Autor |
Wiadomość
|
gawin
|
Wysłany: Śro 11:15, 08 Paź 2008 Temat postu: [Wszystkie] nowy TŁOK |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 16 Cze 2006
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: W-wa
|
witam,
przymierzam się do remontu silnika, między innymi będę potrzebował nowy tłok na 3 szlif (chyba).
I teraz mam wątpliwości, bo
ILE POWINIEN WAŻYĆ nowy tłok? widziałem w sklepie na ząbkowskiej w Warszawie ale wydały mi się niesolidne wykonany i dość ciężki, przynajmniej takie miałem odczucie. Bo czy zbyt ciężki tłok nie będzie niszczył łożyska na wale? czy może ciężar tłoka można pominąć w tym wypadku?
Drugie pytanie - może wiecie gdzie można kupić porządny tłok? widziałem gdzieś tłok do SHLki z wycięciami przy obsadzie sworznia, Ktoś wie gdzie to można zamówić?
Temat puchnących tłoków też się już przewijał, czy można gdzieś kupić tłok, który nie puchnie? słyszałem o anodowaniu że niby pomaga, ale czy ktoś może udzielic fachowej rady?
pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
ToX
|
Wysłany: Śro 23:00, 08 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 01 Kwi 2007
Posty: 402
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Co do puchnięcia to pomaga kąpiel w gorącym oleju, raz zrobić serie "wygotowań" i tłok już na pewno nie będzie puchnął.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
lehoom
|
Wysłany: Czw 1:22, 09 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 11 Lut 2007
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: London,Bydgoszcz
|
Masa tłoka jest ważna. Nie aż tak krytyczna jak w silnikach wielocylindrowych ale też ma znaczenie. Ciężki tłok oznacza wibracje, wolniejszą reakcję na gaz, słabo się wkręca no i dodatkowa masa wpływa na żywotność łożysk. Nie wiem ile powinien ważyć tłok do Twojego silnika, może znajdziesz gdzieś w książkach ale wątpię. Jeśli chcesz odchudzić tłok to rób to od wewnatrz tłoka usuwając zbędne nadlewy i niedokladności. Nie skracaj tłoka jeśli nie wiesz ile i gdzie bo będzie porażka wtedy.
A gdzie dobry tłok kupić? Trudno powiedzieć. Wszystkie sa chyba podobnej jakości. Nie dowiesz się dopóki nie spróbujesz. Ja uzywałem z Cross Impex bo u mnie w mieście je robią, fakt że one lubią puchnąć ale jak wygotujesz w oleju to będzie po kłopocie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
gawin
|
Wysłany: Czw 15:21, 09 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 16 Cze 2006
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: W-wa
|
rozumiem, że najpierw kupuję tłok i go gotuję i dopiero robię szlif cylindra pod ten tłok?
czy po gotowaniu tendencja jest taka, że tłok zwiększa swoją średnicę czy zmniejsza?
a propos tego odchudzania tłoka, pogadam z rzemieślnikiem, u którego będę robił szlif wału i cylindra, czy może mi odelżyć tłok.
Czytałem, że można nieco zwiększyć moc podcinając tłok od strony kanału wlotowego od gaźnika. sądzę, że można też usunąć nieco materiału z boków płaszcza tłoka.
Jak się uda opiszę na forum.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bitels
|
Wysłany: Czw 15:58, 09 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Masa tłoka jest ważniejsza z innego powodu - wyrównoważenia silnika.
W jednocylindrówkach jest to szczególnie ważne, duże wahania w masie tłoka powodują nawet niemożność zapalenia silnika.
Tłoki produkowane dzisiaj nie odbiegają masowo zbytnio oryginałom.
Problem jest wtedy kiedy próbujemy przystosować tłok z innego silnika tak jak robiono to w junakach przerabianych na 500 ccm. Często zaczynały sie schody bo wał albo nie był doważony , albo przeważony, i silnik nie chciał palić albo nie wkręcał się na wyższe obroty.
Wał nie może być wyważony na 0 wtedy nie ma momentu obrotowego do przerzucenia tłoka w GMP. Przeważnie wały się wywarza na ok.30%, ale to wszystko zależy od danych konstrukcyjnych silnika.Dokładne wyważenie wału jest ważne w wysilonych silnikach motocykli sportowych, błąd kosztuje tu często nawet kilka kilowatów mocy.
Zainteresowanych odsyłam do lektury pana Sałka wydanej nakładem czasopisma Świat Motocykli. Tam wszystko jest ładnie opisane.
Sam kiedyś posiadałem tę pozycję niestety komuś pożyczyłem i tyle ją widziałem.
Jeżeli ktoś ja namierzy na necie proszę o link .
Wydane to było w 2001 roku jako Kwartalnik ŚWIAT MOTOCYKLI i nosiło tytuł :"Naprawiamy i usprawniamy motocykle klasyczne". Wydane w trzech częściach ostała mi sie tylko pierwsza.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
gawin
|
Wysłany: Czw 19:23, 09 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 16 Cze 2006
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: W-wa
|
kolega widzę fachową wiedzę studiował.
Fakt, że w świecie motocykli było sporo informacji o dwusuwach, gdy jeszcze kupowałem tą gazetę.
Dzięki za informację i pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Czw 19:44, 09 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
|
lehoom napisał: |
Ciężki tłok oznacza wibracje, wolniejszą reakcję na gaz, słabo się wkręca no i dodatkowa masa wpływa na żywotność łożysk. |
A czy motocykl ze zbyt ciężkim tłokiem drga tylko na wolnych obrotach czy w całym zakresie obrotów?
|
|
Powrót do góry |
|
|
towot
|
Wysłany: Pon 21:13, 12 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 13 Paź 2011
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Trochę odgrzeję temat. Czy wiecie gdzie można dostać tłoki Cross Impact, ewentualnie jakiej firmy byście polecali do M11???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rojek
|
Wysłany: Pon 22:44, 12 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 1140
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: RLU
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
towot
|
Wysłany: Pon 23:52, 12 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 13 Paź 2011
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Dzięki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
towot
|
Wysłany: Śro 23:03, 21 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 13 Paź 2011
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Jeszcze trochę podrążę temat tłoków. Czy tłoki do WSK 175 będą pasować do M11/M11W, bo znalazłem na stronie Almotu tłoki do WSK "czwórki" i tak się zastanawiam, który kupić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
drix1994
|
Wysłany: Śro 23:12, 21 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Junior Admin
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1677
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ok. Lublina
|
Od wski 175 tylko do wiatra i gazeli będą pasować.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Czw 0:40, 22 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
|
No to teraz pytanie : czy ktos zna jakiegos odbiorce z tego sklepu ktory sprzedaje w detalu ? tez jestem zainteresowany kupnem tloku , a z wypowiedzi forumowiczow wynika ze wyroby z tego sklepu sa calkiem niezlej jakosci
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Czw 0:44, 22 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|