Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Usprawnienia->Tłok do SHL 150 m06U/T

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Tłok do SHL 150 m06U/T <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
psycho-pablo2
PostWysłany: Pią 20:01, 17 Paź 2014 Temat postu: Tłok do SHL 150 m06U/T


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zawiercie

Problem odwieczny. Kilka info dla tych, którzy jeszcze nie rozwiercili cylindra na 175. Zdobycie oryginału z dawnych lat graniczy z cudem. Tłok jak wiadomo, pasuje od MZ TS 150. Mam porównanie oryginału z epoki do SHL oraz oryginału do TSki, również z epoki. Wysokość całkowita tłoka do SHL: 65,7mm a do MZ 67mm. Otwór pod sworzeń, bez zmian, 15mm. Wysokość od góry tłoka (bez wyoblenia) do góry otworu pod sworzeń jest zaznaczona na jednym z rysunków. Jedynie różnią się "wycięcia" domykania kanałów, w SHL jest symetryczne względem otworu sworznia, a w MZ, przesunięte.Następną rzeczą, ale mało istotną to otwory smarownicze na sworzeń, w SHL są 2, w MZ 1. Wszystko zaznaczone na rysunkach.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Pią 21:04, 17 Paź 2014 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2250
Przeczytał: 14 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Zdjęcia dałeś takie fest Wesoly na pewno się przyda takie porównanie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kwiat82cch
PostWysłany: Pon 20:55, 14 Sie 2017 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 14 Sie 2017
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Witam. To można spokojnie zakladać ten tłok czy nie ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
s06-tuner
PostWysłany: Śro 20:29, 13 Lut 2019 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 11 Mar 2017
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wilkszyn

tłok od TS zakładać można - wada to szlif co 0,5mm a w s06 były co 0,25 - czyli jeden szlif pod tłok TS to dwa szlify naraz czyli skrócenie żywota cylindra

inna długość tłoka to inne odsłanianie i zasłanianie okna dolotowego więc zmiana charakterystyki - skoro tłok jest dłuższy to okno odsłania się póżniej i zamyka wcześniej - czyli lipa - ale to mniejsze zło bo można tłok podpiłować umiejętnie lub zatoczyć od dołu - gdyby tłok był za krótki to by już było gorzej

mam 7 dorobionych na zamówienie tłoków - w razie pilnej potrzeby jeden lub 2 mógł bym odsprzedać 695 153 881


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez s06-tuner dnia Śro 20:50, 13 Lut 2019, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pawlik118
PostWysłany: Śro 0:16, 06 Lis 2019 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 06 Lis 2019
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skoczów

Witajcie Panowie. Czy ktoś zamontował tłok z MZ150? Tłok jest niższy więc okna będą otwarte dłużej - powinno to przenieść max moment obrotowy w zakres wyższych obrotów.
Jak wygląda sprawa zamków w pierścieniach? są w tym samym miejscu?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Śro 9:52, 06 Lis 2019 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2250
Przeczytał: 14 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Mam dwóch znajomych którzy latali/latają na tłokach TS. W ich odczuciu silnik jakby nieco słabszy, ale nie wiem jak zgrywają się płuki i czy były przez nich poprawiane.
Jeśli chodzi o czas otwarcia okien to na górze podana jest wysokość całkowita, a w TS jest wyższe wyoblenie, za to nie ma wymiaru od sworznia do końca tłoka. Myślę, że ta wysokość względem oryginału jest mniejsza niż początkowo Ci się wydawało.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Strona 1 z 1

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Usprawnienia->Tłok do SHL 150 m06U/T
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group