Autor |
Wiadomość
|
tamtaj
|
Wysłany: Sob 20:18, 23 Sty 2016 Temat postu: Elektroniczny rozrusznik z magneta |
|
|
Forumowicz

Dołączył: 04 Mar 2013
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Cześć.
Zastanawialiście się kiedyś czy jest możliwe wykorzystanie magneta i cewek oświetlenia jako silnika, który napędza wał? W M11W (W2A) to magneto jest naprawdę całkiem spore. Cewki musiały by być sterowane elektronicznie i zasilane niezłymi przewodami z porządnego akumulatora. Może udało by się w ten sposób wykonać prosty rozrusznik. Jeśli silnik taki mógł by działać w czasie jazdy to może nawet dało by się uzyskać coś w rodzaju elektrycznego trybu "turbo" Rozmyślał już ktoś nad taką koncepcją? Dało by się? Czy majaczę?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
ruszi
|
Wysłany: Sob 21:00, 23 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
Forumowicz

Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 431
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lublin
|
bez głębszych przemyśleń i specjalistycznej wiedzy w temacie wydaje mi się że oryginał tego nie pociągnie, bo:
-masz instalację 12V, czyli prądy musiałyby być DUŻE, a tego by raczej nie wytrzymały cewki (grubość drutu),
-z tego samego powodu może być problem, bo to zazwyczaj kręci się wirnik z cewkami, a magnesy są na statorze,
-w silnikach zazwyczaj jest bardzo zróżnicowane nawinięcie wirnika, co oznacza że w dowolnej pozycji wyjściowej łatwo mu się zacząć kręcić, tutaj na te 6 czy 8 magnesów może się tak złożyć że ustawienie wyjściowe wirnika względem cewek będzie o tyle niekorzystne że pole magnetyczne z cewek nie będzie w stanie poruszyć wirnika ze względu na:
-dość duże opory w cylindrze jak na tak skromną instalację,
-z aku masz napięcie stałe, pytanie czy nie kręciłoby wirnikiem po pół obrotu w prawo i lewo
-kwestia wspomnianego przez Ciebie turbo jest raczej utopią - spróbuj podczas jazdy samochodem pokręcić rozrusznikiem - dupy nie urywa
w każdym razie... temat do przemyślenia i przedyskutowania, na pewno do zrealizowania, tylko niekoniecznie na oryginalnym zapłonie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
bromba111
|
Wysłany: Sob 21:15, 23 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
Forumowicz

Dołączył: 03 Lis 2011
Posty: 178
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: kraków
|
Nie da rady. Jak by tak miało działać, to stosowało by się takie rozwiązania w samochodach ( alternator i rozrusznik w jednym). Sensownie natomiast by było pomyśleć o planowanym oryginalnym rozruszniku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
mruty
|
Wysłany: Nie 16:54, 24 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
Elita forum

Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Miłomłyn
|
bromba111 napisał: |
Nie da rady. Jak by tak miało działać, to stosowało by się takie rozwiązania w samochodach ( alternator i rozrusznik w jednym). Sensownie natomiast by było pomyśleć o planowanym oryginalnym rozruszniku. |
Ależ takie rozwiązania były, nazywało się to dynamostarter.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
motomaciey
|
Wysłany: Nie 10:47, 21 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Moderator

Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 1194
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grudziądz
|
W DKW SB 500 nazywało się to magdyno.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|