Autor |
Wiadomość
|
Krzysiek1986
|
Wysłany: Pią 14:15, 06 Paź 2023 Temat postu: Zapłon cdi |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 12 Sty 2021
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Witam zakupiłem do swojej shl m11 S32 zapłon cdi wszystko ustawione gmp według sprzedającego 3.5 a motor przy odpalaniu jak odcinek to chce nogę połamać do tego średnio się wkręca na obroty może ktoś miał podobny problem może źle podane wartości gmp za pomoc dziękuję bo szczerze ręce mi już odpadają a stopy bolą . Podro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
JCB
|
Wysłany: Pią 14:47, 06 Paź 2023 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 25 Sie 2014
Posty: 205
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Polska Centralna
|
Może zacytuj instrukcję i opisz dokładnie jak ustawiłeś zapłon bo to, cytuję "gmp według sprzedającego 3.5" niezbyt jasne i budzi podejrzenia , że coś pokręciłeś.
GMP - to górny martwy punkt - więc pozostaje niezmienny
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Krzysiek1986
|
Wysłany: Czw 23:33, 12 Paź 2023 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 12 Sty 2021
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Troszkę źle to opisałem ogólnie przy zapalaniu kopnik oddj dość mocno czyli chyba zapłon jest za wczesny jak go opóźnić jak mam ustawiony GMP magneto zgodnie z wskazówkami zegara czy przeciwnie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Krzysiek1986
|
Wysłany: Pią 6:29, 13 Paź 2023 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 12 Sty 2021
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
A może zwiększyć GMP np do 3.7 ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
halcik
|
Wysłany: Pią 7:33, 13 Paź 2023 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2250
Przeczytał: 14 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Ustaw na 3.0 mam przed gmp, czyli zgodnie z instrukcją
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Krzysiek1986
|
Wysłany: Pią 14:48, 13 Paź 2023 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 12 Sty 2021
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Ustawiłem na 3.o dalej oddaje nie wiem ręce mi opadając nogi bolą heeh jak opóźnić zapłon dodam że na oryginalnym nie oddawała i paliła fajnie do póki nie padła cewka i się zdecydowałem na cdi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
halcik
|
Wysłany: Pią 15:46, 13 Paź 2023 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2250
Przeczytał: 14 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Sprawdzałeś zapłon lampą stroboskopową? Niestety koła do CDI są wykonane na krótkim znaczniku i taka sytuacja jak u ciebie będzie się zdarzać. Powodów jest jeszcze kilka, ale raczej żadnego nie wyeliminujesz bez większej ingerencji.
Na yt jest filmik z hamowni i przestawianie zapłonu poza wartość 3mm przed GMP będzie powodowało albo grzanie albo po prostu spadek mocy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
JCB
|
Wysłany: Pon 14:44, 16 Paź 2023 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 25 Sie 2014
Posty: 205
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Polska Centralna
|
Warto jeszcze wspomnieć , że niektóre układy CDI powinno się ustawiać statycznie na zero, bo dopiero odpowiednie obroty powodują przyspieszenie zapłonu (jeżeli układ jest z korektą) Wtedy taki silnik zapala perfekcyjnie ,a na wolnych chodzi mięciutko. Miałem taki zestaw w swojej Gazeli, na CDI silnik zmienił się nie do poznania na plus.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
halcik
|
Wysłany: Pon 20:18, 16 Paź 2023 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2250
Przeczytał: 14 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Ciekawe, a od czego miałeś moduł? Chińskie niestety nie mają tej funkcji. Zmiana była skokowa - niskie-wysokie, czy miała kilka przejść lub płynnie? Widziałem rozwiązanie z jednym przeskokiem, wtedy było to realizowane jako przeskok powyżej jakiś obrotów. Minus tego rozwiązania jak i wszystkich dalej wspomnianych to brak wpływu na tempo zmiany, czyli pisząc już prezycyjnie brak wpływu na mapę zapłonu.
Jeśli masz jednak lepsze doświadczenia lub posiadany moduł działał inaczej to daj cynk co miałeś. Sam jestem ciekaw i kiedyś miałem zakusy aby takie coś nabyć lub zrobić. A może miałeś robinsona? Jedyny znany mi układ będący kiedyś w sprzedaży.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
JCB
|
Wysłany: Wto 17:39, 17 Paź 2023 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 25 Sie 2014
Posty: 205
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Polska Centralna
|
Na takie pytania odpowiedzi nie mam, kupiłem gotowy zestaw na allegro (ładnych parę lat temu) Wyglądało na zbieraninę części od chińczyka ale jakiego, nie mam pojęcia - z tego co pamiętam to sprzedawca poświęcił nieco czasu na właściwe dobranie komponentów plus do tego dorobiona płytka pod montaż czujnika halla. Na pewno kąt wyprzedzenia zapłonu był zmienny i działało to całkiem nieźle.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Krzysiek1986
|
Wysłany: Pią 19:50, 20 Paź 2023 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 12 Sty 2021
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Witam czy odpowie ktoś mi na moje pytanie jak starter oddaje to znaczy że zapłon jest za wczesny i wtedy trzeba cofnąć kołem magnesowym w lewo od impulsatora (zapłon CDI) ??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
halcik
|
Wysłany: Pią 23:37, 20 Paź 2023 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2250
Przeczytał: 14 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Trzeba go ustawić 3 mm przed GMP. Było już to napisane, jeśli dalej odbija to zmień/przerób znacznik ... też pisałem. Jest to przypadłość CDI też było o tym słowo. Jeśli jednak chcesz przestawiać zapłon to znaczy że nie znasz pozostałych konsekwencji, też o nich pisałem.
Masz kupione gotowe CDI i tak może być i tyle. Ten temat naprawdę jest wyczerpany.
Jeśli uważasz inaczej to metoda prób i błędów możesz przecież przestawić od razu ustawił bym 1.5 mam przed GMP.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|