Autor |
Wiadomość
|
shock
|
Wysłany: Wto 1:46, 25 Mar 2014 Temat postu: shl m11w nie pali, słaba moc |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 25 Mar 2014
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: radom
|
Witam
Od zeszłej wiosny mam problemy z moja shl m11w . Bardzo słabo pali, a jak już uda mi się ją odpalić to ma takie "wahania mocy" . Raz daje niezłego kopa, po czym jak sie przejedzie 1km moc spada tak drastycznie ,że nie ma siły ruszyć.
Można prosić o jakieś porady ? Bo szczerze bardzo mało wiem o zabytkowych motocyklach, z racji tego że mam tylko 17 lat
Dodam że odkąd ją mam nie ma ona ssania podłączonego. Lecz za czasów gdy to tata nią jeździł chodziła jak "igła".
Zakupiłem sobie ksiażke p. Pancewicza żeby się troszkę doszkolić. Po lekturze postanowiłem;
1. Rozkręcic i wyczyścić gaźnik
2. Zmienić świecę oraz cewke
3. Wyczyścić nagar z silnika i tłumika.
4. Spróbować ustawić zapłon
5. Jako że mam skrzynkę pełną nowych orginalnych części a znalazłem tam manetkę i linkę od ssania to zamontować ją.
A moje pytanie brzmi czy to pomoże ?
Ps. Nie wiem czy dobry dział, ale według mnie brakuje działu "Pomoc"
czy "Dla zielonych". Bo skoro ktoś się wogóle nie zna motocykli to skąd ma wiedzieć że np shl nie pali. I przez to nie wie gdzie szukać pomocy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Monini
|
Wysłany: Wto 8:19, 25 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 26 Mar 2013
Posty: 443
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: świętokrzyskie
|
jak się ktoś nie zna to zaczyna dużo czytać najlepiej całą instrukcję obsługi, kupuje komara do remontu, żeby się nauczyć co i jak i już się zna.
Może masz duży luz na wale i to dlatego ? Może wymiana pierścionków by jej pomogła.
U mnie ostatnio nagle osłabła, traciła moc, miała słabą kompresję, a powód był po prostu śmieszny - nie wkręciłam świecy do końca.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bromba111
|
Wysłany: Wto 17:03, 25 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 03 Lis 2011
Posty: 178
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: kraków
|
Jak nie masz manetki od ssania to masz prawdopodobnie gaźnik w pozycji włączonego ssania. Ssanie jest włączone wtedy gdy linka jest opuszczona, a wyłączone gdy linka jest naciągnięta czyli w pozycji prostopadłej do kierownicy. Może to być przyczyna twoich problemów, aczkolwiek nie jedyna.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mruty
|
Wysłany: Wto 17:39, 25 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Miłomłyn
|
bromba111 napisał: |
Jak nie masz manetki od ssania to masz prawdopodobnie gaźnik w pozycji włączonego ssania. Ssanie jest włączone wtedy gdy linka jest opuszczona, a wyłączone gdy linka jest naciągnięta czyli w pozycji prostopadłej do kierownicy. Może to być przyczyna twoich problemów, aczkolwiek nie jedyna. |
Napisał że znalazł cały mechanizm w kartonie, czyli raczej spodziewać się nie można go w gaźniku. Zwłaszcza że to Jego Tata to wyjmował.
Możesz opisać jakie są objawy takiego braku mocy? Na przykład, czasem strzeli w gaźnik bądź tłumik, przerywa. Wolne obroty utrzymuje normalnie gdy nie ma mocy? Jakieś odgłosy z silnika niechciane słychać? Za mało mamy danych żeby Ci podpowiedzieć coś, za wyjątkiem remontu generalnego silnika
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bromba111
|
Wysłany: Wto 19:27, 25 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 03 Lis 2011
Posty: 178
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: kraków
|
Napisał że znalazł manetkę i linkę, więc przepustnica może być w gażniku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
shock
|
Wysłany: Wto 20:26, 25 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 25 Mar 2014
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: radom
|
Znaczy źle określiłem się z tym ssaniem. Ssanie było zdemontowane od początku shl w naszej rodzinie. Ale do motoru przy zakupie dostaliśmy skrzynkę pełną różnych nowych części. I to w niej znalazłem manetkę i linkę.
(na początku jak ja kupiliśmy to bardzo ładnie pracowała i paliła bez ssania)
Jeśli chodzi o silnik to po rozmowie z tatą, wiem że stosunkowo niedawno był wymieniany nowy wał i tłok.
Natomiast w pracy silnika nie słychać jakiś dziwnych dźwiękow, jedynie co jestem w stanie powiedzieć to że pracuje bardzo nieregularnie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bromba111
|
Wysłany: Wto 21:05, 25 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 03 Lis 2011
Posty: 178
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: kraków
|
Więc kolego tak jak pisałeś czyszczenie i regulacja gaźnika (ustawienie poziomu paliwa na pływaku ważne), ustawienie zapłonu i świeca, szczelne połączenie gaźnika z cylindrem. Problemem może być nieszczelność karterów, ale to później. Sprawdź też czy paliwo do gaźnika dopływa bez problemów (kranik). I zobaczymy co dalej. Działaj.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
TomekSHL
|
Wysłany: Wto 22:26, 25 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 05 Mar 2012
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: łódzkie
|
Ja jeszcze bym dorzucił zasyfiony kranik. Podaje mało paliwa, jak nazbiera się w gaźniku, to odpali, wypali wszystko z komory i traci moc.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mruty
|
Wysłany: Śro 22:42, 26 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Miłomłyn
|
TomekSHL napisał: |
Ja jeszcze bym dorzucił zasyfiony kranik. Podaje mało paliwa, jak nazbiera się w gaźniku, to odpali, wypali wszystko z komory i traci moc. |
Dokładnie ja tak miałem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Hokunin
|
Wysłany: Czw 1:39, 27 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 27 Sie 2012
Posty: 802
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Mielec
|
Kranik,gaźnik.Wyczyść i ustaw a zagada
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
shock
|
Wysłany: Czw 11:30, 27 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 25 Mar 2014
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: radom
|
Nareszcie odpalila
Wyczyscilem kranik, gaznik , wymieniłem filtr paliwa i ustawilem zaplon.
Tylko pojawił sie inny problem. Silnik jak pracuje ma dosc duze wibracje. A z silnika słychać takie stukanie. Jakby metal o metal uderzał .
Czym może to być spowodowane ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gazela
|
Wysłany: Czw 14:44, 27 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wągrowiec
|
W cylindrze czy skrzyni korbowej?
Jak w cylindrze to pierścienie albo tulejka korbowody.
A jak w silniku to łańcuszek sprzęgłowy, albo wał.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
shock
|
Wysłany: Czw 17:48, 27 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 25 Mar 2014
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: radom
|
A czy te elementy mogą być odpowiedzialne z dużymi wibracjami podczas pracy silnika ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gazela
|
Wysłany: Czw 22:43, 27 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wągrowiec
|
Wał oczywiście że tak.
Ale problem z zasilaniem paliwa też.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|