Autor |
Wiadomość
|
holipa
|
Wysłany: Pon 20:38, 01 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z wioski ;)
|
dudek83 wpakuj mostek gretza w puszkę po selenie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
motomaciey
|
Wysłany: Wto 12:02, 02 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 1194
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grudziądz
|
dudek83 napisał: |
A w praktyce ktoś już robił taką przeróbkę z tymi cewkami? W teori to wszystko ładnie wygląda. O zmianie na żarówkę 12 V to już słyszałem nawet bez zmiany instalacji. Ale teraz chyba ciężko kupić żarówkę 12 V 35W. Standart to 55W.
Niechciałbym co przejażdżkę wymieniać żarówek.
A nie ma jakiejś możliwości zmiany napięcia na 12 V na tych cewkach. To chyba kwestia tylko ilości zwojów w cewce.
A tak wogóle to nawięcej można zyskać zmieniając selen na mostek gretza ( mostek prostowniczy), gdyż na selenie są starsznie duże straty prądu. Od tego zacznę przeróbkę mojej instalacji a selen zostawię jako dekorację |
Ja dokonałem takiej przeróbki, nie ma problemu z zakupem żarówki 12V 35/35W. Światło faktycznie lepiej święci a akumulator nie rozladowuje się. Nie wiem po co się bawić w przewijanie cewek, zwiększenie napięcia instalacji nie poprawia jej wydajności. Owszem można się bawić w bardziej zaawansowane przeróbki ale po co ? Tutaj dobry efekt mamy po kilku minutach zabawy z wkrętakiem i lutownicą.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
dudek83
|
Wysłany: Sob 15:56, 04 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 433
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Jestem popierwszych pomiarach po przeróbce instlacji. Niestety nie da się włożć pełnego mostka do shl bo cewki mają wspólną masę z akumulatorem. Trzeba by było odlutować masy od wszystkich cewek i dociągnąć do mostka przewodem. Dałem jedną diodę zamiast selena. Efekt jest taki: bez aku napięcie dochodzi nawet do 20V. Z aku osiąga 6,6 V a prąd ładowania bez włączonych swiateł 1,5 A. Z włączonmi 0,8 A. Wyniki dla ok 3000 obrotów bo nie chcę katować silnika na dotarciu. Aku żelowy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
dudek83
|
Wysłany: Nie 8:19, 05 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 433
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
A i żarówka przednia 12V 35 W dość ładnie świeci. ciekawe jak się sprawdzi w nocy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
motomaciey
|
Wysłany: Nie 10:55, 05 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 1194
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grudziądz
|
Akumulator w takim razie powinien mieć 8Ah, jazda bez świateł grozi przeładowaniem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
dudek83
|
Wysłany: Nie 15:48, 05 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 433
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Mam żelowy 12Ah. Poproszę też gościa w pracy żeby mi zrobił najprostszy regulator napięcia na diodzie zenera 7,5V żeby zabezpieczyć akumulator. A i tak będę jeździł na światłach bo trzeba.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
lemik
|
Wysłany: Pon 20:35, 22 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Witam,
Przerobiłem instalację tak jak jest w opisie, przewód odlutowałem od cewki ładowani i połączyłem go do przewodów cewek świetlnych, po założeniu żarówki 12V 35W oraz 6V 35V żarówka ledwo się jarzy na czerwono jedna jak i druga, zero różnicy, po podłączeniu styków akumulatora żarówka gaśnie całkiem i to wszystko na pracującym silniku. Za to prąd ładowania wzrósł, jak dotknę zacisków akumulatora to czuć jak kopie. Co jest nie tak z oświetleniem?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez lemik dnia Pon 20:40, 22 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
dudek83
|
Wysłany: Wto 21:27, 23 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 433
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
wydaje mi się żd masz zwarcie gdzieś na cewkach. Sprawdź miernikiem. Cewki ładowania powinny mieć po 1 ohma a cewka ładowania ok 3.2 ohma. Jeśli masz przerobioną instalacje to pomiędzy białym a masą powinno byc 4.2 ohma. Sprawdź czy nie dałeś za długich śrubek do kondensatora i czy nie dotykają do cewki świetlnej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
lemik
|
Wysłany: Śro 9:15, 24 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
przed łączeniem cewek problemu nie było, światło świeciło jasno na żarówce 6V, tylko był problem z ładowanie akumulatora, wszystkie cewki są nowe, problem pojawił się po przeróbce instalacji, co z moim motorem nie tak?
miał ktoś taki przypadek, pomoże ktoś w rozwiązaniu problemu?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez lemik dnia Czw 10:09, 25 Lip 2013, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
lemik
|
Wysłany: Wto 20:05, 22 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
czy po opisanej przeróbce instalacji nie macie już problemu z rozładowywaniem akumulatora?
pomimo przerobionej instalacji akumulator mam rozładowany praktycznie na zero po przejechaniu 350km, muszę 10 godzin ładować do pełna i tak w koło
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Piekarz
|
Wysłany: Wto 18:27, 03 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 12 Paź 2015
Posty: 241
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łódź
|
Cholerciuś Wy pięknie przerabiacie instalacje a człowiek ma problemy z poprawnym działaniem standardowej instalacji :-(.
Na oryginalnej stacyjce na pozycjach nie pali mi sie tylna pozycja i podświetlanie licznika a na ówczesnym zamienniku nie mam klaksonu i stopu :-(. Masakra. Wrrrr.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tomekshlm06t
|
Wysłany: Pią 23:11, 18 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 19 Lut 2016
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ze wsi
|
Dorzucę swoje. Jeżdżę już 8-10 lat na tak przerobionej instalacji, normalny, mały akumulator chyba 4-5 ah i jest ok. Jedyny mankament, to padające często żarówki 12v/35w. Świeci bardzo jasno, ale przy dużych obrotach napięcie sięga 20v. Nauczyłem się w dalszą drogę zabierać zawsze zapasową, choć najprostszym sposobem jest włączyć długie i klepnąć w klosz lampy, żeby ją opuścić. Mimo to polecam taką przeróbkę.
Co do stacyjki, to trafiło mi się kiedyś, że rozlutował się mostek w stacyjce (taki kawałek płaskownika w kształcie litery "L"), a właściwie wylazł na wierzch zimny lut i tez instalacja głupiała. Po prostu schemat do ręki, omomierz lub kontrolka z napięciem i szukaj. Chyba nie ma prostszej instalacji jak w naszych motorkach.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez tomekshlm06t dnia Pią 23:16, 18 Mar 2016, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|