Autor |
Wiadomość
|
Doli_M11
|
Wysłany: Pon 2:09, 24 Gru 2007 Temat postu: [M11] Korbowód |
|
|
Moderator
Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 1090
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Szczecin
|
Witam wszystkich!
Kupiłem dzis grudniowego Automobiliste i zatrzymałem się na artykule o motocyklu Indian Scout i artykule o korbowodach. I zastanawiam się czy jesli tak jak to opisany w artykule zeszlifuje się go w celu zbicia wagi, wyrówna się go z krabów i wgłebień to czy może to choć odrobinę zwięszkyc moc? W artykule jest takze mowa o śrutowaniu, jednak ja wypolerowałbym korbowód. Czy taka zmiana może coś dać?
Czekam na odp.
Pozdrawiam!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
mcfrag
|
Wysłany: Pon 10:29, 24 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 15 Lis 2007
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DWL
|
Może dać to, że fabrycznie dopasowany uklad wał-korbowód-tłok przestanie być wyważony dynamicznie, wskutek czego zwiększą się wibracje silnika, w dupę dostaną łożyska wału, a żywotność silnika spadnie.
Rasowanie weretanów to dla mnie fetyszyzm. Warto się tak męczyć dla zysku 1KM? Co, motorki mamy sa słabe?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Czw 21:54, 26 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
|
Kiedys chłopki cieli/szlifowali tłoki zeby były lzejsze(zeby sie wsztko szybiej obracało itd), ale to nie takie proste kazda zmiana wagi tłoka o ok 5g (jak sie myle) w przod i w tył.... wiaze sie z wywazaniem wału) a takich zakładow w PL jest kilka:)))) Tak samo bedzie z korbą LEPIEJ ją WYPOLERUJ poleprzysz przeływ,zmniejszysz siłe tarcia:) polernij.. i cały wał i skrzynie korbową napewno wyjdze na dobre:)) POZD!!
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Czw 23:17, 26 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
|
Doli, a dlaczego chcesz zwiększać moc??? Nie lepiej postawić na żywotność silnika??? Chyba że pytasz tylko teoretycznie. Moim zdaniem to polerowanie korbowodu i zmniejszanie jego wagi może doprowadzić do pogięcia go jeżeli, ktoś przesadzi z tym szlifowaniem i polerowaniem.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Doktor
|
Wysłany: Pią 0:43, 27 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 869
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rybnik
|
Bardzo proszę nie polepszać fabryki, zwłaszcza tych polskich ; było ich tak mało...
Zastanówmy się po co wielbimy i pielęgnujemy nasze weterany?..
Do czego mają nam służyć? Żeby się wyszaleć? Pobijać rekordy?
Moim zdaniem po to,aby dać świadectwo trudnych czasów,kiedy Sowiet Union zdławił polską myśl techniczną,ograniczył rozwój...
Dlaczego Junak nie otrzymał 500ccm?
Dlaczego zatrzymano Osę,kiedy Łabędy szły pełną parą?
Nasze wysiłki zmierzać powinny-aby DOSTOJNIE przetaczać się przez ulice, z podniesioną głową,może czasem nawet bez kasku..
W ostatnie lato pojechałem na Osie do centrum,bez ważnego przeglądu...źle namieszałem miksol i skuter dymił w cholerę!! Radiowóz jechał za mną kilka kilometrów,ja drętwy,bo zawsze szkoda forsy na mandat, albo i papier mogą zabrać.. A tu niespodzianka, panowie z sympatii do weteranów odpuścili
Innym razem zapomniałem o OC na AWO.I na kontroli Stróże prawa- cool!. "Zap....j i zapłać-jeszcze pół godziny stoimy,więc śpiesz się"-usłyszałem. Sądzę,że na japońcu byłbym ukarany..
Odpuście te poprawki,lepiej poświęcić czas i środki na nowy egzemplarz!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
picek
|
Wysłany: Pią 10:10, 27 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 1378
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: zwoleń
|
Ale nie przesadzajmy, usprawnienia są wskazane. tu nie chodzi o ściganie się i żyłowanie silnika, tylko o jego "podpolerowanie" (tam wygładzić, tam wypolerować).
Jaki to ma cel?
A taki że jeśli postawisz dwa motory obok siebie, odpalisz silniki to przy dotartych sinikach będzie słychać różnicę- ten ulepszony będzie miał wolniejsze obroty na biegu jałowym.
Druga sprawa to taka że jazda takim motocyklem to ciut mniejsze zużycie benzyny (mieszanki) i sporo lepsza elastyczność.
Mój kolega tak pieknie zrobił silnik w WFMce, aż przyjemnie było słuchać pracy tego silnika: Ppaamm ...............Ppaamm............Ppaamm
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Doktor
|
Wysłany: Pią 13:34, 27 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 869
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rybnik
|
Właśnie, prawie każdy z nas ma kilka weteranów, niektóre tylko stoją,niektóre mają do wykonania długie ,ciężkie trasy...
