Autor |
Wiadomość
|
Nowik22
|
Wysłany: Wto 22:40, 14 Kwi 2015 Temat postu: Uszczerbiony tłok |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 01 Sie 2014
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Cześć. Mam pewien problem i nie do końca wiem jak go rozwiązać, mianowicie mam uszczerbiony tłok (u dołu) i nie wiem on czy jeszcze się do czegoś nadaje. Jest możliwość regeneracji uszczerbienia? czy tylko wymiana tłoka na nowy? czy w wypadku wymiany muszę zrobić szlif cylindra? , a jeśli tak to co było by korzystniejsze, również pod względem cenowym. (shl m06u, model silnika S06, oczywiście dwusów, tłok 58mm) Proszę o pomoc.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Marco
|
Wysłany: Wto 22:50, 14 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 2237
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz
|
Tłoka nie zregenerujesz, pozostaje raczej wymiana tłoka i szlif cylindra. Nie zaleca się wymiany samego tłoka bez szlifu cylka. Dobrze jak byś znalazł oryginalny z epoki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
motomaciey
|
Wysłany: Śro 9:34, 15 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 1194
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grudziądz
|
Wszystko zależy od tego z której strony i jak duży jest ubytek. Bez zdjęć nikt Ci nic nie wywróży.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Nowik22
|
Wysłany: Śro 15:39, 15 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 01 Sie 2014
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Uszczerbienie jest dość duże:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marco
|
Wysłany: Śro 16:39, 15 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 2237
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz
|
Przecież to nie jest tłok od SHL jakiś czterotakt raczej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Nowik22
|
Wysłany: Śro 16:51, 15 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 01 Sie 2014
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
To jest tłok od SHL M06u z 58 roku, natomiast silnik był montowany WFM-owski, część na 100% jest oryginalna.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jacek635
|
Wysłany: Śro 17:16, 15 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 19 Lis 2013
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
W oryginalnym tłoku są 2 rowki na pierścienie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
halcik
|
Wysłany: Śro 17:44, 15 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2251
Przeczytał: 15 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
To był zestaw tiuningowy z trzecim pierścionkiem i dziwnym podtoczeniem na górze. Wtedy ogień szedł z tłumika, a shl rwała jak szalona.
Czyli jest to rzeczywiście oryginalny tłok od SHL, ale dostał się w niepowołane ręce. Po kołku ustalającym pierścienie pewnie poznasz który był dorabiany, a górne podtoczenie nie wiem jak miało działać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Nowik22
|
Wysłany: Śro 18:07, 15 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 01 Sie 2014
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Muszę przyznać, że jest to wyrób fabryki. SHLka jest w mojej rodzinie od nowości, nigdy (do teraz) nie była rozkręcona, ani modyfikowana, a gdy została zakupiona na silniku były plomby.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gazela
|
Wysłany: Śro 22:05, 15 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wągrowiec
|
Takie wyszczerbienie spoko.
Zakładaj i w drogę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marco
|
Wysłany: Śro 22:21, 15 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 2237
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz
|
Czyli cylinder powinien być nominalny. Możesz wstawić dokładnie zdjęcia tłoka, oznaczenia, zamki pierścieni, oraz pierścienia który był na samej górze? Osobiście nigdy takiego njie widziałem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Nowik22
|
Wysłany: Śro 22:47, 15 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 01 Sie 2014
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Na samej górze wgłębienie ma głębokość niecałego 1mm i było puste, nie wiem czemu miałoby służyć, (niżej normalnie 3 pierścienie)
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gazela
|
Wysłany: Śro 23:07, 15 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wągrowiec
|
Marek 100 lat temu w wsk 175 tak robiłem, 3 pierścienie plus planowanie głowicy i ogień był.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Gazela dnia Śro 23:08, 15 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
halcik
|
Wysłany: Czw 7:22, 16 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2251
Przeczytał: 15 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Jak uszczerbienie jest po stronie wydechu to trzeba sprawdzać czy otwiera się przestrzeń pod tłokiem przez okno wydechu. Jeśli tak to będzie wyrzucać paliwo z dołu - duże spalanie. Jeśli od strony gaźnika to też większe spalanie ale które przełoży się na pracę, a nie będzie wyrzucone do tłumika. Pokaż zdjęcia kołków ustalających dla pierścieni, najłatwiej będzie ocenić czy któryś był dorabiany.
Trochę dziwne bo byłbyś chyba pierwszą osobą na forum z takim tłokiem w oryginale. Paweł gazela dobrze pisze, był to raczej tuning użytkowników, a nie fabryki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mruty
|
Wysłany: Czw 8:05, 16 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Miłomłyn
|
To był tuning i to dość popularny. To wycięcie na samej górze chroni pierwszy pierścień od przegrzewania się i w sumie zwiększa żywotność tłoka. Ktoś kto to zrobił miał głowę na karku i wiedzę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|