Autor |
Wiadomość
|
Oldtimer1967
|
Wysłany: Nie 16:14, 30 Sie 2015 Temat postu: Sposób na puchnięcie tłoka w cylindrze. |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 17 Sie 2015
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Witam, mam nadzieję że ten temat pomoże osobom które mają problem z przycieraniem cylindra czy też puchnięciem tłoka. Sam osobiście go nie praktykowałem ale mój znajomy. A mianowicie chodzi mi o preparat ceramizer, o złocistej barwie. Smarujemy nim cylinder i tłok, nadmiar wycieramy. Później dodajemy go do paliwa, jaka proporcja tego to już nie wiem. Efekt jest zadowalający. Sam ten preparat nie jest dedykowany do silników dwusuwowych lecz można go zastosować w taki sposób jak opisałem. Powłoka ceramiczna nie powstanie nam odrazu po uruchomieniu silnika, wytwarza się do ok 1000 km. Lecz zmniejsza ryzyko przycierania cylindra, u mojego znajomego po zastosowaniu tego preparatu problem zniknął.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Marco
|
Wysłany: Nie 17:27, 30 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 2237
Przeczytał: 10 tematów
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz
|
To jakaś bzdura, pryskasz czymś i nagle tlok przestaje puchnać ??? Kolego mam wrażenie że chyba nie bardzo masz pojęcie o czym piszesz. Poza tym nie przeglądasz forum...
Luz na sworzniu może zniknął, bo zastosowałeś ten ceramizer
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Oldtimer1967
|
Wysłany: Nie 17:34, 30 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 17 Sie 2015
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Nie pisał bym gdyby nie było to sprawdzone. Pozatym można poczytać o tym preparacie na.stronie producenta:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Monini
|
Wysłany: Nie 18:48, 30 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 26 Mar 2013
Posty: 443
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: świętokrzyskie
|
Oldtimer1967 napisał: |
(...) można poczytać o tym preparacie na.stronie producenta:) |
Czyżbyśmy robili producentowi dyskretną reklamę ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
towot
|
Wysłany: Nie 18:56, 30 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 13 Paź 2011
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Żadna reklama, bo Oldtimer1967 nia wskazał żadnego konkretnego preparatu.
Myślę, że pomysł możnaby wypróbować, bo generalnie zadaniem ceramizera jest zmieniejszenie tarcia, a co się z tym łączy to zmniejszenie temperatury. A skoro niższa temperatura, to i ograniczone zjawisko puchnięcia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Oldtimer1967
|
Wysłany: Nie 18:57, 30 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 17 Sie 2015
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Bądź tu pomocny. Jeżeli uważacie że robię reklamę lub też piszę bzdury to można ten temat usunąć
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
halcik
|
Wysłany: Pon 13:33, 31 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2257
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Swojego czasu też o tym sporo czytałem i o dodatkach które się tam znajdują. Niektóre rzeczywiście coś tam zostawiają, ale z drugiej strony co z pierścieniami i np smarowaniem wału. Przecież te miejsca powinny być "luźne", nie zaklajstrowania jakimś badziestwem. Inny preparat miał lepsze opinie, ale efekt szybko mijał po zaprzestaniu aplikacji, szybko się wycierał i znikał. Wtedy sobie odpuściłem temat, bo ciężko było znaleźć osobę, którą się nie podejrzewało o kryptoreklamę. Bo skoro to takie super to dlaczego nie robią droższego oleju z takim dodatkiem w składzie? Bo często remont silników po zastosowaniu czegoś takiego jest już niemożliwy.
Jeśli ktoś z forumowiczów stosował jakąś odmianę tych ceramizerów to proszę o sprostowanie. Mogę się nawrócić, a nawet bym chciał
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Monini
|
Wysłany: Pon 13:46, 31 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 26 Mar 2013
Posty: 443
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: świętokrzyskie
|
Oldtimer, doceniamy chęć dzielenia się pomysłem, po prostu często na forum trafiają nam się reklamujący.
Testowanie tego środka jak najbardziej możnaby zrobić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
JCB
|
Wysłany: Pon 14:15, 31 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 25 Sie 2014
Posty: 205
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Polska Centralna
|
W swojej karierze z ciekawości kilkukrotnie testowałem tego typu magiczne preparaty (militec, motorlife, xado) - zgodnie z ich przeznaczeniem.
Efekt zawsze był ten sam - żadnych zauważalnych objawów zastosowania z wyjątkiem większego luzu w portfelu :-)
Jedyna przewzatarciowa powłoka jaką znam to azotonasiarczanie opracowane na Politechnice Łódzkiej. Stosowane do żeliwa i stali.
Jednak proces polega na wielogodzinnym wygrzewaniu obrabianych elementów w piecu w atmosferze o określonym składzie chemicznym.
Nie można ta metodą obrobić cylindrów z tuleją cylindrową zatopioną w aluminiowym korpusie - czyli większości naszych motocykli.
Powłoka całkowicie uniemożliwia zatarcie nawet przy zupełnym braku smarowania - wystarczy , ze jeden z współpracujących elementów posiada powłokę - nawet przy nacisku wywołującym zniekształcenie elementów brak śladów wzajemnego zatarcia elementów :-) Ot taka ciekawostka.
Post został pochwalony 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
halcik
|
Wysłany: Wto 7:25, 01 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2257
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
A masz może jakiś link do artykułu na ten temat? Przynajmniej człowiek poczyta
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
JCB
|
Wysłany: Wto 8:26, 01 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 25 Sie 2014
Posty: 205
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Polska Centralna
|
Wystarczy użyć wyszukiwarki internetowej :
[link widoczny dla zalogowanych]
Ja poznałem nieco temat będąc studentem PŁ.
Natomiast nieco później moim teściem został człowiek osobiście zaangażowany w badania dotyczące możliwych zastosowań tej obróbki w praktyce w WZMOT w Głownie.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez JCB dnia Wto 8:30, 01 Wrz 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
halcik
|
Wysłany: Wto 11:48, 01 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2257
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Dzięki, też skończyłem PŁ ale na innym kierunku. W obecnej pracy mam spore możliwości przeprowadzenia różnych eksperymentów, ale w tym artykule nie ma żadnych szczegółów. Może znajdę więcej czasu i dowiem się coś więcej, a może i potestuje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mruty
|
Wysłany: Pią 21:47, 11 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Miłomłyn
|
Jeżeli ktoś ma problemy z ciągłym przycieraniem się elementów to niech zmieni tokarza.
Ale jeśli chodzi i ochronę to akurat widziałem jak działa Militec, mój sąsiad robił dla nich specjalne maszyny do pokazów. Też nie wierzyłem ale po tym zacząłem stosować w samochodzie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Piekarz
|
Wysłany: Pią 23:21, 23 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 12 Paź 2015
Posty: 241
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łódź
|
Marketing czyni cuda :-)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|