Pamiętam czasy systematycznych wyjazdów na zlot do Szklarskiej Poręby.
Ja na Awo jechałem lekka ręką..Niestety "utarła się" niesprawiedliwa opinia, że jak Junak dojedzie, to trzeba się upić
Po prostu nasze Junaki były niedopracowane, lub "nierozumiane" przez (często początkujących) właścicieli...
O radach z Forum mogliśmy wtedy pomarzyć, wszystko w powijakach
Powiem tylko,że ja w mojej SHL M-04 do remontu wyjąłem silnik, umyłem etyliną i po remoncie nadwozia włożyłem z powrotem
Silnik jest używany i pewnie mógłby lepiej ciągnąć , albo równiej pracować,ale mi pasuje. SHL-ka spisała się dzielnie,kiedy miałem remont Łady,i flaka w Awoku, to DOSTOJNIE przywiozła cały plecak pampersów z Real'a,jak się nagle skończyły
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Doktor
|
Wysłany: Wto 22:47, 03 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 869
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rybnik
|
Była tu mowa o polepszaniu fabryki, jeśli ktoś nie czytał to wrzucam tekst z piątego nr 1999r ŚM...
Piszą tam, że przy niewielkim nakładzie pracy uzyskamy dodatkowe 4 lub 8 koni w SHL-ce!
Ale piszą też tak:"korbowód ma grubość nieco ponad 7 mm, musimy go opiłować do grubości 3,5 mm i bardzo dokładnie wypolerować"!!
No to ja już nie protestuję...czy to jest możliwe? Dobrze że mi ikony nie wchodzą...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Suchy
|
Wysłany: Wto 23:34, 03 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 1621
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kielce
|
Wypolerować zawsze można, na pewno poprawi to ekonomię, ale tylko ile pojeździ taka 20 konna shl? I czy w fabryce obliczali wszystkie częsci na te 17 km Fajne wymyśliłem powody usprawiedliwiające lenistwo w tunningu?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Doktor
|
Wysłany: Wto 23:46, 03 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 869
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rybnik
|
No wiesz ,Świat Motocykli latami był cholernie opiniotwórczy- także dla mnie...jeśli piszą:"w silniku fabrycznym stopień sprężania wynosi 6,9. Jeżeli zrezygnujemy z uszczelki pod głowicą to stopień sprężania zwiększy się do 8,8"... to ja, jako laik rozumiem że nic silnikowi nie grozi...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Doli_M11
|
Wysłany: Śro 1:06, 04 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 1090
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Szczecin
|
Dla wszystkich ktorzy zarzucaja mi bezmyslna chec podkrecenia S32 do nie wiadomo jak kosmicznej mocy: tampten temat zalozyłem ponad dwa lata temu i wtedy jeszcze bardzo mało wiedziałem. Teraz juz wiem co mozna zrobic aby bylo lepiej ale zeby zywotnosc i spalanie pozostała bez zmian lub sie (odpowiednio) zwiekszyła i zmniejszyło.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Suchy
|
Wysłany: Śro 8:29, 04 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 1621
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kielce
|
Spoko luz nikt Cie nie bije na tym forum panuje miła i życzliwa atmosfera
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
gawin
|
Wysłany: Śro 21:43, 04 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 16 Cze 2006
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: W-wa
|
wielka prosba do kolegi doktora, czy mozna wrzucic te 3 strony ze SM w lepszej rozdzielczosci, tak by dalo sie rozczytac?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Doktor
|
Wysłany: Śro 23:19, 04 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 869
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rybnik
|
gawin napisał: |
wielka prosba do kolegi doktora, czy mozna wrzucic te 3 s
trony ze SM w lepszej rozdzielczosci, tak by dalo sie rozczytac? |
Jasne, ale nie wiem jak Sam jestem w szoku że weszło taaaakie wielkie! Miały być trzy linijki do Fotosika
Może na razie zrób tak: wejdź do działu "Pozostałe marki". W temacie "Awo turist Doktora" wejdź na zdjęcie Awo i już jesteś we Fotosiku. Tam w górnej części jest okienko(przynajmniej u mnie to wchodzi) : "pokaż wszystkie". No i klikasz na zdjęcie z tekstem jeden raz-jest takie duże jak na naszym forum; klikasz w zdjęcie drugi raz - i u mnie ten tekst robi się taaaki duży! i trzeba przesuwać na dole paskiem i doskonale idzie czytac!
Ufff! Może kogoś tym rozbawiłem,ale weźcie poprawkę że jestem w informatycznym przedszkolu dopiero...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ronin
|
Wysłany: Czw 10:27, 05 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 1021
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Katowice (Jaworzno)
|
Doktor napisał: |
Ufff! Może kogoś tym rozbawiłem,ale weźcie poprawkę że jestem w informatycznym przedszkolu dopiero... |
Nie bądź taki skromny - jak na przedszkole to wymiatasz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|