Autor |
Wiadomość
|
Suchy
|
Wysłany: Nie 13:03, 05 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 1621
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kielce
|
bitels napisał: |
Szkoda słów..
Czekam z niecierpliwością spotkania w realu a nie za klawiatury. |
Dlaczego drogi Bitelsie tak bardzo chcesz mnie widzieć?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
bitels
|
Wysłany: Nie 16:56, 05 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Zobaczyć czy w realu też jesteś taki wyszczekany i chce zobaczyć te twoje cuda.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Suchy
|
Wysłany: Nie 17:28, 05 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 1621
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kielce
|
Hehehe, bo na drugim zlocie SHL bałeś się do mnie podejść.
A co do moich ,,cudów", to moja hela to składanaka wszytskich roczników z nieco już obitą i zużytą karoserią. Służaca jako użytkowy dupowód. Więc drogi Panie Kolego, na cuda niech Pan nie liczy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
CZESIO1958
|
Wysłany: Nie 19:17, 05 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 2082
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Myslowice
|
Jak dzieci zawsze to samo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
drix1994
|
Wysłany: Nie 22:06, 05 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Junior Admin
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1677
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ok. Lublina
|
Panoowie, peace & love hehhe
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
wild
|
Wysłany: Nie 23:05, 05 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 352
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
bitels napisał: |
CZESIO1958 napisał: |
Chce wymienić popglądy patrząc oko w oko
Np. o tulejach cyl. z alu z powloka galwaniczną |
Bawiłem się takim cudem w mercedesie W168 wymiana silnika po porządnym przegrzaniu pierścienie miały wszystkie kolory tęczy
Aluminiowy cylinder pokryty warstewka ok. 0,20-0,3 mm chromu technicznego z dodatkami zmniejszającymi tarcie wyższa technika, wytrzymuje parę set tysięcy, ale nie nadaje się do remontu, tylko cały blok do wymiany ale w Polskich warunkach lepiej i taniej kupić cały silnik. |
Jest też taka metoda naprawy sworznia tłokowego polegająca na pokryciu go warstwą zwykłego chromu. Jest to ciekawe rozwiązanie ze względu iż sama powłoka, o duzej przecież gładkości ma dośc małe tarcie.
A wiecie może jaki rodzaj powłoki jest np na pierścieniach tłokowych?
Pierścień zgarniający został pokryty sprawdzoną w technice wyścigowej warstwą chromowo - azotową nakładaną w komorze próżniowej
kolejny cytat:
Gładzie obu aluminiowych cylindrów zostały pokryte opracowaną przez SUZUKI i sprawdzoną w wyścigach, powłoką niklową utwardzoną węglikiem krzemu z domieszką fosforu, znaną pod nazwą SCEM (Kompozytowy Materiał Elektrochemiczny SUZUKI). Cylindry pokryte techniką SCEM pozwalają na szybsze odprowadzanie ciepła, są bardziej odporne na ścieranie i pozwalają na lepsze spasowanie tłoka z cylindrem, co daje zwiększenie szczelności.[/url]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
picek
|
Wysłany: Pon 7:30, 06 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 1378
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: zwoleń
|
Są suchy takie niepisane zasady
- jeśli się na czymś nie znam to sie nie wypowiadam, bo wprowadzam w błąd
- jak ktoś się na czyś dobrze zna to musi wytknąć komuś niewiedzę i pisanie głupot
Dla technika rozumowanie jest proste- skoro tuleja pękła to jest z żeliwa a nie ze stali (stal bu się wygięła) Żeliwo jest trudno spawalne- każdy kto miał okazje je spawać dobrze o tym wie. A Bitels wspomniał jeszcze o naprężeniach i odprowadzaniu ciepła - wiem ze nie każdy może to pojąć (bo nie ma technicznego wykształcenia) ale gdybyś suchy pospawał tą tuleje, wygrzał zmniejszając naprężenia, przetoczył i wyszlifował i pozbył się znów naprężeń to taki cylinder po założeniu długo by nie pochodził- najzwyczajniej by pękł w tym samym miejscu- przepływ ciepła przez cylinder byłby w miejscu spawu zakłócony i bardzo szybko powstaną naprężenia "niszczące"
Suchy wiem ze masz luźne podejście do pisania na forum ale powstrzymuj się w tematach w których nie masz doświadczenia, ja też na wszystkim się nie znam dlatego staram się nie wprowadzać innych w błąd.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Suchy
|
Wysłany: Pon 8:18, 06 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 1621
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kielce
|
Zgadzam się, nie pojmę co to naprężenia, bo nie mam technicznego wykształcenia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
wild
|
Wysłany: Pon 8:55, 06 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 352
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wg mnie to niekoniecznie jest brak wykształcenia technicznego, ale podejście Suchego do tematu - on raczej jeździ, a nie pucuje i w tym widzę sens, iż on pospawałby ten cylinder. Kto pracował kiedyś na wsi ten czuje klimat i wie czym jest np. urwane cięgno sprzęgła w kombajnie. Większosc z was pewnie dokupiłaby odpowiednio długą śrubę 8.8 lub 10.9 i bawiła się w dopasowanie - ale tam nie ma miejsca na taką stratę czasu - spawamy i jedziemy dalej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pawe86
|
Wysłany: Pon 9:29, 06 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wrocław
|
każdy ma swoje racje jednak, jak kolega napisał przykład z kombajnem trzeba znać granice takiego postępowania, nie wszystko można pospawać i jechać. Ja też pochodzę ze wsi i wiem jak to wygląda sam musiałem się nakombinować nie raz aby WSK czy tam SHL jeździła bo do sklepu motoryzacyjnego miałem rzadko dostęp...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bitels
|
Wysłany: Pon 18:19, 06 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Tylko potem jest wiele motocykli na allegro po radosnej twórczości pseudo mechaników.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|