie wszechobecnego w tych czasach sylikonu zaczęło być czymś zlym i niedopuszczalnym. Czuję się jakbym był jedynym garażowym amatorem na tym forum który stosuje takie badziewie do uszczelniania silnika
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Monini
|
Wysłany: Nie 17:50, 24 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 26 Mar 2013
Posty: 443
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: świętokrzyskie
|
Marco nikt tutaj ani Ciebie ani sylikona nie chciał obrazic nie negujemy tego, po prostu co kto woli. Owszem są środki do usuwania, ale dziś niedziela, więc u mnie sklepy pozamykane.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
brabus9
|
Wysłany: Nie 19:33, 24 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 17 Maj 2015
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
przynaję koledze Mruty rację iż z powodu grubości uszczelki GM sie nie zmieni ale może sie nieznacznie zmienic stopień sprężania , zadajmy sobie pytanie , czy nie lepiej wszystko fachowo wyczyścić odtłuscic i złożyc kartery na dobrej jakości uszczelce , bez silikonu ma to i klase i wyglad a nic tak nie razi jak czerwony kolor silikonu , silikon bynajmniej ja traktuje jako ostatecznośc i oczywiście nie neguję jego zastosowania ale jeśli nie ma potrzeby to po co go dawac przypomina mi to czasy PKS gdzie Chermetic dawało się litrami
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marco
|
Wysłany: Nie 22:22, 24 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 2237
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz
|
Co według Ciebie znaczy ,,ostateczność'' ? Jak po złożeniu silnika leci olej z papierowych uszczelkek, to chyba już jest trochę za późno na wyjście awaryjne. Wolę sobie zaoszczędzić tego typu problemów.
Sylikon używam czarny lub szary, po zmontowaniu silnika ucinam nadmiar wystajacej uszczelki nożem do tapet równo z karterem i nic nie wystaje.
Kolegę brabus9 proszę o pisanie po polskiemu.
Monini, ja się nie obrażam, nie mam w naturze tego typu zachowań, wyrażam tylko swoją opinie na ten temat jak kazdy z nas
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gazela
|
Wysłany: Nie 22:31, 24 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wągrowiec
|
Marek spoko jak ktoś sam złoży silnik to wie o co chodzi.
Bajkopisarze takie bzdury rozpisują o uszczelnieniu z przed wieku.
Ja kupuję "renz" taki środek do wysokotemperaturowych głowic.
Działa znakomicie i jest w kolorze aluminium.
I nie mam zamiaru kombinować z innymi środkami.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|