Autor |
Wiadomość
|
ventura
|
Wysłany: Śro 18:35, 13 Maj 2015 Temat postu: SHL M11 CDI brak iskry |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 16 Kwi 2015
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Iława
|
Witam. Dziś ciąg dalszy gmerania w zapłonie CDI. Nadal nie ma iskry. Przy kręceniu wałem wiertarką napięcie jakie wychodzi z cewki zasilającej moduł to około 70V więc na pewno działa. Pozostałe cewki to bez znaczenia ale prąd dają. Impulsator ustawiony na jakieś 0.3 mm od znacznika na magnecie, rezystancja około 500ohm impulsatora. Moduł podłączony, cewka WN też, iskry brak. Powoli kończą mi się pomysły. Mierzył może ktoś rezystancje cewki WN? I jakie napięcie z modułu ma do niej dochodzić? Bo miernik przy kręceniu wałem pokazuje około 50V napięcia które wychodzi na tą cewkę. Gdy odłączę impulsator to jest 0. Więc chyba moduł jest dobry. A jaką rezystancję ma mieć cewka? I jakie napięcie jest na przewodzie wychodzącym do świecy? Zapłon jest własnej konstrukcji ale wg patentów jakie widać w sprzedaży na allegro. Części też te ogólnie dostępne od skuterów 2T.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Gazela
|
Wysłany: Śro 21:40, 13 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wągrowiec
|
Przyłóż płaski śrubokręt do impulsatora i oderwij go kilka razy.
Nie musisz kręcić po przy wejściu lub zejściu śrubokręta na impulsator przeskoczy iskra.
Powinna być iskra.
Impulsator daj jak najbliżej, na karteczkę z zeszytu!!!!
Może nawet dotykać magneta, nic mu się nie stanie.
No i sprawdź czy masz masę na cewce i module!!!
A narysuj schemat odręcznie jak połączyłeś i wstaw tutaj fotkę.
To zobaczymy.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Gazela dnia Śro 21:41, 13 Maj 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marco
|
Wysłany: Śro 22:10, 13 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 2237
Przeczytał: 10 tematów
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz
|
Cewka może nie mieć masy, podłącz kablem masę cewki bezpośrednio do silnika.
Więcej pomysłów nie mam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ventura
|
Wysłany: Czw 11:33, 14 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 16 Kwi 2015
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Iława
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Wrzuciłem wszystkie części które są oraz szybki odręczny rysunek. Nie szkicowałem regulatora napięcia bo to bez znaczenia. Dochodzą do niego dwa przewody od cewek świetlnych i ładowania. Przewody które wychodzą na cewkę są w kostce. Cewka ma kolory czarny i zielony a z modułu wychodzi żółty i zielony na kostkę. Kolor oczywiście nie ma większego znaczenia. Przyjmuje się w chinolach że zielony to masa. Przewody w cewce zamieniałem, nic to nie dało. Ona nie ma bezpośredniej masy z ramy tylko te dwa przewodziki.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez ventura dnia Czw 11:38, 14 Maj 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
JCB
|
Wysłany: Czw 12:27, 14 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 25 Sie 2014
Posty: 205
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Polska Centralna
|
Nie wiem co prawda jakie kolory gdzie powinny zostać połączone ale widzę w schemacie swego rodzaju błąd logiczny.
Z iskrownika wychodzi masa i poszczególne wyjścia z cewek zasilających. Natomiast moduł ma tylko doprowadzone zasilanie z cewki - nie ma połączenia z masą .
Może jednak zielony z modułu powinien być połączony z masą , podobnie jak drugi biegun cewki zapłonowej.
W sprzedaży są także cewki zapłonowe z masą pod śrubę. Nie kojarzę aby do cewka zapłonowa była połączona dwoma przewodami z modułem. Logicznie rzecz rozpatrując nie ma takiej potrzeby.
Przy obecnym połączeniu cały układ zapłonowy (moduł , cewka zapłonowa) połączona jest z zasilaniem (cewka ładująca) tylko jednym biegunem i odizolowana od masy pojazdu , taki układ nie ma prawa zadziałać.
Na szybko znalazłem w sieci schemat potwierdzający to co napisałem:
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez JCB dnia Czw 12:36, 14 Maj 2015, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gazela
|
Wysłany: Czw 12:35, 14 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wągrowiec
|
Nie masz masy w module i cewce!!!!!
Od zielonego z cewki i modułu wyprowadź kabel na masę!!!
