Autor |
Wiadomość
|
Gość
|
Wysłany: Nie 17:06, 20 Lip 2008 Temat postu: [M11] tuning max |
|
|
|
Znalazłem pewna strone gdzie jest opisane jak stiuningowac shlm11 zwiekszajac jej moc .Czy ktos moze probował tego na swojej shl m11.Co o tym sadzicie
[link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
arek33h
|
Wysłany: Nie 18:50, 20 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 05 Cze 2006
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Szczytno
|
Myślę, że żyłowanie tych silniczków to czysty idiotyzm... Jednak jestem jak najbardziej za poprawianiem wszelkich niedokładności fabrycznych
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ronin
|
Wysłany: Nie 19:24, 20 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 1021
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Katowice (Jaworzno)
|
Ja w stu procentach zgadzam się z Arkiem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bitels
|
Wysłany: Nie 21:48, 20 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wystarczy poprawić fabrykę i już jest niebo a ziemia
Jedyny "tuning" jaki uznaję to polerowanie kanałów w cylindrze usunięcie progów i czyszczenie tłumika
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
barteq
|
Wysłany: Nie 22:15, 20 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Administrator
Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 666
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rybnik
|
zamiast powiększania kanałów lepiej założyć alum cylinder, wymiary okien są większe niż podane w przeróbce podobnie jest z kątami otwarcia okienek, w końcu ten cylinder ma 10 KM z tego co tam gdzieś kiedyś czytałem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
arek33h
|
Wysłany: Pon 0:26, 21 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 05 Cze 2006
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Szczytno
|
na allegro pojawią się niebawem takie dwa jeden nowy drugi w niezłym stanie
poza tym jestem chyba zmuszony sprzedać swoją M11 i Rometa
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez arek33h dnia Pon 0:27, 21 Lip 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
bitels
|
Wysłany: Pon 7:35, 21 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
barteq napisał: |
zamiast powiększania kanałów lepiej założyć alum cylinder, wymiary okien są większe niż podane w przeróbce podobnie jest z kątami otwarcia okienek, w końcu ten cylinder ma 10 KM z tego co tam gdzieś kiedyś czytałem |
Napisałem polerowanie
A cylindra alu nie załorzysz do starszych modeli ,bo to bedzie wtedy kundel.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
barteq
|
Wysłany: Pon 16:06, 21 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Administrator
Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 666
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rybnik
|
a ja pisałem o powiększaniu okienek odnosząc się do tego co pisze w artykule
aluminiowy cylinder wymyśliła fabryka więc to żadna wielka przeróbka, jak założysz nowy tłok zamiast fabrycznego to też by musiał być kundel, ale tego nikt nie powie bo nie widać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bitels
|
Wysłany: Pon 16:24, 21 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Dla mnie jednak kundel ,skoro alfery weszły później to nie zakładam ich do mojego motocykla, tak jak byś założył tłoczone osłony z ostatnich modeli do pierwszych, od razu rzuca się to w oczy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Doli_M11
|
Wysłany: Pon 18:15, 01 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 1090
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Szczecin
|
Rzuca sie w oczy... no masz racje, ale podejzewam ze moze z 10 osob z forum zauwałyłoby ze cos jest nie tak Oczywiscie popieram Bitelsa.. czyli jak zawsze najwiecej oryginalu ile sie tylko da
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
wild
|
Wysłany: Wto 9:03, 02 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 352
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Jeśli chcesz tyleee grzebać przy silniku to lepiej wstawić z innego motoru.
Oryginał - a śrubki daliście stare? Pytam serio
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Doli_M11
|
Wysłany: Wto 9:14, 02 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 1090
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Szczecin
|
Ja wychodze z załozenia ze śruby to taki sam eksploatacyjny materiał jak łożyska czy simmeringi. Tzn ja wymieniłem wiekszość na nowe, po za specjalnymi i po za sygnowanymi srubami amortyzatorów tylnych, bo mam w dobrym stanie, a jak zobaczyłem jak to wygląda na żywo to postanowiłem nie dawac nowych
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Czw 21:44, 26 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
|
Według mnie najlepszym tuningiem(usprawnieniem) bedzie polerka gaznika... skrzyni korobowej ,przeciw wag, korby , tłoka od spodu .. Polecam smigac na dorym jakosciowo oleju do mieszanki to sie nie bedzie osadzał nagar a olej spalał 100% (oczywiscie odpowiedna ilosc do mieszanki) Podejrzewam ze dodanie 3ciego pierscienia doda "kopa" lepsze sprezanie itd... W sinikach s03 robia takie rzeczy ...w silnikach s 32 nie wiem:) ale podejrzewam ze moze pomoc bo to silnik niskoobrotowy:) i 3 pierscioki sa wskazane. I oczwysice silnik musi dobrze działac wtedy napewno odczuje sie KOPA:P NIE JESTEM ZWOLENNIKIEM TUNINGU TYPU, planowanie, szlifowanie, przerabianie:(((
Ja robie tak jw. i silnik peknie bzyka... POZDRAWIAM!
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Czw 1:09, 20 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
|
cylinder alu ma wystarczające kąty otwarcia okien,w mojej po pomiarach okazalo sie, ze nawet wieksze niz w danych o tuninu
musialem natomiast wyrownac okna przelotowe i poprawic kanaly-progi,przejscia z karterow
wygladzone sa wszystkie kanaly,wydechowy polerowany,przelotowe papierem 400 a ssący tylko pozbawiony nierownosci-ale jest zmatowiony , aby poprawic odparowanie paliwa(papier chyba 180?)
kanal ssacy powiekszony do gaznika jikov 26mm(jawa 250)
dysza dostroiła sie 105
okno ssace ma kąt otwarcia 139stopni-podpilowany tlok
głowic bez uszczelki,inne lozyska, inaczej zlozony wal, usczelnione blachy na wale.
koło magnesowe z wsk, inny filtr powietrza i jego łacznik(w seryjnej obudowie).
czeka tylko na wydech
a raczej az-bo bez tego nic sie w 2suwie nie udaje
silnik jest bardzo przyjemny w uzytkowaniu-pali3-3,5 litra w miescie i na trasie
przy 65-80 km/h,cicho pracuje, nie ma z nim zadnych problemów
a dodanie 3 pierscienia na pewno nie doda kopa-zwiększa sie straty tarcia
z wartburgow wywalalem 3 pierścien i kolkowalem tloki- aby dopasowac okna pod inny gaznik. 160km/h na zwyklej skrzyni jezdzil,moge fotke przeslac
|
|
Powrót do góry |
|
|
gazownik
|
Wysłany: Śro 22:26, 02 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 306
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Białystok
|
Czytałem na innym forum o modyfikacji silnika 2 suwowego. I tam ktoś napisał coś aby nie ingerować w cylinder( w razie lipy żeby można było wrucić do orginału tanim kosztem ) tylko poprawić czasy otwarcia okiem na samym tłoku. Tylko że trzeba dokładnie wszystko poważyć ( tłok korbe i wał ) w celu wyważenia całego układu. Tak z czystej ciekawości może ktoś wie ja się oblicz wyważenie, I czy ktoś się ustosunkuje do tego podpiłowania tłoka.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|