Autor |
Wiadomość
|
Gość
|
Wysłany: Wto 18:38, 27 Gru 2011 Temat postu: [S32] korbowod od MZ 150 |
|
|
|
Pracuje nad s 32 z korbowodem od MZ 150.
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/DAJ_Glass/images/spacer.gif) |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
szczesk
|
Wysłany: Wto 19:22, 27 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
![Forumowicz Forumowicz](http://www.shlka.fora.pl/images/galleries/10066383085155acc96dce4-569289-wm.gif)
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 573
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kalisz
|
Kolego napisz coś o sobie w powitalni, jakie masz moto, wklej jakieś foto
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/DAJ_Glass/images/spacer.gif) |
Gość
|
Wysłany: Wto 19:50, 27 Gru 2011 Temat postu: sprostowanie |
|
|
|
fotki w galerii album wał
jest on już złożony i wycentrowany mi zostało wyważenie (teraz 20g więcej) i oczywiście blachy boczne.
SHL M11 67r.
GAS GAS EC300 10r.
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Wto 20:05, 27 Gru 2011, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/DAJ_Glass/images/spacer.gif) |
mruty
|
Wysłany: Śro 17:39, 28 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Elita forum
![Elita forum Elita forum](http://www.shlka.fora.pl/images/galleries/20038111495155accf361e3-569295-wm.gif)
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Miłomłyn
|
Może napiszesz coś więcej na temat co masz zamiar z tym silnikiem robić bo samo wstawienie korbowodu nic nie mówi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/DAJ_Glass/images/spacer.gif) |
Gość
|
Wysłany: Śro 18:15, 28 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
|
niezbyt wiele o na poprawienie fabryki (kanały) dobre zestrojenie zapłon cdi
na podniesieniu mocy niezbyt mi zależy chodzi mi o zwiększenie elastyczności, kultury pracy, niezawodności
z zewnątrz silnik będzie orginał no morze polerka
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/DAJ_Glass/images/spacer.gif) |
mruty
|
Wysłany: Śro 21:20, 28 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Elita forum
![Elita forum Elita forum](http://www.shlka.fora.pl/images/galleries/20038111495155accf361e3-569295-wm.gif)
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Miłomłyn
|
Jeżeli tak samo pracujesz jak znasz polską ortografię i składanie zdań to nie wróżę z tego silnika nic działającego.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/DAJ_Glass/images/spacer.gif) |
szczesk
|
Wysłany: Czw 0:19, 29 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
![Forumowicz Forumowicz](http://www.shlka.fora.pl/images/galleries/10066383085155acc96dce4-569289-wm.gif)
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 573
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kalisz
|
Nie za bardzo kapuję dlaczego korbowód od mz miałby pomóc w zwiększeniu elastyczności, kultury pracy i niezawodności. Tam jest tak samo jak w shl sworzeń pływający, więc nie za bardzo widzę cel tych przeróbek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/DAJ_Glass/images/spacer.gif) |
Gość
|
Wysłany: Sob 16:59, 31 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
|
szczesk nie przeczytałeś postu Mruty który pytał co masz zamiar z tym silnikiem robić gdzie w odpowiedzi odpisałem zapłon cdi który pomorze w zwiększeniu elastyczności, kultury pracy i niezawodności. Co do korby jest tak samo jak w shl sworzeń pływający ale zamiast mosiężnej tulejki jest łożysko rolkowe. wadą tulejki jest precyzyjne jej rozwiercenie co powoduje "skoszenie" tłoka przez co zwiększa tarcie skutkiem czego jest zwiększona temperatura silnika oraz nierównomierne obciążenie łożysk korbowodu szybciej łapie luzy.
czekam na opinie
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Sob 16:59, 31 Gru 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/DAJ_Glass/images/spacer.gif) |
mruty
|
Wysłany: Sob 21:51, 31 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Elita forum
![Elita forum Elita forum](http://www.shlka.fora.pl/images/galleries/20038111495155accf361e3-569295-wm.gif)
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Miłomłyn
|
Nie trzeba było tak od razu.
A nie dało by rady wpasować łożyska igiełkowego do oryginalnej korby ? Pozostaje jeszcze kwestia czy korba od MZ ma te same wymiary.
Co do zapłonu możesz wstawić zdjęcia jaki konkretnie wybrałeś ? Sam chcę wstawić taki do mojej Gazeli ale wolałbym najpierw zobaczyć coś sprawdzonego.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/DAJ_Glass/images/spacer.gif) |
marcin2744
|
Wysłany: Nie 15:02, 01 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
![Forumowicz Forumowicz](http://www.shlka.fora.pl/images/galleries/13209306805155c70599c2b-576005-wm.gif)
Dołączył: 02 Paź 2010
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kielce
|
korba od s34 jest na łożysku i pasuje na pewno
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/DAJ_Glass/images/spacer.gif) |
Gość
|
Wysłany: Wto 23:35, 03 Sty 2012 Temat postu: wada fabryki |
|
|
|
dziś zmontowałem bardzo prymitywne łoże które ma mi pomóc w wyważeniu mojego wału. Ustawiłem poziom blach po czym położyłem na nich wał bez żadnego obciążenia bardzo mnie zdziwiło jego położenie po zatrzymaniu się. Wygląda to tak [img] [link widoczny dla zalogowanych] [img] . po dokładnych oględzinach okazało się że w jednej z połówek brakuje trochę wypełnienia przeciwwagi (wada fabryki )jutro morze go w końcu wywarze.
