Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Śmietnik->shl m11w nie pali, słaba moc

To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiekTen temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
shl m11w nie pali, słaba moc <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
shock
PostWysłany: Wto 1:46, 25 Mar 2014 Temat postu: shl m11w nie pali, słaba moc


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 25 Mar 2014
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: radom

Witam

Od zeszłej wiosny mam problemy z moja shl m11w . Bardzo słabo pali, a jak już uda mi się ją odpalić to ma takie "wahania mocy" . Raz daje niezłego kopa, po czym jak sie przejedzie 1km moc spada tak drastycznie ,że nie ma siły ruszyć.

Można prosić o jakieś porady ? Bo szczerze bardzo mało wiem o zabytkowych motocyklach, z racji tego że mam tylko 17 lat Jezyk

Dodam że odkąd ją mam nie ma ona ssania podłączonego. Lecz za czasów gdy to tata nią jeździł chodziła jak "igła".

Zakupiłem sobie ksiażke p. Pancewicza żeby się troszkę doszkolić. Po lekturze postanowiłem;
1. Rozkręcic i wyczyścić gaźnik
2. Zmienić świecę oraz cewke
3. Wyczyścić nagar z silnika i tłumika.
4. Spróbować ustawić zapłon
5. Jako że mam skrzynkę pełną nowych orginalnych Wesoly części a znalazłem tam manetkę i linkę od ssania to zamontować ją.

A moje pytanie brzmi czy to pomoże ?

Ps. Nie wiem czy dobry dział, ale według mnie brakuje działu "Pomoc"
czy "Dla zielonych". Bo skoro ktoś się wogóle nie zna motocykli to skąd ma wiedzieć że np shl nie pali. I przez to nie wie gdzie szukać pomocy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Monini
PostWysłany: Wto 8:19, 25 Mar 2014 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 26 Mar 2013
Posty: 443
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: świętokrzyskie

jak się ktoś nie zna to zaczyna dużo czytać najlepiej całą instrukcję obsługi, kupuje komara do remontu, żeby się nauczyć co i jak i już się zna.
Może masz duży luz na wale i to dlatego ? Może wymiana pierścionków by jej pomogła.
U mnie ostatnio nagle osłabła, traciła moc, miała słabą kompresję, a powód był po prostu śmieszny - nie wkręciłam świecy do końca.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bromba111
PostWysłany: Wto 17:03, 25 Mar 2014 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 03 Lis 2011
Posty: 178
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: kraków

Jak nie masz manetki od ssania to masz prawdopodobnie gaźnik w pozycji włączonego ssania. Ssanie jest włączone wtedy gdy linka jest opuszczona, a wyłączone gdy linka jest naciągnięta czyli w pozycji prostopadłej do kierownicy. Może to być przyczyna twoich problemów, aczkolwiek nie jedyna.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mruty
PostWysłany: Wto 17:39, 25 Mar 2014 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Miłomłyn

bromba111 napisał:
Jak nie masz manetki od ssania to masz prawdopodobnie gaźnik w pozycji włączonego ssania. Ssanie jest włączone wtedy gdy linka jest opuszczona, a wyłączone gdy linka jest naciągnięta czyli w pozycji prostopadłej do kierownicy. Może to być przyczyna twoich problemów, aczkolwiek nie jedyna.

Napisał że znalazł cały mechanizm w kartonie, czyli raczej spodziewać się nie można go w gaźniku. Zwłaszcza że to Jego Tata to wyjmował.
Możesz opisać jakie są objawy takiego braku mocy? Na przykład, czasem strzeli w gaźnik bądź tłumik, przerywa. Wolne obroty utrzymuje normalnie gdy nie ma mocy? Jakieś odgłosy z silnika niechciane słychać? Za mało mamy danych żeby Ci podpowiedzieć coś, za wyjątkiem remontu generalnego silnika Jezyk


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bromba111
PostWysłany: Wto 19:27, 25 Mar 2014 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 03 Lis 2011
Posty: 178
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: kraków

Napisał że znalazł manetkę i linkę, więc przepustnica może być w gażniku.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
shock
PostWysłany: Wto 20:26, 25 Mar 2014 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 25 Mar 2014
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: radom

Znaczy źle określiłem się z tym ssaniem. Ssanie było zdemontowane od początku shl w naszej rodzinie. Ale do motoru przy zakupie dostaliśmy skrzynkę pełną różnych nowych części. I to w niej znalazłem manetkę i linkę.
(na początku jak ja kupiliśmy to bardzo ładnie pracowała i paliła bez ssania)

Jeśli chodzi o silnik to po rozmowie z tatą, wiem że stosunkowo niedawno był wymieniany nowy wał i tłok.

Natomiast w pracy silnika nie słychać jakiś dziwnych dźwiękow, jedynie co jestem w stanie powiedzieć to że pracuje bardzo nieregularnie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bromba111
PostWysłany: Wto 21:05, 25 Mar 2014 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 03 Lis 2011
Posty: 178
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: kraków

Więc kolego tak jak pisałeś czyszczenie i regulacja gaźnika (ustawienie poziomu paliwa na pływaku ważne), ustawienie zapłonu i świeca, szczelne połączenie gaźnika z cylindrem. Problemem może być nieszczelność karterów, ale to później. Sprawdź też czy paliwo do gaźnika dopływa bez problemów (kranik). I zobaczymy co dalej. Działaj.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
TomekSHL
PostWysłany: Wto 22:26, 25 Mar 2014 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 05 Mar 2012
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: łódzkie

Ja jeszcze bym dorzucił zasyfiony kranik. Podaje mało paliwa, jak nazbiera się w gaźniku, to odpali, wypali wszystko z komory i traci moc.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mruty
PostWysłany: Śro 22:42, 26 Mar 2014 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Miłomłyn

TomekSHL napisał:
Ja jeszcze bym dorzucił zasyfiony kranik. Podaje mało paliwa, jak nazbiera się w gaźniku, to odpali, wypali wszystko z komory i traci moc.

Dokładnie ja tak miałem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hokunin
PostWysłany: Czw 1:39, 27 Mar 2014 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 27 Sie 2012
Posty: 802
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mielec

Kranik,gaźnik.Wyczyść i ustaw a zagada

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
shock
PostWysłany: Czw 11:30, 27 Mar 2014 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 25 Mar 2014
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: radom

Nareszcie odpalila Wesoly
Wyczyscilem kranik, gaznik , wymieniłem filtr paliwa i ustawilem zaplon.
Tylko pojawił sie inny problem. Silnik jak pracuje ma dosc duze wibracje. A z silnika słychać takie stukanie. Jakby metal o metal uderzał .
Czym może to być spowodowane ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gazela
PostWysłany: Czw 14:44, 27 Mar 2014 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wągrowiec

W cylindrze czy skrzyni korbowej?
Jak w cylindrze to pierścienie albo tulejka korbowody.
A jak w silniku to łańcuszek sprzęgłowy, albo wał.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
shock
PostWysłany: Czw 17:48, 27 Mar 2014 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 25 Mar 2014
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: radom

A czy te elementy mogą być odpowiedzialne z dużymi wibracjami podczas pracy silnika ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gazela
PostWysłany: Czw 22:43, 27 Mar 2014 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wągrowiec

Wał oczywiście że tak.
Ale problem z zasilaniem paliwa też.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiekTen temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Strona 1 z 1

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Śmietnik->shl m11w nie pali, słaba moc
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group