Kuba ma rację.
Reszta jest ok.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
halcik
|
Wysłany: Czw 14:02, 14 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2257
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Ja wszystkie masy podpiąłem pod śrubę silnika, czyli wychodzącą z statora, modułu i cewki, a dodatkowo mocowanie cewki.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez halcik dnia Czw 14:04, 14 Maj 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
ventura
|
Wysłany: Czw 17:36, 14 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 16 Kwi 2015
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Iława
|
Zgadza się Panowie odnośnie tej masy w module. Dziwna sprawa. Cewka jest od 4T i ma tylko dwa piny. . Zacznę od cewki WN. Wymiana na taką od 2T która jest połączona z masą poprzez śrubę. Przewód z modułu wyprowadzony na cewkę jeden podepnę pod cewkę a ten zielony dam do masy i zobaczymy co będzie. Zaginam do sklepu po cewkę i CDN
A więc wyszło tak. Założyłem drugą cewkę z masą na obudowie. Iskry nadal brak. A więc zabrałem się za moduły zapłonowe. Po podłączeniu czwartego pojawiła się iskra. I teraz nie wiem, czy ja mam takiego pecha czy inni mają szczęście? Cztery takie same moduły, nowe w dodatku i taki wał? Na jednym chodzi a na innych nie. W sobotę to poskładam do kupy i zobaczymy jak jeździ. A co więcej. Iskra na świecy Bosh była normalna. Ale jak założyłem Iskrę F75 to aż w oczy raziło tak wali
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez ventura dnia Czw 21:29, 14 Maj 2015, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
halcik
|
Wysłany: Czw 21:28, 14 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2257
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Ale po co od razu kupować cewkę. Zmasuj najpierw połączenie modułu i cewki z masą, podłączenie cewki jest obojętne.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ventura
|
Wysłany: Czw 21:30, 14 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 16 Kwi 2015
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Iława
|
halcik napisał: |
Ale po co od razu kupować cewkę. Zmasuj najpierw połączenie modułu i cewki z masą, podłączenie cewki jest obojętne. |
Jeszcze do niej wrócę. Najwyżej będzie na zapas. A jak Twoje wrażenia z jazdy, obsługi i awaryjności CDI, jakieś przygody się pojawiły podczas użytkowania?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez ventura dnia Czw 21:38, 14 Maj 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gazela
|
Wysłany: Czw 22:28, 14 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wągrowiec
|
A o cdi się nie martw.
Ja już zrobiłem 6000 km i jest ok.
Nawet do świecy nie zaglądam.
Tylko CDI
No i ładowanie super i światła ekstra.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
halcik
|
Wysłany: Pią 7:10, 15 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2257
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
U mnie silnik z CDI to swojego rodzaju test i jeżdżę tym motorkiem po lekkich górkach i laskach w tempie półżółwim. Kilometry przeliczam raczej na podstawie ilości spalonego paliwa, świateł nie używam, awarii nie miewam, przynajmniej od strony zapłonu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ventura
|
Wysłany: Pią 7:58, 15 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 16 Kwi 2015
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Iława
|
A to super, że to rozwiązanie się sprawdza. Jedna rzecz którą zauważyłem to fakt że jeżeli ktoś nie zamierza pakować akumulatora to schemat można uprościć eliminując regulator napięcia. Nawet przy pełnych obrotach wiertarką napięcie z cewek świateł nie przekroczyło 13V. Ale minus tego jest taki że na wolnych obrotach światła są chyba słabsze jak w oryginale i aku by tu odgrywał znaczącą rolę jeżeli ktoś jeździ po zmroku po mieście.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
halcik
|
Wysłany: Pią 12:13, 15 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2257
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Też kiedyś o tym czytałem, ale można poszukać i coś przerobić. Istnieje kilka wariacji co do przewinięcia cewek statora. A jak się mówi "A" to można powiedzieć też "B" i przerobić po swojemu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ventura
|
Wysłany: Pią 20:53, 15 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 16 Kwi 2015
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Iława
|
Pewnie są magicy którzy to zrobią, ja na pewno nie. Generalnie zapowiada się dobrze. Jedyny minus to fakt ze cewki mogły by być przykręcane z osobna śrubami do podstawy. Bo jedna się zjara i wymieniać trzeba całość. I na trasę drugi tzw iskrownik trzeba mieć pod siedzeniem co też miejsca zajmuje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|