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Wto 23:38, 03 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/DAJ_Glass/images/spacer.gif) |
tomekshlm06t
|
Wysłany: Pią 21:52, 18 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
![Forumowicz Forumowicz](http://www.shlka.fora.pl/images/galleries/13209306805155c70599c2b-576005-wm.gif)
Dołączył: 19 Lut 2016
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ze wsi
|
Temat stary, ale może jeszcze autor się odezwie. Próbowałem tez kiedyś wrzucić korbę od mz etz 150. Rozstaw osi jest taki sam, 125 mm. Szerokość korby jest o 4 mm większa nie mówiąc o większej średnicy łożyska, a właściwie łba. Aby zmieścić się między wagami nie poszerzając wału, trzeba splanować korbę i roztoczyć gniazdo w wagach, albo zrobić głębsze podtoczenie w wagach no i oczywiście też roztoczyć gniazda w wagach na średnicy. Ja spróbowałem tego drugiego rozwiązania, ale nie starczyło mięsa w wagach. W rezultacie wagi do wyrzucenia. Mając teraz możliwość kupienia nowej kompletnej korby z łożyskiem igłowym w główce i z łożyskiem korbowym w koszyku, nie próbuję takiej rzeźby. Ale mimo to ciekaw jestem jak został zrobiony ten wał.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez tomekshlm06t dnia Pią 21:55, 18 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/DAJ_Glass/images/spacer.gif) |
Savier
|
Wysłany: Czw 15:44, 23 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
![Forumowicz Forumowicz](http://www.shlka.fora.pl/images/galleries/5063604585155c6fd345d2-575997-wm.gif)
Dołączył: 26 Sie 2012
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Ja w swoim S32 posiadam korbe z MZtki i jeżdżę już na niej jakiś czas. Po pierwsze zamiast korby od ETZ, trzeba szukać korby z TS 150, jest węższa u dołu. Sworzeń MZtki trzeba zestopniować tak żeby pasował w przeciwwagi SHLki, przeciwwagi trzeba podfrezować, aby pomieścić korbę. Jest sporo zabawy, ale dostajemy bardzo porządny wał. Mam dosyć znacznie wzmocniony silnik względem oryginału i żadnych problemów z wałem.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Savier dnia Czw 15:47, 23 Cze 2016, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/DAJ_Glass/images/spacer.gif) |
tomekshlm06t
|
Wysłany: Czw 22:17, 23 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
![Forumowicz Forumowicz](http://www.shlka.fora.pl/images/galleries/13209306805155c70599c2b-576005-wm.gif)
Dołączył: 19 Lut 2016
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ze wsi
|
No tak, jeśli węższa korba u dołu, to warto próbować. Ostatnio robiłem wał do wski 175, zakupiony korbowód marki china DUELL. I okazał się za długi. W rezultacie, żeby nie tłukł o głowicę tłokiem, doszła uszczelka pod cylinder prawie 0,8 mm. I już mi przeszło kupowanie takich części. Do innego silnika, też wsk wiatr dałem korbę od etz 150 i jest bdb. U góry poszło łożysko ślizgowe, ale bardzo cienkie i jest szansa, że nie usiądzie tak szybko. Akurat ten motór zostaje w domu, będzie kiedyś okazja przejrzeć wał.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/DAJ_Glass/images/spacer.gif) |
seba8080
|
Wysłany: Nie 14:16, 03 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
![Forumowicz Forumowicz](http://www.shlka.fora.pl/images/galleries/17063209465155c6f79d74a-575991-wm.gif)
Dołączył: 24 Kwi 2016
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Rozwiązanie niby dobre ale szkoda tulejki w gółce dół będzie mocniejszy ale tulejka to słaby punkt trzeba lać bogatą miesznke olejową i będzie kłapać jak to tulejka. Najlepiej wsadzić Korbe od Japończyka i po temacie a żywotność przewyższa oryginał spokojnie 30tys jak nie lepiej. Ewentualnie Duels jest alternatywą dla 175 tylko ma słaby dół.
A podkładka pod głowicą nie rozwiązuje sprawy bo zmieniłeś czasy otwarcia i zamknięcia okień płuczących!!!!!
to złe rozwiązanie!! trzeba to zrobić inaczej
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez seba8080 dnia Nie 14:25, 03 Lip 2016, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/DAJ_Glass/images/spacer.gif) |
|